Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Irmeline skrev 2011-06-27 10:09:54 följande:
    NEJ!! Saftis!! Vad ledsen jag blir!! Gråter
    Fy fan va orättvist!!!

Sök utredning för upprepade mf, men ett tips om du blir gravid innan är att äta 1/4 albyl minor per dag, ska minska risken för missfall, speciellt hos de som fått upprepade. Det är förhoppningsvis bara något sådant litet som behövs. Som du sa så blir ni gravida lätt, så då får ni snart en chans med den nya medicineringen eller vad som nu behövs.
    Mitt tips är att läsa i trådarna om upprepade mf, där finns mycket att lära. Framförallt hopp att få!!

Men just nu, tillåt dig att sörja och vara bitter. Förstår att du känner så.
    Känner med dig, vi har liksom följt varandra sen början här i tråden.

STOR KRAM! Hjärta
    Tack för tipset! Håller redan på och kollar. Vi ska nog inte försöka bli gravida förrän vi gått igenom en utredning, men alltid bra med tips. Ska kika runt lite... Kram tillbax!
  • Saftmedbulle
    Marsflickan80 skrev 2011-06-29 21:29:58 följande:

Till alla er underbara tjejer här i tråden vill jag sprida lite gravidbaciller. Ta några djupa andetag och andas in de så mycket ni bara kan så de sätter sig ordentligt. Alla ni är verkligen värda att se underbara plus inom kort. Lycka till och kram!

Jezza: Tack så mycket! jag har svårt att tro på det bara för jag har knappt några symptom men måste sluta oroa mig och hoppas på det bästa

Pingla77:  Blir så trött på såna kommentarer. Varför skall folk lägga sig i överhuvudtaget? Du kommenterar inte hennes fula tantsockar eller hemska tantfrisyr eller vad det nu kan vara. Varför ska folk ha rätt till att kommentera andras så privata delar som barn, giftermål, husköp osv. Ååååå, så arg jag blir. Det bästa, kanske inte det trevligaste svaret, är att säga att de skall sköta sitt så återgår du till att sköta ditt. En kompis till mig har försökt i över ett år, nu är hon höggravid och har BF om några dagar. Hon sa att det kändes tungt när alla verkade kunna bli gravida så lätt medan hon kämpade nåt otroligt. Sen när hon avslöjade för andra hur jobbigt de har haft det då kom det krypandes fram att alla inte hade det så lätt som de ville få alla att tro,de heller. Inte blir man heller mer gravid bara för att folk påpekar det? Idioter!

Saftis: Vad otroligt ledsen jag är nu. Tårarna bara rinner och rinner nerför mina kinder. Det känns så orättvist! Så fruktansvärt orättvist!!! Du har all anledning till att vara bitter men jag hoppas på att ni tack vare utredningen får lite hjälp på vägen och att ni till slut får behålla er älskling för all framtid, så länge ni lever. Ta nu hand om varandra, hoppas att denna upprepade sorg inte påverkar er kärlek till varandra negativt, utan tvärtom stärker den och gör att ni orkar kämpa vidare. Jag vill gärna tro att vi ses snart igen i en glädjefylld tråd här på FL. Stor lycka till och många kramar! 

Millan: Jag har också väldigt lite symptom och är otroligt orolig! Men vi måste försöka utgå ifrån det bästa, så länge motsatsen inte har bevisats för oss. OK? Ska vi tumma på det?

Tack för dina uppmuntrande ord, Marsflickan!
  • Saftmedbulle
    Gris78 skrev 2011-07-11 14:19:07 följande:
    Ceke- kul att pricken/lussebullen fortfarande är med.... -han kommer att bli en kul typ! :)

Kaprifolen- ja det är trevligt att tråden lever och några av oss "gamla" är kvar. Trevligt med nytt folk och nya erfarenheter...

Pinglan- härligt inlägg, gav mig ett skratt helt klart. Skönt att ni kunde garva åt allt missöde, ibland måste se det roligt i olyckliga omständigheterna.

Ego- själv är jag på swebus på väg hem från föräldrarnas landställe i Småland. Himla mysigt men kort tyvärr. Har mer semester i augusti. Självklart så verkar min äl- tid vara precis innan. Denna månad har jag redan berättat om hoppas på att sambo känner för en liten tur ikväll. Äl brukar vara senare än vad min kalender säger.... :)

Synd att Saftis e "borta" men jag förstår att det är tungt och att man behöver komma bort lite...
    EGO: Inte borta inte... Har bara tagit lite paus, men kommer att vara här, var så säker. Jag har gråtit en vecka och mellan gråtattackerna försökt ringa till diverse instanser för utredning, men ingen vill veta av en (man slussas vidare hela tiden, ruskigt tungt).
    Har varit en vecka på Öland och campat och ja... det var både bra och dåligt. Jag var inte så glad som jag brukar, men våra kompisar (som inget vet) var väldigt förstående och det var skönt att bara ha semester och göra andra saker.
    Igår var jag på återbesök på gynakuten där jag fick ytterligare ett nummer som jag ringde och där fick jag ett till (slusselisluss, blir man trött eller blir man trött - sista numret fick min man ringa för jag var helt slut känslomässigt).
    I eftermiddag ska jag till barnmorskan (till skillnad från de två tidigare missafllen bokade jag inte av mitt barnmorskebesök - behöver verkligen prata med henne om hur man handskas med alla slussnummer (om ni anar en viss bitterhet mellan raderna så har ni uppfattat HELT rätt)...

Jag tänker på er, tjejer, och jag är ruskigt glad att ni finns!
    Kramar Saftochbulle
  • Saftmedbulle
    Gris78 skrev 2011-07-08 17:37:50 följande:
    hallå, ledsen att jag varit borta... -tappat fokusen lite grann. Back on track igen! Tyvärr börjar vi med att vara i varsin stad mitt äl tider. - så det blev en omgång i början och sen blir det slutet. Hoppas oddsen är hyfsade än då!

- hur går för pricken och Saftis då? Har inte läst ifatt allt tyvärr...
    Kul att se dig här igen!
    Tredje missfallet för mig, tyvärr (november, mars, juni), så jag ska fundera på hur vi går vidare härifrån (för lägger av gör vi INTE)...
  • Saftmedbulle
    marja78 skrev 2011-07-07 06:22:18 följande:

God morgon, igår kväll kunde jag inte hålla mig så jag gjorde ett clearblue test och jag tyckte att det såg ut att vara ett plus. Imorse så testade jag digitalt, och till min stora lycka så stod det gravid 1-2 veckor.

Hoppas verkligen att pyret får stanna kvar.

marja78 skrev 2011-07-07 06:22:18 följande:

God morgon, igår kväll kunde jag inte hålla mig så jag gjorde ett clearblue test och jag tyckte att det såg ut att vara ett plus. Imorse så testade jag digitalt, och till min stora lycka så stod det gravid 1-2 veckor.

Hoppas verkligen att pyret får stanna kvar.

Grattis!
  • Saftmedbulle
    L Maria skrev 2011-07-12 12:08:33 följande:
    Saftis - kul att "se" dig lite igen, har tänkt mycket på dig! Vad jobbigt att det inte blir något steg framåt mot utredning utan att ni bara slussas runt?! Jag frågade lite om det när vi var inne på koll efter mf 2 och jag tolkade det som att  de gör en utredning där, på KK, men det vet man kanske inte då...
    Har ni bestämt er för om ni ska försöka på egen hand igen eller väntar ni på utredningen nu...? (Du behöver inte svara om du inte vill prata om det)
    Hoppas att du får klara svar från bm i eftermiddag då, så att ni kan ta nästa steg!! Kram!
    Kul att se er oxå!
    Var hos barnmorskan i eftermiddag och HON var vettig (skönt att någon äntligen lyssnar). Hon pratade med läkaren där, som ska skriva en remiss till oss och sedan får vi komma på utredning inom tre månader. Pust! Känner mig betydligt gladare nu - äntligen händer något i alla fall...
    Frågade oxå om det rekommenderades att inte bli gravida innan utredning, men det var tvärtom rekommenderat att vi försöker igen, så... så snart mensen dykt upp här är jag med i er BIM-liga igen (fjärde gången gillt...eller?).
    Kramar till alla!
  • Saftmedbulle
    L Maria skrev 2011-07-12 21:48:16 följande:
    Saftis - skönt att hon lyssnade och att ni kommer vidare! Känns surt när man sitter i någon form av vakuum mellan saker och inte vet vad som sker. Ska du självmedicinera någonting - acetylsalicylsyra eller något sånt...?
    Mmm, ska nog testa de där albyl minor...
  • Saftmedbulle
    Irmeline skrev 2011-07-13 10:11:47 följande:
    Måste bara få dela med mig av min lycka, vet att det kan vara jobbigt att höra för er som kämpar, men er tid kommer!!

Jag såg en perfekt liten nallebjörn idag på VUL, med hjärta, drygt 20mm som stämde precis med tiden. Såå glad! Skrattande
    Jag grät när jag gjorde VUL och såg den, hade på något sätt stålsatt mig ifall det skulle bli MA igen, men nu levde den!! Kanske kanske ändå kan det gå vägen..
    Wow! Jätteglad för din skull! Grattis!
  • Saftmedbulle
    Kaprifolen skrev 2011-07-13 11:26:27 följande:
    Grattis Irmelie till ett fantastiskt besked!

Ego: En fundering från min sida som jag inte blir klok på, kan ngn hjälpa till med en analys?

Jag har ju oregelbunden cykel så för att pricka ÄL så börjar vi sexa strax innan ÄL för min kortaste cykel ever och håller på t o m min längsta cykel ever. Förra månaden och nu denna gången så får jag liksom stickningar och lite molvärk korta stunder redan en vecka innan förmodad ÄL för kortaste cykeln. Känns som ÄL är på G, men det känns långt med en hel vecka i förväg? Jag är rel övertygad om att det inte är en extra tidig ÄL heller då jag hade dessa symptom förrra månaden oxå men mensen kom sen som beräknat ett par dagar förbi min kortaste cykel. Kan ÄL vara så seg så att man känner av sånt här trots att det är så "långt" kvar till ÄL? vad tror ni?

/Kaprifolen-som-blir-tokig-på-sin-kropp
    I din sits skulle jag testa med ÄL-stickor för att vara på den säkra sidan. Kan vara knivigt att känna när man har ÄL. Vi provade i fem månader utan stickor och då tog det sig inte. Direkt när vi började med stickorna blev jag gravid, tror vi lyckades pricka ÄL bättre då och sedan dess använder vi sådana.
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet