Vi över 30 som längtar efter första barnet
EGO: Har varit hos gynekologen idag. Förvirrad. Jag alltså. Läkaren på mödravårdscentralen sa att det var lika bra att fortsätta att försöka bli gravid trots utredningen som ska startas, men min gyndoktor var inte lika övertygad. Antar att olika läkare säger olika saker... Får väl se vad de säger på Octaviakliniken i september...
Jag fick i alla fall ta en hemsk massa prover "Är inte det här samma som de tagit för Octaviakliniken" sa jag och jodå, det var nog samma. Vet inte riktigt varför de tar samma prover en gång till, men... Nytt var i alla fall att makens väl och ve blev uppmärksammat och vi ska båda ta ett gentest och jag fick redogöra för om jag trodde att han var frisk och så vidare.
Fick Trombyl utskrivet och jag sa inget om progesteron...jag har läkarskräck, så jag får lixom tunghäfta på sådana ställen (är ganska kaxig i andra sammanhang, men tyvärr inte i dessa). Får väl se om jag kan ta mod till mig att ta upp det nästa gång.
Ska börja med ÄL-stickorna igen. Råkade köpa apotekets och de går ut i augusti, annars föredrar jag ju den söte, glade gubben.
BIM, Vi över 30 som längtar...
Augusti
GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET