Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

Vi över 30 som längtar efter första barnet

MrsTM skrev 2011-07-13 13:27:28 följande:
    Hej alla! Ny här i tråden och förväntansfull som attan! På söndag äter jag mitt sista p-piller, därefter börjar vi försöka få barn! Har fått mycket skit från mina vänner (ogifta med barn) för att vi valde att gifta oss först. Skönt att vi är fler som väntat med att försöka få barn tills vi fyllt 30!

Min historia i korthet: Träffade min kärlek för tre år sedan, då var jag 28 år och han 34. Förra året friade jag till honom och den 4 juni 2011 gick bröllopet av stapeln, den mest fantastiska dagen någonsin! Och nu när vi är 31 och 37 år känner vi oss redo för barn, något vi båda verkligen längtar efter. Vi bor i en mkt central tvåa och tänker vänta med nytt boende tills vi vet att vi blir fler.
    Välkommen hit!
  • Saftmedbulle

Skryter lite bara (eftersom jag inte är med i Facebook...): Maken och jag gick 2,3 mil idag... Pust!

• Saftmedbulle
    acinna skrev 2011-07-13 22:08:41 följande:
    Imponerande Saftis! Själv blir jag numer trött efter 200 meter.... ;) Längtar efter att gå en långpromenad utan att flåsa!
    Ha, ha... men du har ju orsak till det, så då är det ok ;)
  • Saftmedbulle
    L Maria skrev 2011-07-13 22:18:36 följande:
    Irmelie - grattis till nallebjörnen, vad skönt för er att ni fick sen hjärta och rätt storlek!!

Saftis - min mamma hade pratat med en av sina vänninor som är barnmorska (hon bor på västkusten och jag träffar henne sällan, så mamma hade berättat om vår historia) som berättat om den studie som Lennart Blomqvist i Borås håller på med - den handlar om effekterna av acetylsalicylsyra på kvinnor som fått upprepade tidiga missfall och har pågått sedn 2007. Med andra ord - det verkar finnas fog för det där så varför inte ge det en chans kände jag! Jag kör med en fjärdedels albyl minor och börjar efter äl.
    Duktigt med långpromenaden!!

Välkommen hit Mrs TM!

Jag inser att jag nog är ganska förskonad från kommentarer från vänkretsen (känns som att folk längre bort - "bekanta" och kollegor etc. - är osmidigare). Kan väl tänka mig att det har att göra med att jag tidigare alltid sagt - på tal om barn - att vi ska gifta oss först. Eftersom hela vängänget var med på bröllopet så går väl alla och väntar på att vi ska kläcka nyheten, och eftersom vi inte gjort det, nu 10 månader senare, så är det smarta nog att hålla tyst...
    Tack för tipset, Maria! Ska testa det i nästa omgång... Vi kommer dock att vänta tills nästa cykel, för att kunna njuta av semestern och även komma igen känslomässigt efter missfallet. Förra gången körde vi direkt på och förrförra väntade vi och ja... båda delar har väl sina fördelar. Vi väntar nog mest för att ta paus i bebisverkstaden lite... Tills dess följer jag er andra :)
  • Saftmedbulle

Ha, ha... ost och vin är ändå bannlyst för oss, då vi ska försöka gå ner fyra kilo vardera (därav långpromenaden idag...och sträng diet...pust). Fast... jag passade på att njuta lite av det på Öland, men nu är det nytt, hälsosamt liv som gäller (skulle vara trevligt att komma i vissa klänningar igen - de här tre graviditeterna har satt sina spår).
    Hoppas oxå på plus för dig, Maria (håller tumme)!

• Saftmedbulle
    Nemi76 skrev 2011-07-14 09:00:51 följande:
    Minus på ÄL-testet imorse och jag blev lite fundersam. Jag har Clearblue Digital och på instruktionerna står att man kan testa även på morgonen. Tidigare har jag inte testat på morgonen men samtidigt har jag haft lite svårt att hålla mig i 4 timmar (som det står att man ska göra) så morgonen känns som en bättre tidpunkt. Dag 13 och ingen glad gubbe. Förra ggn kom den på dag 13 och nu blir jag ju lite nervös över att inte få glad gubbe....
    Det är inte ovanligt att det diffar på någon dag. Pepp!
  • Saftmedbulle
    Nemi76 skrev 2011-07-15 09:47:46 följande:
    Dag 14 och inget utslag och jag börjar bli orolig över att det inte ska bli ÄL denna månaden
    Fick utslag dag 22...
  • Saftmedbulle
    Nemi76 skrev 2011-07-16 14:32:51 följande:
    Bara för att bryta av lite bland renoveringspratet (själv bor jag i hyresrätt och vill inget hellre än att ha en balkong iaf ) så tänkte jag meddela att idag kom den glada gubben!! På dag 16 tror jag att det är så han var lite sen, men ikväll blir det göka av!!
    Sa ju att det var för tidigt att misströsta :) Ha, ha, lycka till i sänghalmen - kör så det ryker!

Funderat lite på det där med glad gubbe (man blir ju så himla glad själv att att se honom)...varför är det just en glad GUBBE? jo...så klart... GUBBEN (hemma alltså) blir ju glad när han får komma till, eller hur (fast... han känner ju sig lite pressad oxå, så det är väl blandade känslor, antar jag)?
  • Saftmedbulle

Bor för övrigt oxå i hyresrätt, så inget renoverande här. Däremot har vi rensat lite i källarförrådet och varit på Myrorna och lämnat grejor. Skönt! Ikväll blir det rajtan-tajtan på Gröna Lund...

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet