Inlägg från: Irmeline |Visa alla inlägg
  • Irmeline

Vi över 30 som längtar efter första barnet

DubbelAA skrev 2011-04-20 14:04:24 följande:
    Irmeline skrev 2011-04-20 10:59:46 följande:
    Precis tillbaka från gynbesök på dag 12 (ätit pergo dag 5-9). En stor ÄL blåsa på 12mm och ett antal små. Slemhinnan endast 3mm så inte på g ännu. Om den växer 2mm per dygn så blir det 20mm på söndag och ev. ÄL sö-må, 24-25, vilket var rätt bra gissat av mig (se listan).
    Han ville träffa mig igen om några dagar för att se hur det går. Tyvärr är jag utomlands. 
    Sen ville han även träffa mig efter ÄL och kolla då, dvs 3 besök på en cykel!! Är inte det mycket?
    Jag har som mest hört om 2, de flesta verkar få ett (kring dag 12) och vissa får piller utan att följas upp alls. De ska höra av sig om de inte blir gravida på några cykler. Konstigt att det kan vara så olika. Är iof glad att de tar det seriöst och följer upp. Har frikort ändå, så det kostar inte mer än min tid.

Ikväll drar jag utomlands och kommer vara borta från tråden i 2v, om jag inte tittar förbi ett internetcafe där borta :) 
    Håller tummarna för er andra medan jag är borta, och hoppas komma hem till en massa plus! Solig 
    Trevlig resa!!!!
    Tackar!
    Hoppas väderprognoserna har fel så det iaf blir lite sol. :)

Ska bli skönt att ta det lugnt i alla fall!
  • Irmeline

Essa: Jag tror det är våren och sommaren som får en att vilja hålla upp med barnverkstaden.
    Jag älskar mitt barnlös liv på sommaren, och hatar det på vintern. Framförallt kring jul. Har alltid sagt att jag skulle vilja vara gravid på jul, sitta där med en liten kulmagen.. Nästa jul kanske..

Polarlantis: Usch vad fruktansvärt! Skänker en stor kram och många tankar till er!

Saftis: Kul med din kompis! Sådana solskenshistorier värmer verkligen!

Marsflickan: Fick veta av min BM att jag inte skulle äta vanliga allergi mediciner utan få sepciella vid graviditet.  Nu blev det ju mf precis efter så hann inte skaffa några, men kolla upp det! Tror också allergi mediciner kan förhindra ÄL.

Emelie Sofie och polarlantis: Hade en enorm smärta efter sex när jag var gravid. Det var en oorgasm som gick över i stark smärta. Samtidigt stannade graviditeten. Superrädd för att ha sex om jag blir gravid igen, framförallt att få orgasm..

Grattis Emelie Sofie och Kiyona!! Solig

Millan: Tror du har rätt i att symptomen och plusset kommmer olika snabbt beroende på när ägget fäster.

Astro: Lycka till med pergon!!

• Irmeline

Nu är jag hemma igen efter nästan 2v utomlands.
    Fick förmodligen en ÄL den 27 april, tre dagar senare än beräknat så flyttar mig i listan. hade en stegring den 26 men aldrig superstarkt som jag brukar, var väl ung lika starkt som kontrollstrecket. Brukar ha starkt utslag i 2 dagar annars, mycket starkare än kontrollen men det verkar ha blivit annorlunda med pergo. Strecken var nästan helt osynliga innan stegring, annars brukar de vara halvstarka hela tiden. Enligt FF så var den iaf den 27. Jag vaknade klockan tre på natten mellan den 26 och 27 av att jag hade smärtor i magen. Hoppas det var lossningen. Nu är det den låmga väntan till BIM..

SoligBIM Vi som längtar... Baby

Solig April {#emotions_dlg.flower}
    23 -- Pingla77 ÄL 9 april (försök nr 10)
    26 -- Saftochbulle ÄL 12 april (försök nr 9, efter två MF)
    28 -- Kaprifolen1979 ÄL ~ 15 april (försök nr 4)
    30 -- fridanilsson ÄL 16 April (Första försöket efter missfall)
    Solig Maj {#emotions_dlg.flower}
    3 -- Millan75 ÄL ca 19 april (2:a försöket efter missfall, totalt 9 tidigare försök)
    8 -- Kia78 ÄL 25 April (13:e försöket)
    8 ca -- Frk Svår ÄL 25-27 april
    10 -- Fröken Ellen. ÄL 26:e april. (12:e försöket, 1:a med Pergo)
    11 ca-- Råttentottan Äl 26 april ca (9:e försöket)
    11 ca - Prodigy79 (10:e mån utan prev-medel)
    11 -- Irmelie ÄL 27 april (Första försöket med pergo)
    12 -- Essalady ÄL 28 april (försök nr 9)
    13 Smiley (försök 44, MF sept.2009)
    14 -- Jojjo55, ÄL 30 april (7 försöket)
    15 -- MariaF79, äl 3 maj (försök nr 7), MF v 5 på försök 5
    15-- DubbelA, äl 3 maj (försök nr 8)
    16 - Zalia, ÄL 4 maj (försök nr 8)
    20 --Jezza80 ÄL 6 maj (försök nr 4)
    24 -- Astrogirl ÄL 10 maj (försök 2 efter MA, försök nr 13 totalt)
    24 ca -- Marsflickan ÄL 10 maj ( försök nr 1 )
    27-- Finlandssvenskan ÄL 8 maj(7:e försöket)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.)
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77: BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit: BF 11 juli (Tredje försöket)
    Acinna: BF 25 juli (Första försöket efter X)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11)
    Fru KM: BF 23 sept, (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    AnnJan: BF 5 nov (3:e försöket)
    Marre80: BF antingen 15:e (4:e försöket)
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)
    Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket)
    simtim: BF 18 dec (9:e försöket)
    Ansi30: BF 23 dec (10e försöket)
    Kiyona BF 8 jan 2012 enl FL (2:a försöket)

• Irmeline
    ceke skrev 2011-05-03 09:40:30 följande:
    Hej och tack för alla tummar som hållts! Det gick super! Vi fick se vår lilla prick, 17 mm lång och daterades 8+1, precis som jag trott! Ett hjärta bultade så fint och man kunde med lite vilja se armarna utanför kroppen också

Sickken LYCKA!!!
    Vad underbart!!! Solig
  • Irmeline
    ifyouweremine skrev 2011-05-03 10:42:47 följande:
    Härligt Ceke, så skönt att höra!

Bim-9 här och inga känningar whatsoever. Men det gör faktiskt inte så mycket just nu. Däremot har jag kommit in i nån konstig vårkänslorfas och tycker att de flesta män är ganska attraktiva, en del väldigt mycket. Håller mig dock till min attraktiva man.. ;) Har ni också upplevt såhär nångång? Funtar på om det är biologiska klockan som fått tuppjuck?
    Vanliga vårkänslor! Folk blommar ut och får lite solbränna, vårkläder och leenden i solen.
    Alla blir vi attraktivare :)
  • Irmeline
    Sophy80 skrev 2011-05-04 02:08:23 följande:
    Hej, får man hoppa in här? Är 31 och har försökt aktivt (med pergo, dvs) sedan januari 2010. Sexat utan skydd i många, många fler år än så. Har trots allt pco.
    Under hösten blev det uppehåll för att makens spermier inte dög. Började om med pergo-kurerna i januari i år och än har det inte hänt särskilt mycket. Ja, utom ett extremtidigt mf i april.

Har alla de dåliga vanor som man kan skaffa sig av att vara över 30 och inse att det är ännu svårare än trott att bli mamma. Som att uttala hemliga förbannelser över gravidmagar - i synnerhet de som bottnar i en "olycka". Att läsa böcker med tema barnlöshet - mycket trist. Gråta varje gång det är rött på toapappret. Gräla på maken över att sexet. Tjata på han att ta sina tabletter med zinc, karniten, folsyra, pillerna för prostatan och herregud vitaminerna! Och ja, sedan någon månad även en notorisk vägran mot att gratulera plussande familjelivare.

Med andra ord söker jag:
    andra som legat i ett helvetiskt långt tag, precis som jag?
    Välkommen hit!
    Jag har ju också PCO (du känner kanske igen mig från pco-tråden?) och många andra har haft andra problem som mellanblödningar, oregelbundna mensar och utebliven ÄL. Jag kör min första pergokur nu.

Om du tittar på gravidlistan så ser du att vissa lyckats snabbt, medan andra hållt på ett tag.
    Vi är flera som kämpat mer än ett år, somliga flera.

Och visst känner vi igen oss i din beskrivning av helvetet att skaffa barn.
    Blev t.ex. jättebesviken på mannen som inte klarade av att komma på min ÄL-dag nu med pergo. Han blev stressad av pressen om att nu måste han, så då sket det sig. Men vad spelar det för roll om jag blir ledsen eller arg, det hjälper ju inte. Han vill ju också och känner sig inte mindre misslyckad om jag blir besviken, så måste försöka att dölja att man blir besviken efter att ha ätit medicin, tempat, ÄL-testat etc, och han sen inte gör sitt.
    Mycket frustration i det här med barnagörande!
    Och alla som bara blir gravida.. alla magar runt i kring..

Hoppas att vi snart ska få bli en av dem!
  • Irmeline
    shelby skrev 2011-05-04 10:13:00 följande:
    här är en till, får jag också hoppa in. Man känner sig rätt utanför i andra trådar när de flesta är runt 18-20 och försöker även om vi inte riktigt kommit igång ännu, blir lite mer mot nästa månad
    Välkommen!
    När tänkte ni börja försöka på allvar? Nästa månad?
    Har du slutat med preventivmedel nyligen?
    Hur gammal är du och var bor du?
    Presentera dig gärna.

Själv är jag snart 32, bor i stockholm och har försökt i ung ett år.
    Har ett MA i höstas bakom mig, och hoppas på mer lycka nästa gång.
    Bebis 2012!
  • Irmeline
    shelby skrev 2011-05-04 13:05:16 följande:
    hehe tack, oj många frågor. 
    jag vill vara lite anonym än då vi inte är oficiella med det, jag har mycket hinder i kroppen som gör att de kanske inte går få barn alls så vi tar de tyst lite i början
    Jag slutade med piller för ca 7 månader sen, kört på billingemetoden nu bara men planerar att köra på, "ta de som de kommer" start runt juli ungefär, har ett MA i bagaget som vart i v16 för två år sedan som var helt oplanerat så man är lite nervös nu
    Vad är billingemetoden?
    Trist med ditt MA, men kanske skönt att veta att du kan bli gravid. Var det med samma kille?
    I så fall ser det ju ljust ut att bli gravid igen.
  • Irmeline
    shelby skrev 2011-05-04 13:14:02 följande:
    Man lär sig att känna igen ens flytningar, se skillnaden när Äl närmar sig och mens etc. Användbart i båda hållen i både att undvika gravid och vilja bli gravid
    Ja det är ju det ljusa helt klart, försöker se det så jag också. tyvärr svek min kropp mig då men nu har jag gaddat ihop mig med läkaren och kommit fram till en plan så nästa gång ska det gå bättre, de har vi gett oss fanken på  
    Tänker likadant, nästa gång ska det gå vägen!!

Billingemetoden låter som FAM, fertility awareness methos, som jag läst en bok om.
    Boken diskuterades ganska flitigttidigare i tråden och gock under smeknamnet "bibeln" eller "gravidbibeln".
    Finns en webbsida om det också som du kan kolla in om du vill:
    www.tcoyf.com/
  • Irmeline
    shelby skrev 2011-05-04 13:22:38 följande:
    låter ju faktiskt som samma, billingemetoden är nog bara de svenska namnet för det  
    Ja, så är det nog.
    Så mycket man lärt sig som man inte visste innan man ville ha barn.
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet