Inlägg från: ifyouweremine |Visa alla inlägg
  • ifyouweremine

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Irmelie - Just det, det är sant.. Kan finnas flera skäl att vänta eller testa många gånger. Tack för kompletteringen. :) Hur går det för dig nu annars?

• ifyouweremine

Idag hittade tanten hit ändå tyvärr, fyra dagar försenad. Känner mig faktiskt inte så besviken, jag har på nåt sätt känt på mig att jag trots allt inte är gravid och det är nog lite därför också jag väntat med testandet. Eftersom jag inte kände några symtom tänkte jag att hormonnivån nog inte var så hög heller.

Däremot känner jag mig lite oroad över den förmodligen uteblivna ägglossningen. Hoppas verkligen att det var ett undantagsfall och att det inte ska börja strula nu. Det är tydligen vanligt att mensen blir lite sen just när ägglossningen uteblivit och med tanke på att jag dessutom inte fick positivt på äl-testerna så... Snacka om slöseri med månader när man inte har nån chans över huvudtaget!

Så fort mensen är slut ska jag börja äl-testa och tempa i alla fall. Vill ha koll den här gången.. Så nu har jag beställt nya äl-tester och tog med några graviditetstest också för säkerhets skull. :)

Solig BIM Vi som längtar... Baby 

Solig April {#emotions_dlg.flower}
    12 -- Fröken Ellen ÄL ca 28 mars. (11:e försöket)
    14 -- Jojjo55 ÄL ca 31 mars (på det 6:e smäller det!)
    17 -- Smiley ÄL 2 april (43:e försöket)
    17 -- Kaprifolen1979 ÄL ~4 april (försök nr 4)
    21 -- Astrogirl ÄL 7 april (försök 1 efter MA)
    22 -- Zalia ÄL 11 april kanske (sjunde försöktet)
    23 -- Pingla77 ÄL 9 april (försök nr 10)
    24 -- Jezza80 ÄL 11 april (försök nr 3)
    26 -- Finlandssvenskan ÄL 12 april(6:e försöket)
    26 -- Saftochbulle ÄL 12 april (försök nr 9, efter två MF)

Solig Maj {#emotions_dlg.flower}
    2 -- Kiyona ÄL ca 18 april (2:a försöket)
    3 -- Millan75 ÄL ca 19 april (2:a försöket efter missfall, totalt 9 tidigare försök)
    8 -- Kia78 ÄL 25 April (13:e försöket)
    8? -- Irmelie ev. ÄL 24 april (Första försöket med pergo)
    8 ca -- Frk Svår ÄL 25-27 april
    11 ca-- Råttentottan Äl 26 april ca (9:e försöket)
    11 ca - Prodigy79 (10:e mån utan prev-medel)
    12 -- Essalady ÄL 28 april (försök nr 9)
    15 -- MariaF79, äl 3 maj (försök nr 7), MF v 5 på försök 5

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77: BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit: BF 11 juli (Tredje försöket)
    Acinna: BF 25 juli (Första försöket efter X)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11)
    Fru KM: BF 23 sept, (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    AnnJan: BF 5 nov (3:e försöket)
    Marre80: BF antingen 15:e (4:e försöket)
    Polarlantis: BF 22 nov (4 försöket) 
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)
    Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket)
    simtim: BF 18 dec (9:e försöket) 
    Ansi30: BF 23 dec (10e försöket)

• ifyouweremine

Ceke - Ja det borde jag göra. Vad för sorts termometer ska man använda till det? Vanlig ändtarmstermometer eller?

• ifyouweremine

Ceke - hur går det för dig förresten? Mår du illa och så?

• ifyouweremine
    Irmelie - Tack för tipset, jag beställde en. :) Shit vad många grejor de hade.. Haha, påminn mig om att aldrig köpa en sån där hemma-ultraljudsgrej.. man skulle ju bli beroende och använda den hela tiden.. och tänk vilken panik man skulle få om den slutade funka eller om det plötsligt inte hördes nåt..
  • ifyouweremine
    Millan - Jag tycker iofs inte att det är nåt konstigt med att vara lite psykiskt instabil efter att ha genomgått en sen abort och därefter fått missfall. Även om man är en stabil och lugn person så når ju alla en punkt som tar knäcken på en. Jag känner mig än så länge fortfarande ganska stabil och lugn faktiskt, även om jag börjar grubbla mer och mer. Jag var så inställd på att det skulle ta lång tid eftersom jag vet flera vänner som fick försöka länge. Men jag känner att nu när jag börjar komma upp i det sista kvartalet av året med försöksmånader så börjar oron tillta mer och mer för varje månad som går. Man blir ju inte direkt yngre...

Fröken Ellen - Hur går det för dig egentligen? Fortfarande ingen mens? Ser att du hade bim den 12:e..

ceke - Haha uttrycket "se men inte röra" kommer väl till pass då. ;) Låter härligt med lite gravidsymtom i alla fall, tyder på att allt är som det ska där inne.

Ego - Idag fick jag faktiskt ett ryck och skickade ett mail till ett ställe här i stan som gör utredning. Jag hade egentligen tänkt att inte ta tag i det där förrän efter sommaren när vi verkligen har försökt ett år, men jag fick helt plötsligt för första gången en stor lust att få bekräftat om allt är som det ska eller ej.. och kände att jag inte vill riskera att hamna i en lång kö. Jag skrev att vi försökt "nästan ett år". Vi är ju på tionde månaden nu, även om vi bara försökt 9 av dem. Vi får se vad de svarar.
  • ifyouweremine

Fröken Ellen - Du hann visst skriva innan jag postade mitt.. :)

• ifyouweremine

Pingla - Vilket sorgset inlägg. :( Hoppas det känns bättre när ni kommer iväg. Och om inte annat är det kanske bra med avslappning inför nästa ÄL. Ha en riktigt skön resa nu, kram.

Jag håller iaf med om att det är skönt att man hittat den här tråden. Hade man inte gjort det skulle man inte vetat hur många som är i samma situation och känt sig mer ensam. Här märker man också att många måste försöka länge när man är 30+. Då känner man sig tryggare med att det tar tid.

• ifyouweremine

Det låter bra att ingen av er lämnar oss Kekke! Vi behöver lite spridda skurar av gravidbaciller här inne. :)

Jag börjar faktiskt se fram emot Sthlmsveckan, även om det är en vecka kvar. Det är lite vårkänslor här.. ;)

• ifyouweremine

Millan - Vanligtvis släpper väl ägget 24-48 timmar efter positivt utslag? Har för mig det var så.. Och isf borde ni kanske sexa imorgon också för säkerhets skull.

Smiley - Jag kollar också på det programmet. :) Det är intressant att se vad det är man ska utsätta sig för sen.

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet