• acinna

Vi över 30 som längtar efter första barnet

ceke: Har haft ont, eller ont är egentligen inte rätt uttryck utan mer ett tryck eller ömhet, till och från i vänster äggledare redan från vecka 5+2 förra graviditeten, och har det fortfarande, så det var underbart när de äntligen lyssnade och gav oss ett tidigt VUL, och det första läkaren visade var höger äggstock och att ägget kommit därifrån istället för från vänster! Och så visade hon vårt lilla minimala pyre i livmodern! Fick en ny tid en vecka senare, och då var pyret litet i förhållande till sista mens, men hjärtat slog! Så på torsdag nästa vecka ska vi på VUL igen och då ska de mäta pyret igen, och troligen kommer de att flytta tillbaka oss lite. Det var läkaren själv som ville träffa oss igen, och han var väl påläst om mig och vårt X. Det var verkligen skönt med någon som visar att de bryr sig!
    Är idag i vecka 8+0, så ja, de kritiska veckorna är snart över! 

• acinna

Jojjo55: Vi har aldrig testat med ÄL-tester, och jag sitter här med 2 graviditeter på två försök! Så lita på dig själv och att du känner din kropp! Lycka till!!!

• acinna

Millan: Efter titthålsoperationen hade jag ingen koll på äggslossningen och hur mycket menscykeln ändrades. Och, jag är helt säker på att ägglossningen låg 4 eller 5 dagar sent och att vi missat den. Det tog till BIM+9 innan jag fattade... Och efter ett VUL i vecka 9+1 och läkaren sa att vi var i 8+1 så hade jag rätt med sen ägglossning, och min sambos små vänner måste vara väldig livsdugliga!!!

• acinna

Jojjo: Vill också ha kontroll, men det är inte lätt. Man får lämna ut sig till de som vet och att de högre makterna vill oss väl!

Idag ska blivande mormor och morfar få veta vad vi ställt till med... ;) Är idag i vecka 10+1 med vårt pyre, och vårt knyte fick vi bortopererat i vecka 10+0 den 17 september och då fick våra föräldrar bara ett telefonsamtal från min sambo om att jag låg på lasarettet och skulle opereras för X.

• acinna

Maria: Eller så får man reda på saker man inte visste. När jag efter 4 diagnoser och 5 veckor blev opererad för X så fick jag veta av flera kollegor att de haft både ett och två missfall innan de fått barn och fick massor av peppning att inte ge upp i barnillverkningen!
    Och efter en mens efter operationen sitter jag nu här i vecka 11+0, och det är inte många av mina kollegor som vet om det... än!!! En vecka till och den största risken är trots allt över.

• acinna

Kaprifolen: Allt är möjligt!!! Tog ut spiralen i somras och blev gravid på första försöket. Det slutade i vecka 10+0 med tithålsoperation för X. Trodde vi missade ägglossningen på första försöket efter operationen, men... Nu sitter jag här i vecka 11+3 (enligt läkaren 10+3) och förstod inte förrän på BIM+9! Jag var helt hundra på att vi missade ägglossningen, men sambons små simmare måste varit väldigt starka!!!

Lycka till!!! 

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet