Inlägg från: Irmeline |Visa alla inlägg
  • Irmeline

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Vad roligt med alla "nyrekryteringar" i tråden Glad

Välkomna!

• Irmeline
    Saftmedbulle skrev 2012-02-03 16:37:36 följande:
    Jag med! Håller fetmånga tummar för alla som har ÄL snart...
     (håller med dig...att vänta till v. 15 är länge... vi ska oxå berätta för familjen i v. 15... men just nu är jag glad om jag passerar v. 12 först...får ha små delmål...)
    Det borde väl inte vara långt kvar till v. 12 för dig, vad är du i nu? Glad
  • Irmeline
    Saftmedbulle skrev 2012-02-03 16:52:10 följande:
    v. 11, jodå... så det närmar sig. Så här långt har jag aldrig varit (hoppas och bävar...)
    Håller tummarna här!!! Glad
  • Irmeline
    Mumwannabe79 skrev 2012-02-09 08:58:53 följande:
    Angående Trombyl och Fragmin i syftet att förhindra missfall så kom det fram information igår angående ny forskning i en annan tråd jag är med i: www.familjeliv.se/Forum-11-261/m50964329.html  s. 672.

EGO: Ruvardag 5 och idag har jag mycket mindre ömma bröst jämfört med tidigare dagar, känns inte som ett bra tecken Rynkar på näsan
    Trist om det verkligen är så. Andra studier jag har läst så har det hjälpt personer med många tidigare missfall, så jag kan/vill liksom inte tro att det inte fungerar alls, särskilt om problemet ligger i blodproppsbildning i moderkakan.
    Jag åt 1/4 barnalbyl fram till v. 20, hoppas bebisen kommer ut och är frisk då! Flört
  • Irmeline

Kiyona: Lycka till med operation! Vi kommer att sakna dig här, och hoppas du kommer tillbaka.
    Kram 

• Irmeline
    Saftmedbulle skrev 2012-02-18 10:46:41 följande:
    Nope, blödningen har upphört. Har inte ont... så... det kanske bara falskt alarm. Ska ändå boka en VUL-tid på måndag... Jag är lite mer hoppfull idag, så tack för allt pepp alla underbara brudar!

Tänkte som du under bebisverkstaden. Jag tror inte att man ska sätta sitt liv på paus medan man försöker, tror inte det gör så stor skillnad.

Lite roligt vad gäller äta eller inte äta... På skolavslutningen i julas fick jag en korg med franska ostar av en elev som vet att jag ÄLSKAR ost. Eftersom jag precis hade plussat kunde jag bara äta en av dem (ostarna alltså), tyvärr.
    På alla hjärtans dag fick jag en ost  till (han ser helt lyrisk ut när han ger den, gulligt av en tolv-åring) som min man får äta upp... nåja, det är tanken som räknas får jag tänka :)
    Håller tummarna att allt ser bra ut! {#emotions_dlg.flower}
  • Irmeline

Apropå mat och dryck så drog jag ner på alkohol och kaffe under försöken, även om jag inte slutade helt.
    Matmässigt så försökte jag kontrollera min PCO genom att äta GI-kost.

• Irmeline
    Pingla35 skrev 2012-02-29 21:42:01 följande:
    Johojaja, hahaha!!!
    Det blir en fortsättning på detta inlägg, hahaha.
    Här har jag fixat mat med lite vin till som vi faktiskt äter vid köksbordet för engångsskull. Mycket trevligt!
    Han går och lägger sig i soffan och jag fixar och donar lite i köket plus plockar med den ring och blomma som jag köpt in tidigare idag. Står och funderar på hur jag ska lägga upp det och bestämmer mig för att öppna det paket som ringen är inslagen i och lägga blomma och ringetui på sängbordet. Klär mig i mitt lite sexiga nattlinne. Lägger mig i sängen och ropar: Hjärtat, kommer du?! Neehej, jag ligger ju så skönt här och vilar! Matchen börjar ju snart( hon är 19.15 och jag räknar med att den börjar 19.45). Efter lite övertalningCool kommer han och då var vi lite mer len i munnen.Tungan ute Vi kom lite lagom igång och jag gav honom ändå chansen att välja mellan mig och matchen och gissa vad som valdes, mig!!
    Mysigt, hjälp hur ska jag lägga upp detta och vad ska jag säga hinner jag tänka innan det KNACKAR på dörren, ganska hårt.
    Va, fan säger vi båda och tittar på varandra. I dörren står hans bästa polare med glass i en påse och vill se matchen. 
    så nu ser vi matchen  och sambon är ju så snäll så han berättar vad som var på väg och hända och då säger vännen:- Ja, hon kanske var på väg och fria. Det är ju skottdagen, hehehe.
    Ja, så nu är vi alla i soffan och kikar på den faktiskt ganska underhållande matchen och på sängbordet ligger ringen och blomman.....
    To be continued.... 
    låter som en film det där!! Hoppas på mysig fortsättning efter matchen. Går ju bra för sverige så då blir han väl på gott humör Flört
  • Irmeline

Hej tjejer, tänkte uppdatera med att jag fick en dotter i måndags kväll. :)

Lycka till med alla Ivf:er o liknande! Spännande med så mycket aktiviteter på g! Följer er hela tiden men skriver inte så mycket.

• Irmeline

Måste flika in en kommentar i D-vitamindebatten. Jag är ett stort D-vitaminfan. D-vitamin studeras på KI då det verkar vara fertlilitetshöjande, andra studier har visat att det raderar ut den ärftliga riskfaktorn när det gäller bröstcancer, och andra studier visar att det motverkar autism hos barn om mamman får i sig det som gravid. Jag äter D-vitamin varje dag (förutom sommaren då det inte behövs om man är i solen). Finns små burkar att köpa på apoteket.
    Och så åt jag multivitamin, järn och folsyra när jag var gravid, och så omega 3 såklart! riktig pillertrillare :)
    Omega 3 är svagt blodförtunnande, och så hjälper det ju utvecklingen av bebisens hjärna.

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet