Inlägg från: Polarlantis |Visa alla inlägg
  • Polarlantis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Tack Marja och Smiley!
    Håller på att testa med ÄL stickor nu för att se om det händer ngt...men inte ngt utslag i sikte här inte Skrikandes Får verkligen hoppas det kommer igång nu så inte det också ska ta enormt med tid...Vill också vara med på banan NUUU!

Välkommen Lyckokärlek! Överanalysera symptom är vi bra på här, välkommen i klubben! Skrattande Hur ska man liksom INTE känna efter? Håller tummen!

• Polarlantis
    Kaprifolen skrev 2011-07-06 13:56:55 följande:

Kul att "se" dig här igen Polarlantis och grattis till neg på stickan! Nya tag och vi får hoppas på pluss för oss båda snart, själv går jag in på "medelförsök" nr 7, jag klamrar mig fast vid att mga i tråden blivit gravida ef mga försök. Kanske kan det bli så för mig med....
    Välkommen lyckaokärlek, till FL bästa tråd!  
     Ego: ÄL inträffar denna gång på semestern och jag hoppas på mkt och spontant sex nu när man är ledig och all stress och press är långt bort

Tack! Vill så gärna hänga här och ha förväntningsfulla tankar, inte gå runt i vakum som jag gjort nu i tre evigheter! Så det känns bra att det iaf blivit neg nu! BARA ÄL vill komma NUUU!!!
    Låter som nr 7 blir ditt lyckotal Glad Hoppas det blir spontant och härlgit och massor med mys hela tiden! Håller alla tummarna för dig!

Instämmer i att det är helt klart den bästa tråden Skrattande Hjärta
  • Polarlantis

{#emotions_dlg.flower} Solig BIM, Vi över 30 som längtar... Baby {#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower} Juli {#emotions_dlg.flower}
    1 -- ca Råttentottan ÄL 17 juni ca (11:e försöket, 1:a efter spolning)
    4 -- Smiley ÄL ca 19 juni (45:e försöket, tror jag. Pergomånad)
    8 -- Önskan78 ÄL 24-25 juni (2:a försöket)
    10 -- DubbelA, ÄL ca 28 juni (försök nr 10)
    10 -- Annelie77 ÄL ca 26 juni (försök 3 efter MF i v11 tidigare 4 försök)
    6-12 -- Prodigy79 (12:e försöket)
    12 -- Jezza80 (6:e försöket)
    16 -- Kiyona, ÄL 2 juli (försök nummer 5, X 2009, MF 12/5)
    16 -- Finlandssvenskan ÄL 2 juli (9:e försöket)
    21 -- MariaF79, äl ca 10 juli (försök nr 9, två mf i v 5 på försök 5 och 7)
    20 -- Polarlantis, ÄL 6 juli (försök 1 efter MA, 4 försök innan)
    26 -- Nemi76, ÄL 10-15 julli (Försök nr 2 med Pergo)
    31 -- Essalady ÄL 11 juli (11:e försöket)

{#emotions_dlg.flower} Augusti {#emotions_dlg.flower}
    3 -- ViVillHaBarn (3:e försöket, 30 år)
    5 -- Kaprifolen1979 ÄL ca 22 juli (försök nr 7)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid

2011

Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.)
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77: BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit: BF 11 juli (Tredje försöket)
    Acinna: BF 25 juli (Första försöket efter X)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11)
    Fru KM: BF 23 sept, (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    AnnJan: BF 5 nov (3:e försöket)
    Marre80: BF antingen 15:e (4:e försöket)
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)
    Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket)
    simtim: BF 18 dec (9:e försöket)
    Ansi30: BF 23 dec (10e försöket)

2012

PeLeKo BF 9 jan (6e försöket)
    Astrogirl BF 28 januari 2012 (försök 2 efter MA; försök nr 13 totalt)
    Millan75 BF 7 februari (försök 10, 1 mf, 1 abort pga kromosomfel)
    Zalia 17 februari (9:e försöket)
    Irmelie BF 18 feb (Totalt ett års försök med ett MA, andra pergokuren)
    Fröken Ellen BF 26 februari (13:e försöket, 2:a med Pergo)
    Marsflickan BF 29 februari (2:a försöket)
    Marja 78 BF 16 mars(försök nr 3, 1:a barnet 33 år

• Polarlantis
    JAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!! Igår fick jag ondare och ondare och äntligen utslag på ÄL-testet! WIII!!! Och jajamen, här har det mysts så nu kan man ju tycka man är på banan igen! Men det gör fortfarande ont så ägget har nog inte släppt ännu... Så himla skönt att känna sig lite normal igen, ÄNTLIGEN! Efter 10 v...jösses vad tiden går...men nu ska jag skriva in mig på BIM-listor, trallallaaaa!!!!
  • Polarlantis
    marja78 skrev 2011-07-07 06:22:18 följande:

God morgon, igår kväll kunde jag inte hålla mig så jag gjorde ett clearblue test och jag tyckte att det såg ut att vara ett plus. Imorse så testade jag digitalt, och till min stora lycka så stod det gravid 1-2 veckor.

Hoppas verkligen att pyret får stanna kvar.

JÄTTESTORT GRATTIS!!!!!!!!!
  • Polarlantis
    Kastrulliz skrev 2011-07-07 09:50:40 följande:
    Hänger gärna med på denna tråd. Jag är en 31-årig tjej som längtat länge efter en liten. Nu har jag träffat mannen i mitt liv, och vi har nyligen börjat babyverkstaden :) Jag har ätit p-piller i 15år så jag hoppas allt kommer igång på en gång. Lägger till mig i listan under BIM i juli..
    Varmt välkommen! Lycka till nu!!!

EGO: TACK alla, vad goa ni ÄR! Blir så glad för att ni finns! Sambon kom just på surprisebesök på jobbet och det gjorde mig SÅ glad det också...han är bara BÄST! Tror nog det är en riktigt bra dag idag Skrattande
  • Polarlantis
    Irmeline skrev 2011-07-08 10:22:41 följande:
    Ja, jag har löst böcker från fertilitetsexperter och de hävdar att det inte spelar någon roll allas, du kan inte tänka bort fertilitet. Men en sak som jag lärt mig sedan jag började försöka få barn och läste på lite, det är att många läkare faktiskt är väldigt okunniga. De gör som de alltid gjort, och tror som de alltid trott utan att ta till sig nya saker och vetenskapliga upptäckter. Om jag jobbade med det skulle jag vilja vara uppdaterad!
    Om man kunde tänka bort det hade det ju inte behövts preventivmedel...! Kanske det svaret man ska ge när man får så idiotiska kommentarer Flört
  • Polarlantis
    Pingla 77: Hihihihi! Underbart! Men vad gör man inte för ett litet pyre liksom? Härligt med ett morgonskratt, TACK!
    Irmelie: Fniss, snacka om att berätta för den lilla krabaten att så här blev du till, hihihi!

EGO: Det blev lite mys dagen innan jag fick utslag helt för ÄL så nu är det bara att vänta och se... Blir inte upprörd nu någon, men på ett vis kan jag mycket väl tänka mig att låta det gå lite tid innan det blir ngt. Nästan så  jag tänkar att det kan väl låta bli att ta sig just nu. Visst låter det knäppt? Men jag har just gjort 21v med hormoner och ÄNTLIGEN känner jag mig som mig själv och har lite ork tillbaka! Fast,.,.,jag vill ju få en liten ju...hmmm...Känner mig väldigt förvirrad i livet överhuvudtaget msåte jag säga...känns som om jag inte vet vart jag är på väg liksom! Min plan gick i stöper och nu då? Känner mig härligt tudelad för å andra sidan längtar jag till ett plus! SUCK! Semester kanske är min grej trots allt...tur jag bara jobbar idag sedan ledig i 4v Flört!
    Molvärken är tillbaka och magen är som en boll...så jag misstänker ju grejer här...men det är en vecka kvar til BIM...

En helt annan sak...vi ska förlova oss! SKITNERVÖST JU!!!!!!!!!!! Skrattande Om två veckor ska vi hyra en stuga så då ska det nog bli av efter myyyycket snackande och lite verkstad, haha! trode inte alls jag skulle känna sådant pirr men jo....iiiihhhh!!!
  • Polarlantis
    Saftmedbulle skrev 2011-07-12 11:26:02 följande:
    EGO: Inte borta inte... Har bara tagit lite paus, men kommer att vara här, var så säker. Jag har gråtit en vecka och mellan gråtattackerna försökt ringa till diverse instanser för utredning, men ingen vill veta av en (man slussas vidare hela tiden, ruskigt tungt).
    Har varit en vecka på Öland och campat och ja... det var både bra och dåligt. Jag var inte så glad som jag brukar, men våra kompisar (som inget vet) var väldigt förstående och det var skönt att bara ha semester och göra andra saker.
    Igår var jag på återbesök på gynakuten där jag fick ytterligare ett nummer som jag ringde och där fick jag ett till (slusselisluss, blir man trött eller blir man trött - sista numret fick min man ringa för jag var helt slut känslomässigt).
    I eftermiddag ska jag till barnmorskan (till skillnad från de två tidigare missafllen bokade jag inte av mitt barnmorskebesök - behöver verkligen prata med henne om hur man handskas med alla slussnummer (om ni anar en viss bitterhet mellan raderna så har ni uppfattat HELT rätt)...

Jag tänker på er, tjejer, och jag är ruskigt glad att ni finns!
    Kramar Saftochbulle
    ÅÅÅHHHH vad jag blir ARG i dina vägnar! Skickar all styrka jag kan till dig! Jag tycker det varit jobbigt med den curkus jag varit med om men det där är ju helt galet! Är det en regel att INTE lyssna på kvinnor och våra bekymmer eller? MORR! Hoppas så du kan träffa ngn vettig som hjälper dig till rät tinstans!
    Kul att se dig i tråden dock, tänker på dig! Glad
  • Polarlantis

Så spännande det är i tråden! Ska läsa ikapp snart men håller alla tummar för er nu tjejer!!!

EGO: Har inte varit inne på länge nu men uppdaterar att jag har BIM idag men det är blankt på testet och nu väntar jag på mensen. Känns helt ok just nu och hoppas bara att den kommer snart så vi kan försöka på riktigt igen! Återkommer när jag fått mensen...kooooom nu då!!!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet