Inlägg från: Daniela01 |Visa alla inlägg
  • Daniela01

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Gladdet är en mysig tråd
  • Daniela01

Nu har jag surfat runt och läst om ägglossning så att jag nästintill blir ännu mer förvirrad Cool
    Dag 6, är 6 December och är igentligen 8 dagar efter BIM
    Dag 18, är 20 dagar efter BIM.
    Vanligtvis brukar jag ha ägglossning ung 10-14 dagar efter BIM, men nu på dag 20 det känns väldigt sent!
    Är det ngn annan som har hoppat runt lite i ägglossningstid?
  • Daniela01

Hoppas alla har haft en riktigt God Jul!! Tomte

• Daniela01
    ceke skrev 2010-12-25 22:26:17 följande:

Får just nu "lektioner" via fertilityfriend och tänkte dela med mig av en som jag tyckte va intressant... Sorry att det nog blir rätt långt...  handlar om flytningar och en annan om LH och ägglossningstest

"Typical" Cervical Fluid Pattern

While your cervical fluid pattern may vary from cycle to cycle and it may vary from woman to woman, a typical cervical fluid pattern looks like this:

Immediately following menstruation there is usually a dry vaginal sensation and there is little or no cervical fluid.

After a few days of dryness, there is normally a cervical fluid that is best described as "sticky" or "pasty" but not wet. While this kind of cervical fluid is not conducive to sperm survival these days may be considered as "possibly fertile" if found before ovulation.

Following these "sticky" days, most women generally notice a cervical fluid that is best described as "creamy". This fluid may be white, yellow or beige in color and has the look and feel of lotion or cream. At this point the vagina may feel wet and this indicates possible increased fertility.

The most fertile cervical fluid now follows. This most fertile fluid looks and feels like raw egg white. It is slippery and may be stretched several inches between your fingers. It is usually clear and may be very watery. The vagina feels wet and lubricated. These days are considered most fertile. This is the fluid that is the most friendly and receptive to sperm. It looks a lot like semen and, like semen, can act as a transport for sperm.

After ovulation, fertile fluid dries up very quickly and the vagina remains more or less dry until the next cycle. Some women may notice small amounts of fertile-looking fluid after ovulation as the corpus luteum produces small amounts of estrogen, but you are not at all fertile after ovulation has been confirmed.

Luteinizing Hormone (LH) and Your Fertility Signs
    Luteinizing Hormone (LH) is the last hormone to peak before ovulation and is the hormone responsible for triggering the rupture of the ovarian sac that releases the egg at ovulation. This hormone can be measured by ovulation prediction kits (OPKs) and fertility monitors that use chemicals to identify its presence in your urine.

The presence of increased amounts of LH in your urine, as detected by OPKs, usually means that you will ovulate within 12-24 hours but this can vary slightly depending on your own hormonal profile. LH is not released all at once, but rather it rises and falls for about 24-48 hours. The LH rise usually begins in the early morning while you are sleeping and it takes 4-6 hours for it to appear in your urine after that. For this reason, first morning urine may not give the best result. Testing mid-day is usually recommended. It is important to follow the instructions of your OPK for maximum results.

Many women like ovulation prediction kits, even though they are not able to confirm or pinpoint ovulation precisely, because they can tell you that ovulation is imminent. It is important, however, not to rely exclusively on OPKs for timing intercourse and identifying your most fertile time. This is because you may already be fertile before your OPK turns positive. You may like to use them to cross-check your other fertility signs and to offer additional clues about impending ovulation. They may be especially useful if you have ambiguous charts. If your cycles are irregular or very long, OPKs may be very costly because you may need to use several tests to be sure to catch the LH surge.

hur bra som hellst!!! Glad
  • Daniela01

jag kommer oxå skita i äl-stickorna, man blir ju helt galen av dem.. bättre att låta tiden ha sin gång :)

• Daniela01
    Astrogirl skrev 2010-12-28 17:29:21 följande:
    Har plussat idag!!! Kunde inte tro mina ögon i morse. Känns helt overkligt. Ska testa imorgon bitti också.  

Var ganska säker på att mensen var på väg för jag har inte känt några direkta symptom och i morse när jag vaknade hade jag värk i tjejmagen precis som när mensen är på väg så jag sade till min sambo att tant röd nog är på väg tyvärr. Dock hade det inte kommit någon mens  när jag gick på toa så jag testade mig för säkerhets skull och där kom plusset på en gång. Behövde inte vänta ens en minut. 

Har inte haft några direkta symptom. Om jag tänker tillbaka så hade jag lite ont ena äggstocken några dagar efter ÄL och så har jag haft lite mer rikliga flytningar (iite mer vitaktiga än vanligt). Lite ont i brösten (typ i bröst-körtlarna och lite i vårtorna nu det sista), men inte mer än vanligt inför mens, så jag trodde inte det skulle blir något plus denna månaden heller. 

