Inlägg från: ifyouweremine |Visa alla inlägg
  • ifyouweremine

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Flyttar fram listan lite..

SoligBIM Vi som längtar... Baby

Solig April {#emotions_dlg.flower}
    23 -- Pingla77 ÄL 9 april (försök nr 10)
    26 -- Saftochbulle ÄL 12 april (försök nr 9, efter två MF)
    28 -- Kaprifolen1979 ÄL ~ 15 april (försök nr 4)
    30 -- fridanilsson ÄL 16 April (Första försöket efter missfall)

Solig Maj {#emotions_dlg.flower}
    2 -- Kiyona ÄL ca 18 april (2:a försöket)
    3 -- Millan75 ÄL ca 19 april (2:a försöket efter missfall, totalt 9 tidigare försök)
    8 -- Kia78 ÄL 25 April (13:e försöket)
    8? -- Irmelie ev. ÄL 24 april (Första försöket med pergo)
    8 ca -- Frk Svår ÄL 25-27 april
    10 -- Fröken Ellen. ÄL 26:e april. (12:e försöket, 1:a med Pergo)
    11 ca -- Råttentottan Äl 26 april ca (9:e försöket)
    11 ca -- Prodigy79 (10:e mån utan prev-medel)
    12 -- Essalady ÄL 28 april (försök nr 9)
    13 -- Smiley (försök 44, MF sept.2009)
    14 -- Jojjo55, ÄL 30 april (7 försöket)
    15 -- MariaF79, äl 3 maj (försök nr 7), MF v 5 på försök 5
    15 -- DubbelA, äl 3 maj (försök nr 8)
    16 -- Zalia, ÄL 4 maj (försök nr 8)
    20 -- Jezza80 ÄL 6 maj (försök nr 4)
    24 -- Astrogirl ÄL 10 april (försök 2 efter MA, försök nr 13 totalt)
    24 ca -- Marsflickan ÄL 10 maj ( försök nr 1 )
    27 -- Finlandssvenskan ÄL 8 maj(7:e försöket)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.)
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77: BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit: BF 11 juli (Tredje försöket)
    Acinna: BF 25 juli (Första försöket efter X)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11)
    Fru KM: BF 23 sept, (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    AnnJan: BF 5 nov (3:e försöket)
    Marre80: BF antingen 15:e (4:e försöket)
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)
    Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket)
    simtim: BF 18 dec (9:e försöket)
    Ansi30: BF 23 dec (10e försöket)

• ifyouweremine

Låter som sagt jättespännande Millan och Kaprifolen, jag hejar på er!

Ceke, spännande tider för dig oxå. Håller tummarna att VUL går bra. Det är ett rätt tidigt VUL va förresten?

• ifyouweremine

Ceke - Skönt att få det gjort tidigt. Egentligen borde alla få göra det så tidigt som möjligt så man slipper riskera att ha slösat 3 mån. Har några kompisar som släppte nyheten till allmänheten igår, i vecka 11 och har sitt första UL nästa vecka. De har uppenbarligen inte hängt på FL och skrämts upp av alla MA och druvbörd och annat konstigt som inte är helt ovanligt ändå. :)

Tycker synd om alla er med allergiproblem! Har en gravid kompis som ofta har migrän. Hon får inte ta sin medicin heller, vilken mardröm! Men håller med om det som sagts tidigare, att många faktiskt blir av med allergier och även migrän under graviditeten. Konstigt, men är tydligen så.

• ifyouweremine

Jojjo - jag tänkte också avsluta stockholmsveckan i Sthlm i helgen faktiskt ;)

• ifyouweremine

Smiley - Har inte migrän själv så är ingen expert men min gravida kompis får iaf inte ta sin migränmedicin. Hon har haft brutal migrän flera ggr som hon bara fått uthärda. Jobbigt!

• ifyouweremine

Gris - Härligt med spontanmys. Händer inte så ofta nu under bebisverkstad, när Sthlmveckan väl är över är man rätt less på mys. Men det är ju spontanmyset som brukar bli bäst. Hm har nog inte upplevt att det brinner i huden. Hur länge har du haft så?

Millan - Synd med minus. :( Det kan ju va att nåt påbörjades som sagt, det är så svårt att veta. Jag tycker det känns olika från månad till månad..

• ifyouweremine

Härligt Ceke, så skönt att höra!

Bim-9 här och inga känningar whatsoever. Men det gör faktiskt inte så mycket just nu. Däremot har jag kommit in i nån konstig vårkänslorfas och tycker att de flesta män är ganska attraktiva, en del väldigt mycket. Håller mig dock till min attraktiva man.. ;) Har ni också upplevt såhär nångång? Funtar på om det är biologiska klockan som fått tuppjuck?

• ifyouweremine

Sophy80 - "Modalitet Bitter 2.0" hahaha vilket fantastiskt uttryck! Jag är nog bara på Bitter 1.0 än så länge. :)

• ifyouweremine
    Jojjo77 skrev 2011-05-06 15:42:18 följande:
    Välkomna skette och PeLeKo

EGO: Har nu varit på en underbar helkroppsmassage, var betydligt mycket stelare än vad jag trodde, så nu ska jag börja ta hand om min stackars kropp även genom en massage då och då. man är nog med att träna men ej att bli knådad...hm. En annan sak, har gått ner 1,5 kg sen i måndags Skrattande är sååå lycklig! Mår bra i hela kroppen, ingen hunger och inget sockersug! Varför har jag inte testat detta tidigare, heja LCHF! Ska ha en lug n och skön helg, INGET inplanerat under hela lördagen, underbart. Ha en skön kväll tjejer (&kekke) och en skön helg!

Kram Solig
    Jojjo vi verkar vara i ett väldigt liknande skede av livet på nåt sätt. Du är ju liksom jag ibland i perioder när du fortfarande gärna skulle skjuta upp barnbiten samtidigt som du gärna vill ha barn. Jag har också hållt med LCHF ett tag och fått väldigt bra resultat, och nu har jag kommit igång med träningen. Och jag har också börjat gå regelbundet hos en massör nu eftersom det äntligen hjälpt mig att bli kvitt smärtan som jag haft i ryggen i 10 år. Jag är löjligt lycklig och trivs SÅ bra med livet just nu. Och jag har också en lördag helt utan planer, så då ska jag nog bara vara ute och njuta av vädret och livet. Solig

Kekke - Haha, den var rolig. Går även smidigt att byta till the male brain i den storyn, ska nog köra på den i fortsättningen. ;)
  • ifyouweremine
    Ego - Har inte kommenterat så mycket på sistone, mycket jobb och dessutom så mycket annat att tänka på som inte rör bebisverkstad. Men jag har varit inne ändå och följt dialogen. Själv har jag bim på torsdag men väntar mig mens, har inga som helst känningar. Men det gör faktiskt inget just nu, är inne i en liten "svacka" med bebisverkstaden och känner att jag inte riktigt orkar bry mig så mycket. Så vi har en "blir det så blir det" attityd för närvarande. Vet inte om det är att det börjar komma massa nyheter om graviditeter på jobbet och "alla" tjatar om att det snart borde vara dags för oss också etc. För egen del skulle jag kunna tänka mig att berätta att vi försökt i 9 månader, men min make vill verkligen inte att vi säger nåt. Så jag kopplar på finfina masken och skrattar och skämtar bort kommentarerna. Och det går inte riktigt om man inte distanserar sig till problemet.

Jojjo - Å vad tråkigt att höra, det måste ha kommit som en blixt från klar himmel. Håller med ceke, vet inte vad jag ska säga som inte redan skrivits, men det kanske fanns en mening med att ni "fifflade" till er utredning i förtid. Skönt att maken verkar så lugn, hoppas han är det inombords också och inte bara försöker vara stark. Min make skulle nog bli mer knäckt än jag om han fick ett sånt besked tror jag. Men som andra har sagt så är det ju verkligen en fördel att ni fått det här beskedet, nu kan ni ju jobba utifrån de nya förutsättningarna. Det känns som det skulle vara värre att vara "oförklarligt barnlös".
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet