Inlägg från: Kattflickan |Visa alla inlägg
  • Kattflickan

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Prodigy: Det låter ju bra att man kan hjälpa till med munnen! Har också tänkt på att röret är bra smalt! Får föreslå en förbättring för dem på sjukhuset  

Om en förkylning kan påverka spermierna, kan då även en antibiotikakur påverka dem? Min sambo har haft borrelia och åt för några veckor sen en antibiotikakur. Hmm.. borrelian kanske också kan ha påverkat? Nåja, vi får väl se. 

NICU: Man behöver ju inte ha så mycket symptom i början, som sagt, de gånger jag inte känt något har jag varit gravid.

Marsflickan: Låter bra att din sambo är så positiv.

Känner mig lite nervös inför imorgon, tänk om vi får ett fett NEJ till remiss.

Är också lite bakis idag efter tjejmiddag igår, men det var kul!

Millan 

• Kattflickan

Polarlantis: Hoppas det är falskt alarm både för dig och din far. 

Kort egoinlägg innan jag åker till jobbet: Vi fick remissen för PGD i Stockholm. Läkaren ifrågasatte aldrig ens, jag har oroat mig i onödan! Nu börjar vi känna hopp om att kunna få ett friskt barn! Min ägglossning är tydligen igång också och sambons spermieprov var bra!

Millan 

• Kattflickan

Tack allihopa för ert stöd! Ja, vi är jätteglada! Som sagt, ingen garanti för att vi får ett friskt barn, men förhoppningsvis en god chans. Sen hoppas jag att mina blodprover ser bra ut så att jag har en hyfsad äggreserv etc. 

Saftis: Jättetråkigt att det inte tog sig den här månaden. Hoppas det gör det vid nästa ÄL! Hur långt har ni kommit i utredning?

Lite bruna flytningar kommer fortfarande, men inget blod har kommit nu på några dagar så jag tror och hoppas att det är över också. Min största äggblåsa var 17 mm så ÄL borde vara om några dagar vilket gör att jag borde få mens igen inom 3 veckor. Sambon och jag får skynda oss att hinna ha lite sex innan (skyddat sex).

Det gick bra i morse för sambon med spermaprovet! Han hade ca 200 miljoner spermier, varav 110 miljoner rörliga har jag för mig.  Läkaren sa att det var normalt iallafall.  

Polarlantis: Hur har du känt dig idag? Hoppas det var falskt alarm och att bebben mår bra därinne.

Millan 

• Kattflickan

Polarlantis: Lite mensvärk kan man ju känna som gravid, hoppas det går bra. Håller med om att de ändå inte kan se så mycket på VUL nu för dig, bättre att vänta även om det är jobbigt. Jätteskönt att din pappa mår bättre, men trist med din sambos knä!

Kaprifolen: Har också funderat över hur de kunde vara så himla snabba med spermieprovet. De kollade bara antalet spermier och hur många som var rörliga. Kanske de kollar mer saker på din mans prov? Eller så är de bara snabba i Uppsala? På två timmar gjorde de analysen. 

Millan 

• Kattflickan

Kaprifolen: Jag tror att ivf visst omfattas av vårdgarantin numera. Beroende på var ni bor så kan kanske köerna tillomed vara kortare.  Jojjo borde veta. 

Skönt att det gick bra med att lämna spermaprovet. 

Millan 

• Kattflickan

Hej Essa, kul att se dig igen! Fast synd att du inte är gravid. 

Det är pressande för relationen med bebisverkstaden. Skönt att ni inte känner att ni har så bråttom. Själv har jag blivit bättre på att hålla tillbaka paniken över att jag blir äldre och äldre. 

Vi ska snart börja ha skyddat sex, med kondom, det känns konstigt när vi haft oskyddat sex så länge. 

Millan 

• Kattflickan

Marsflickan: Bara för att man använt glidmedel och det KAN vara negativt för simmarna så är det ju inte en preventivmetod. Det kan mycket väl ha gått vägen ändå! Sexa i onödan göra man väl aldrig! 

Hoppas du är gravid, det låter så.

Ibland blir man stöttad och peppad av att läsa om er andra här, men ibland blir man lite ledsen och stressad också över att det verkar gå bra för så många, men inte för mig. Jag tar ibland paus i några dagar från FL. Men för det mesta så får ni mig alla att må bättre och framförallt så sitter vi ju i samma båt och kan diskutera våra problem och positiva erfarenheter.

EGO: Jag är verkligen kontrollfreaket personifierad! Har de senaste dagarna gjort ÄL-test, för läkaren sa i måndags att ÄL var på G. Idag fick jag fullt utslag på stickan! Nu vet jag att det dröjer ca 14 dagar innan jag börjar blöda igen. Ville lixom bara ha koll!  Men det känns lite märkligt att inte kasta sig över sambon när man ser de där två rosa strecken på stickan. Istället så håller vi oss till helgen och då kommer vi använda kondom, känns konstigt

• Kattflickan

NICU: Varför var du på akuten igår? Om du hade ont i magen skulle det i värsta fall kunna vara ett utomkvedes som de inte kan se än, då börjar man ju vanligen blöda också. Var uppmärksam på det. 

Marsflickan: Hoppas det blir plus iallafall. Jag har aldrig testat före BIM när jag varit gravid. Men när jag testat på BIM har inte plusset varit så starkt, så jag tror att om jag testat 3 dagar före BIM hade jag inte sett nåt. Ni har ju varit gravida, så det verkar ju som om din mans simmare funkar bra. 

EGO: Har haft sex! Kändes nästan som om det vore för första gången, så länge sen var det! (nynnar "like a virgin" ).

Har kommit igång med träningen den här veckan också, har tränat 3 dagar, känns bra. Ska försöka gå ner 5 kg på ca 2 månader.

Millan

• Kattflickan

Marsflickan: Det har varit en mysig helg överhuvudtaget, vi har inte jobbat så mycket på huset utan tagit det lugnt, shoppat, lagat god mat och myst! Det behövde vi! Hoppas du plussar om några dar! 

MariaF79: Nej, vi vet inte än när vi kan komma igång. Jag hoppas på att få bekräftelsen om att remissen kommit till Stockholm snart, annars får jag ringa och kolla. Troligen får vi komma igång i början av 2012. Jag läste idag en folder om IVF PGD som jag fick på reproduktionscentrum. Även om jag principiellt vet hur det går till måste jag ändå säga att den var mycket välskriven och beskriver vad som händer i alla steg, vad de utreder innan man kan komma igång etc. Gav mig ett bra sammanhang.  

NICU: Bra att du hade utomkveds i åtanke, men skönt att de inte såg några spår av det. 

Jag fasar lite för nästa helg när vi ska åka runt på kyrkogårdar och tända ljus. Det är så många ljus att tända. Min mamma och sambons mamma är döda, alla far- och morföräldrar och det blir två ljus i minneslunden där våra två foster är spridda.  

• Kattflickan

Jag tycker det låter jättespännande. Är också lite spruträdd, men helt övertygad om att jag fixar det när det är dags! Kul att få höra detaljerna! Jag hoppas det går vägen för er. DubbelA: Varför tror du inte det kommer funka?

Teatime: Nu får du ta det lugnare! Bränn inte ut dig själv!

Maria: Skönt att läkarna inte hittade något fel? Försök att slappna av när det gäller hjärtfelen. Förhoppningsvis har ni bara haft otur med missfallen hittills.

Marsflickan: Jättetråkigt att din pappa gick bort så tidigt, måste fortfarande kännas jobbigt. Min mamma har varit död i ca 3 år och min sambos i 7 år, jag hann aldrig träffa henne. De dog båda av cancer. 

Finlandssvenska: Jag är född 75, du är inte ensam!

Millan

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet