Sophy80 skrev 2011-05-04 02:08:23 följande:
Hej, får man hoppa in här? Är 31 och har försökt aktivt (med pergo, dvs) sedan januari 2010. Sexat utan skydd i många, många fler år än så. Har trots allt pco.
Under hösten blev det uppehåll för att makens spermier inte dög. Började om med pergo-kurerna i januari i år och än har det inte hänt särskilt mycket. Ja, utom ett extremtidigt mf i april.
Har alla de dåliga vanor som man kan skaffa sig av att vara över 30 och inse att det är ännu svårare än trott att bli mamma. Som att uttala hemliga förbannelser över gravidmagar - i synnerhet de som bottnar i en "olycka". Att läsa böcker med tema barnlöshet - mycket trist. Gråta varje gång det är rött på toapappret. Gräla på maken över att sexet. Tjata på han att ta sina tabletter med zinc, karniten, folsyra, pillerna för prostatan och herregud vitaminerna! Och ja, sedan någon månad även en notorisk vägran mot att gratulera plussande familjelivare.
Med andra ord söker jag:
andra som legat i ett helvetiskt långt tag, precis som jag?
Välkommen hit!
Jag har ju också PCO (du känner kanske igen mig från pco-tråden?) och många andra har haft andra problem som mellanblödningar, oregelbundna mensar och utebliven ÄL. Jag kör min första pergokur nu.
Om du tittar på gravidlistan så ser du att vissa lyckats snabbt, medan andra hållt på ett tag.
Vi är flera som kämpat mer än ett år, somliga flera.
Och visst känner vi igen oss i din beskrivning av helvetet att skaffa barn.
Blev t.ex. jättebesviken på mannen som inte klarade av att komma på min ÄL-dag nu med pergo. Han blev stressad av pressen om att nu måste han, så då sket det sig. Men vad spelar det för roll om jag blir ledsen eller arg, det hjälper ju inte. Han vill ju också och känner sig inte mindre misslyckad om jag blir besviken, så måste försöka att dölja att man blir besviken efter att ha ätit medicin, tempat, ÄL-testat etc, och han sen inte gör sitt.
Mycket frustration i det här med barnagörande!
Och alla som bara blir gravida.. alla magar runt i kring..
Hoppas att vi snart ska få bli en av dem!