Det var denna månaden som vi gjorde våran utredning och spolningen av äggledarna drygt ett vecka innan ÄL. Vet inte om spolningen kan ha spolat bort något hinder eller om det bara var vår månad denna månaden helt enkelt. Då vi höll på med utredningen så blev det kanske inte lika uppstressat runt ÄL heller,  då vi väntade på besked om allt var ok eller om det var något fel på oss. Kändes som om det kommer nog inte bli något ändå, så då kanske det hela blev mer avslappnat och kanske därför vi lyckades. Åt inga andra piller denna månaden, som rosenrot och Glandin och Apiforce som jag testat tidigare, just för att jag inte ville att de skulle påverka testen i utredningen på något sätt. Man kan ju inte veta vad det var som gjorde att vi lyckades denna månaden, bara underbart att det fungerade till slut.

Helt fantastiskt! Det tog drygt ett års försök. Hoppas det stannar där nu också och att allt är ok. 

Håller tummarna att det bli er andras tur snart också!  Kramar!! Solig

Ett SUPER STORT GRATTIS!!!!! det är ju underbart!!!!! Gravid Nu får du njuta av graviditeten Hjärta
  • Daniela01

skönt att höra att det är mer än jag som går och tänker på barn hela tiden Glad trodde jag höll på att bli galen ett tag Flört
    på jobbet så satt jag o fikade med en kollega för ett tag sedan som jag inte brukar tala med så mkt med.. han pressade mig på "när vi skulle skaffa barn, jag var ju över 30 o allt..." det var precis 1månad efter vi hade varit tvugna att bryta grav. och jag bröt ihop o grät och fick låsa in mig på toaletten. Det  var riktigt jobbigt.
    Men det är precis som ngn skrev, många mer än man tror har haft en tuff start på baby verkstaden. 2011 kommer förhoppningsvis bli vårat år

• Daniela01

Bättre tur nästa månad. Segt bara när man hade hoppats på en bra start på det nya året :(

BIM

Tomte DECEMBER  Tomte

16 -- FruKM ÄL ~2 dec (tredje försöket)
    21 -- Fröken Ellen ÄL 7 dec (8:e försöket)
    25 -- Gris78 ÄL 11 dec (försök nr 4)
    27-28 -- ernlia03 ÄL 15-16 dec? (första "försöket" efter MA i v 11)
    30 -- Kaprifolen1979 ÄL 15 dec (försök nr 2)
    31 -- Bäbis201008  ÄL 14-15 dec (försök nr 5)

{#emotions_dlg.flower} Januari Skål  {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}
    1 -- SannaK    ÄL 18 dec (flera försök)
    1 -- Zalia ÄL 20 dec (2:a försöket)
    2 -- Sanna77  ÄL 22 dec (försök nr 4)
    2 -- Ansi30 ÄL 19-20 (9e försöket)
    2 -- änglabitch ÄL 19-20 dec (3:e försöket)
    3 -- MariaF79  ÄL 23 dec (försök nr 4)
    8 -- AnnJan ÄL 25 dec (2:a försöket)
    10 -- Finlandssvenskan ÄL 28 dec ( 3:e försöket)
    11 -- Saftochbulle ÄL 28 dec (sjunde försöket)
    12-13 -- Ceke ÄL 29-30 dec (sjunde försöket)
    Uppsara (sjätte försöket)
    14 -- simtim ÄL ~31 dec (sjätte försöket)
    17 -- Längtan81 ÄL 3-4 jan (12:e försöket)
    17 -- Kia78 ÄL 2-4 jan (9:e försöket)
    17 -- Pingla77 ÄL 1-4 jan (8:e försöket)
    18 -- Irmelie  ÄL  2-4 jan (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    19 -- Millan75 ÄL ca 4 januari (försök nr 3 )
    20 -- Jojjo55 ÄL 6 jan (försök nr 3)
    24 -- Essalady ÄL 10 jan (försök nr 6)
    26 -- Polarlantis ÄL 12 jan (andra försöket)
    29 -- Daniela01 ÄL 15 jan
    29 -- Lavendia ÄL 15 jan (7:e försöket efter MF i v. 11)

PlusGRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)
    Astrogirl: BF 4 sept 2011 (11 försöket)

• Daniela01

vilken mysig svärmor. Får hoppas på att det blir positiva besked för er snart :)

• Daniela01

Underbart Rosavit! Nu är det bara att njuta av graviditeten och ha en underbar nyårsafton!

Gott  Nytt År till er alla Skål
    Ett stort Grattis till alla som har fått plussat Gravid
    Och till oss andra som fortfarande väntar på plussen, så kommer de förhoppningsvis komma år 2011Hjärta

Jag kanske inte skriver så mkt i tråden, men jag brukar alltid gå in och läsa och det är skönt att ha er att kämpa vidare till pluss med och sedan även förhoppningsvis graviditet.. Baby

Gott Nytt År

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet