Inlägg från: Daniela01 |Visa alla inlägg
  • Daniela01

Vi över 30 som längtar efter första barnet

änglabitch skrev 2011-01-01 16:11:57 följande:
    Hej och god fortsättning på er!

Jag startar året med en positiv trend-jag plussade idag!! Glad
    Inte jättestarkt  men ändå ett tydligt streck, BIM -1 idag.
    Den här månaden sexade vi innan utslag på ÄL-stickan så det ligger nog mycket i att vara på´t  tidigt!

Jag känner mig helt omtumlad och har nog inte riktigt smält det än, ska testa imorgon oxå för att vara säker.
    Öm i brösten, molvärk och ont i svanken är det jag känner av.
    Och lycka! så klart, jag hoppas ni andra joinar mig nu!

Gris-var är du? Hur går det?
    Polarlantis-tagit testet än?
    GRATTIS!! Vilken underbar start på året Glad
  • Daniela01
    ernlia03 skrev 2011-01-01 19:32:24 följande:
    Tråden kunde ju inte få en bättre början i år! Grattis Änglabitch!

Jag är inte lika god människa som er, för jag tycker det är ganska jobbigt när någon plussar här också... Det är ju ofrånkomligt och det är ju därför vi alla är här, men det hugger ändå i hjärtat och tankarna börjar snurra kring "varför kan det inte vara jag"... När jag var gravid kunde jag helhjärtat glädjas med alla andra, men nu känner jag mest bara missunnsam. Vill verkligen inte vara det, men tankarna går ändå åt det hållet... Skäms Eller kanske inte missunnsam, det är klart jag inte önskar att jag någon annan INTE blir gravid, men jag får gärna bli det också! Obestämd

Polarlantis: Efter BIM ska man ju kunna testa när som helst på dagen, men det är ju bra att hålla sig någon timme för att få lite mer koncentrerat "testmaterial". Glad

Jag köpte zink till mannen just innan jul som jag tvingar i honom varje dag. Nu ska det bli starka simmare! Iofs behöver jag inte tvinga honom eftersom han likväl som jag gör allt för att bli gravida igen...

Seg idag trots nykter igår, kom dock inte i säng förrän vid 4-tiden och det var en pärs att köra hem i snöoväder. Ingen mens än, men är rätt säker på att den är på ingång. Större bröst, hård tapp och några blodiga flytningar. Får jag den imorgon borde jag ha haft ÄL dagen innan jag var på återkontroll till gyn och då borde vi ha sexat ganska rätt under några dagar innan och på ÄL-dagen. Skönt att inte ha missat en chans så att säga, men skulle också på något sätt varit lättare att acceptera mensen om vi inte skulle ha fått en riktig chans...

Överlag ingen bra idag, trots nytt år. Har en väldig ångest, hjärtklappning och mår allmänt dåligt. Tror det kan vara att allt kommer ifatt nu. Press och stress och förhoppningar i ca 6 månader, sedan äntligen ett efterlängtat plus vilket innebar att jag började må rätt dåligt psykiskt och sedan ett missfall just när man började tro att allt var "säkert". Lägg till en massa stress och tjafs på jobbet plus lite sjukdom på det så kanske det inte är så konstigt om det brister nån gång... Rynkar på näsan 

Får hoppas att 2011 blir ett betydligt bättre år än 2010 helt enkelt! 
    Det är svårt att inte känna sorg över något som inte blir. Men 2011 kommer bli vårt år (förhoppningsvis)Baby
    Jag har oxå drabbats av hjärtklappning, tryck över brösten, ångest.  Först trodde jag att jag var sjuk, så jag åkte till vårdcentralen och läkaren konstaterade att det formodligen var stress. Och när jag tänkte efter så var det inte så konstigt. Man blir ju helt knäpp med äl-testen som man tar och stirrar på, är de starkare, svagare, kommer ägget idag eller imon.. och så timar man upp sexandet och allt efter det, och så blir det inget.. mensen kommer och man känner sig .. ja man känner sig ledsen..

Läste att någon jämförde skaffa barn med en bergodalbana.. hehe.. och det är så det är, det går verkligen upp och ner..

Har du gått till en gyn.läkare? Har du gjort någon utredning?
    Själv skall jag på äl-spolning nu i denna månaden och även äl-stimulering. Ingen aning vad de gör vid stimulering, ska nog googla på det, men det är skönt att ha en plan framför en, det. Så jag rekommenderar starkt att gå till en gynläkare (ifall du inte redan gör det) för då känns det som om man har ett stöd :)

//Daniela
  • Daniela01
    Jojjo77 skrev 2011-01-02 11:05:51 följande:
    Ceke - tack för tips, ska gå och köpa piller manspiller också, jag äter ju redan kvinna.

Daniela - hur länge väntade du med att söka upp gyn.läkare? Är det privat eller via landsting? Spolningen du ska på. är det steg ett i en utredning? Vet ingenting om utredningar, men för varje gång det inte tar sig så sätter ju skallen igång och funderar kring hur man ska gå tillväga om det inte vill ta sig kommande månader heller.  Vete fan om jag orkar vänta ett år innan man kontaktar någon för att få hjälp, bli ju 34 i år, känns inte som om man har tiden på sin sida... Så går det när man är trögstartad

Här har jag börjat städa ut julen. Lika mysigt som det är att pynta in den, tycker jag det är att bli av med den. Nu vill jag ha ljust och fint igen med vårgardiner, även om jag vet att jag får vänta lääänge på att den kommer
    Jojjo55: Vi fick 2mf och 1ma och fick vi en remiss för utredning på Sahlgrenska. BM skickade den och det gjorde hon i samband med det sista mf. Detta var på en period av ca 1,5år. Sedan när vi var på utredningen så tog de lite tester på oss och hittade inget, och sa att vi får försöka att bli gravid igen. Ibland kan man bara ha otur.
    En god vän till mig gick då hos en gynläkare som hon sa var jättebra, så efter lite velande hit o dit, så tog jag kontakt med henne. Det visade sig då att jag var gravid och fick komma på täta kontroller och så skrev hon ut progresteron till mig. För ibland så kan man få mf för att kroppen inte tillverkar tillräckligt med progesteron i början.  Tyvärr så borde nog även denna grav. blivit ett mf, då de upptäckte i v.18 att barnet hade trisomi-13 plus massa mer problem. Det  skulle dö när som hellst i magen. Detta upptäcks någongång mellan v.14-18 på ul, om man inte gör Nubb och Kubb test tidigare v.9-12(som jag tyvärr ej gjorde).

Så för att sammanfatta en långdragen historia (förlåt) så ta kontakt med en gynläkare så snart som möjligt. En kollega på jobbet gjorde det samma dag som de bestämde sig att skaffa barn. Det finns massor av olika skolor, dvs att man skall äta progesteron efter äl- fram  till bim. Att man skall äta trombyl (blodförtunnande) för ibland kan man få mf för att det blir en "propp".  Många blir gravida 1-3 månader efter äl-spolning. Då spolas systemet rent och det blir lättare för ägget att fastna. Äl-stimulerning (som jag nu ska göra). Går du till en gynläkare så kan hon även skicka en remiss att du tar kromosom prover mm, testar så att ni inte har blodgrupper som inte funkar med varandra osv. En hel djungel det här med att bli gravid. Men jag tror det bästa är med att gå till en gynläkare är att man kan ha en plan framåt, funkar inte detta, så testar vi dethär, och funkar inte det så... Och skulle inget funka så finns det IVF till slutet, Men så långt får vi hoppas att det inte går, utan att plussen kommer dessförinnan :)
  • Daniela01

tråkigt att läsa om att tant röd har kommit till många i tråden Rynkar på näsan 

tack så mycket för all peppning, det värmde Hjärta
    det är lite med skräckblandad förtjustning jag ser fram emot äl-spolning + tabletter. Lite nervös..
    Hoppas bara tabletterna finns inne!

trisomi 13, finns många olika varianter, men den som vi fick drabbar 1:50'000, och kan hända vem som hellst, beror endast på otur då det händer ngt precis vid celldelningen. Tur i otruren så hade vi inget val. Jag vet inte vad jag skulle gjort om vi hade fått något val. För det finns en trisomi 13 där barnet överlever födseln men lever tyvärr inte längre än 3år. Har även läst tråden som finns på fl som gäller trisomi13+18 barn.

Nu får det bli ett toppenår för oss alla här inne! 2011

• Daniela01

Ernia det låter som om du är gravid igen. I och med att strecket knappt var synligt för någon dag sedan och nu är det starkt plus grav.symtpomerna. Jag får hålla med ceke, jag hade oxå varit i atomstadie nu om jag var du. Ring BM och så håller vi alla tummar och tår som finns att det är positivt!

• Daniela01

Hej tjejer! Här bakas det för fullt.. kanelbullar :)
    Har bestämt mig över vilket Nyårsmotto jag ska ha för det nya året och kom fram till följande;
    "här ska det bakas bullar" "har en/flera bulle/bullar i ugnen"
    så nu blir det mycket bullbak, med start med kanelbullar idag

• Daniela01
    Jojjo77 skrev 2011-01-06 11:07:34 följande:
    Känner precis som! Har helt tappat lusten denna månad... Testade ÄL-sticka nu på morgonen och den gav starkt utslag. Tillråga på allt är mannen sjuk, så vi får se hur det går med myset. Det konstiga är att jag faktiskt struntar i om det blir något eller inte...

Och nej, vi har inte heller mycket ork efter ÄL,  suger ju musten ur en.

Sorry för neginlägg, idag är det jag som känner bläää...
    styrke kramar till dig !! snart kommer våra pluss  (stay positiv)
  • Daniela01

väntan är värst...

surdegsbak låter jättesmaskigt *smask*

• Daniela01

kekke: ja någong gång har det nog hänt, med handen på hjärtat..

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet