Astrogirl skrev 2011-04-09 13:15:56 följande:
Åh, det du skrivit här är exakt som jag känner. Älskar mina kollegor och jag har intressanta arbetsuppgifter men på tok för mycket att göra jämt så jag jobbar massa övertid. Vi anställer nya personer hela tiden, men jobbuppdragen fortsätter att välla in så det blir ingen lättnad i arbetsbörda för mig någon gång känns det som. Börjar ledsna på att jobbet är mitt liv. Missar så mycket kul med vänner och annat kul man skulle kunna göra på fritiden eller greja i huset hemma. Har aldrig tid att umgås med vänner och att gå ut och ta en fika eller träffa vänner en vardagkväll är nästan uteslutet då jag nästan alltid jobbar.
Vännerna ringer mig knappt längre och frågar om jag ska hänga med ut och äta eller på AW för att de vet att jag oftast tackar nej för att jag måste jobba. Jag tycker att jag har en ganska bra lön, men pengar är verkligen inte allt och jag skulle lätt gå ner i lön mot att få gå hem kl 17 varje eftermiddag och inte känna dåligt samvete eller bli stressad över att arbetet bara högar upp sig och det blir ännu mer att göra framöver.
Oj
Astrogirl, jag kunde ha skrivit varenda ord av detta. Jag känner igen mig helt, har det precis likadant, fast sen 2005 och inte inom ekonomi utan inom reklam. Det är rätt hopplöst men samtidigt så kluvet. Jag gillar egentligen mitt jobb väldigt mycket och jag älskar mina kollegor, de är som en familj. Men samtidigt längtar jag allt mer efter fritid, hinna göra mer i trädgården än bara det absolut nödvändigaste, träffa vännerna och familjen mer, och ägna mig åt andra fritidsintressen. Men allt har liksom varit på paus i mer än fem år nu.
Jag har också en "plan" att när/om jag blir mammaledig så ska jag njuta av att vara ifrån mitt jobb och kanske kunna ta upp endel av de saker jag missat de senaste åren. Sen förstår jag ju att det inte är nån semester att ha ett barn, men ibland sover ju barnet och man kan ta det med sig när man gör saker etc. Så det gör ju att frustrationen blir ännu större att det aldrig händer nåt..
Ceke - Usch då, det låter inte roligt. Vi får verkligen hoppas att det inte är missfall. Var det en stor eller liten blödning? Jag tänker att du ju haft mycket problem med spottings och i så fall är det väl inte konstigt om du har lite blödningar då och då även under graviditeten.. Det är ju faktiskt ganska många som har.