Inlägg från: Rosavit |Visa alla inlägg
  • Rosavit

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Håller tummarna hårt för dig Millan. Det kommer gå bra!

• Rosavit

Pingla, jag tycker du ska köpa ett test av något annat märke. Jag tycker det verkar lovande ändå :)

• Rosavit

Hej,

jag är en som tror på bisolvon.. Jag tog bidrottninggelet på andra och tredje försöktet och bisolvonet på tredje då det tog sig. Min syrra försökte nästan ett år då hon tog bisolvon och då tog det sig med en gång. Tillfällighet? Kanske..

• Rosavit
    ernlia03 skrev 2010-11-26 13:50:01 följande:
    Det var inga goda nyheter. Fostret hade dött i vecka 6 redan... Gråter Ska in på skrapning på tisdag. Fick inga tabletter eftersom det ändå bara var 50 % chans att få ut allt då och vi har en resa till London inplanerad till torsdagen. Då ville han säkerställa att allt kom ut direkt. Vi som skulle berätta för svärföräldrarna på resan...

Fruktansvärt ledsen, dåligt samvete för att jag inte mått bättre och längtat mer efter pyret, känner mig otroligt lurad. Allt bara faller. Jag var ju i vecka 11, inte alls länge till jag "klarat mig"... 
    En jättekram till dig. Vad ledsen jag blir :(
    Ha inte dåligt samvete. Ta hand om dig!
  • Rosavit

JIPPIEEEEEEEEEEEEEEE!!

Grattis Inna och Uppsara! Glad

Nu jäklar tjejer kommer det börja plussas här!!

• Rosavit

Millan, jag märkte precis som du att satsen kunde vara lite mindre.. Jag upplevde det som att min kille tyckte att det var lite jobbigt att behöva "prestera" när jag kom med mitt äggtest även om han aldrig klagade.. Det var därför jag inte sa något sista försöket utan bara låtsades vara vääääldigt på.. Även om han säkert fattade så märkte jag att det blev mycket bättre och framförallt mer avslappnat.. och så gick det ju vägen oxå :)
    Däremot skulle jag aldrig orka göra om det. Sex sju dagar på raken var inte jättekul...

Kram alla. Jag hållar alla tummar.

• Rosavit
    Saftmedbulle skrev 2010-12-11 10:35:11 följande:
    Rosavit: Hmm, förstår att det kan bli så... bebisverkstad är ju inte alltid så jätteromantiskt  ;)
    Vilken vecka är du i nu? Funkar det bra?
    Ja än så länge går det bra.Har fortfarnade ganska lite symptom dock. Mår lite illa och är helt matt men annars inte mycket.. Går in i vecka elva imorgon. Ska inte på vul förrän i slutet av december och det känns lite tråkigt..
  • Rosavit
    Polarlantis skrev 2010-12-29 19:59:30 följande:

Så skönt när min andra vän ringde och villa kolla hur det var med mig för jag verkade ledsen på facebook, det är en go vän det!!! men min närmaste vän som själv är gravid kan inte host upp ngt mer än "aj då, kör på!" SUCK!

Men nu har man fått prata av sig lite så det är lite bättre...fast mensen har visst kommit av sig, bara det nu inte ska krångla en massa utan funka, hoppas!!!

Min hjärna är underbart enkelspårig, det är bara barn i den hela tiden...

Ja ibland blir man förvånad över hur ens vänner beter sig.. Hade dom försökt länge innan det tog sig för dom? Hon kanske inte kan ha sympatier för att de tog lång tid för dom?

En jättekram får du i alla fall från mig för jag vet hur det känns även om det tog sig  "snabbt" för mig.

Imorgon ska jag på mitt första VUL så ni får gärna hålla tummarna att allt är bra.

Kram till alla
  • Rosavit

Hej alla!

Vill bara passa på att önska alla ett riktigt Gott nytt år. Samt berätta att vulet gick jättebra. Det låg en liten bebis där och sov med tickande hjärta :)
    Dock enligt läkaren så var den lite äldre än jag räknat med vilket tyder på att jag fått ägglossning innan testen visade det.. en liten tanke bara, precis som Mellanis sa ( har jag för mig) att vi "lite äldre" kanske släpper äggen lite tidigare..
    Enligt läkaren skulle jag haft ägglossning på onsdagen men testet visade positivt på tors, fred och lördagen... Hmm..

Kram alla.

• Rosavit
    Astrogirl skrev 2011-01-04 20:28:22 följande:
    Jag är kvar men det händer så mycket i denna tråden att jag inte hinner med att läsa allt och kommentera så mycket.  Håller tummarna för alla som kämpar på. Hoppas allt är bra med dig också mallanis. Själv är jag lite orolig att det hänt något med pyret för jag känner ingenting, Är i vecka 5 +1 och jag känner inget illamående, inte mycket ont i brösten längre och flytningarna har slutat. Ska till MVC imorgon för inskrivning. Ska bli skönt att fråga henne lite om det man oroar sig för.
    Jag är oxå kvar. Skriver inte så mycket men läser desto mer :)

Jag hade jättelite symtom i början och har fortfarande inte så mycket. Antar att man ska vara glad över det även om jag precis som du oroade mig lite. Men alltså ingen fara för det.
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet