ernlia03 skrev 2011-01-01 19:32:24 följande:
Tråden kunde ju inte få en bättre början i år! Grattis Änglabitch!
Jag är inte lika god människa som er, för jag tycker det är ganska jobbigt när någon plussar här också... Det är ju ofrånkomligt och det är ju därför vi alla är här, men det hugger ändå i hjärtat och tankarna börjar snurra kring "varför kan det inte vara jag"... När jag var gravid kunde jag helhjärtat glädjas med alla andra, men nu känner jag mest bara missunnsam. Vill verkligen inte vara det, men tankarna går ändå åt det hållet...

Eller kanske inte missunnsam, det är klart jag inte önskar att jag någon annan INTE blir gravid, men jag får gärna bli det också!
Polarlantis: Efter BIM ska man ju kunna testa när som helst på dagen, men det är ju bra att hålla sig någon timme för att få lite mer koncentrerat "testmaterial".
Jag köpte zink till mannen just innan jul som jag tvingar i honom varje dag. Nu ska det bli starka simmare! Iofs behöver jag inte tvinga honom eftersom han likväl som jag gör allt för att bli gravida igen...
Seg idag trots nykter igår, kom dock inte i säng förrän vid 4-tiden och det var en pärs att köra hem i snöoväder. Ingen mens än, men är rätt säker på att den är på ingång. Större bröst, hård tapp och några blodiga flytningar. Får jag den imorgon borde jag ha haft ÄL dagen innan jag var på återkontroll till gyn och då borde vi ha sexat ganska rätt under några dagar innan och på ÄL-dagen. Skönt att inte ha missat en chans så att säga, men skulle också på något sätt varit lättare att acceptera mensen om vi inte skulle ha fått en riktig chans...
Överlag ingen bra idag, trots nytt år. Har en väldig ångest, hjärtklappning och mår allmänt dåligt. Tror det kan vara att allt kommer ifatt nu. Press och stress och förhoppningar i ca 6 månader, sedan äntligen ett efterlängtat plus vilket innebar att jag började må rätt dåligt psykiskt och sedan ett missfall just när man började tro att allt var "säkert". Lägg till en massa stress och tjafs på jobbet plus lite sjukdom på det så kanske det inte är så konstigt om det brister nån gång...
Får hoppas att 2011 blir ett betydligt bättre år än 2010 helt enkelt!
Det är svårt att inte känna sorg över något som inte blir. Men 2011 kommer bli vårt år (förhoppningsvis)

Jag har oxå drabbats av hjärtklappning, tryck över brösten, ångest. Först trodde jag att jag var sjuk, så jag åkte till vårdcentralen och läkaren konstaterade att det formodligen var stress. Och när jag tänkte efter så var det inte så konstigt. Man blir ju helt knäpp med äl-testen som man tar och stirrar på, är de starkare, svagare, kommer ägget idag eller imon.. och så timar man upp sexandet och allt efter det, och så blir det inget.. mensen kommer och man känner sig .. ja man känner sig ledsen..
Läste att någon jämförde skaffa barn med en bergodalbana.. hehe.. och det är så det är, det går verkligen upp och ner..
Har du gått till en gyn.läkare? Har du gjort någon utredning?
Själv skall jag på äl-spolning nu i denna månaden och även äl-stimulering. Ingen aning vad de gör vid stimulering, ska nog googla på det, men det är skönt att ha en plan framför en, det. Så jag rekommenderar starkt att gå till en gynläkare (ifall du inte redan gör det) för då känns det som om man har ett stöd :)
//Daniela