Inlägg från: Irmeline |Visa alla inlägg
  • Irmeline

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Måste ändå säga grattis Maria, vi måste ju tro och hoppas!

• Irmeline
    Smiley skrev 2012-03-29 11:04:49 följande:
    Kort uppdatering från mig: ligger och väntar på min tur för att få ett litet embryo återinfört

Kramar till er andra. Många motgångar, men vi blir starkare av dem!
    Lycka till!!!
  • Irmeline
    SmoochiePoo skrev 2012-04-16 16:35:44 följande:
    Hej tjejer, 

Har trots försök att inte smugit in här då och då och  följt era resor, grattis till er som fått era efterlängtade pluss och massa kramar till er starka tjejer som kämpar på. {#emotions_dlg.flower}

Jag hade ju som alla vet tänkt uppehåll nu, i tisdags förra veckan blev jag godkänd för operation och planerad operation den 8 maj!!! Kan ni förstå, jag skulle äntligen få hjälp med min övervikt och hade även blivit tillfreds med att inte kunna få barn förrens om ett år. Så händer det....det händer. Jag insåg i lördags att jag inte fått min mens än tror det var typ BIM +3 till min stora förvåning så ser jag detta (efter att tagit ett test för att locka fram tanten)

...jag är i chock och väldigt blandade känslor!! Har aldrig fått såna här starka tester så får hoppas det håller sig!
    Men självklart ligger tanken där kvar, jag vill vänta tills på lördag nästa vecka då det är det längsta jag gått förut vecka 5+3...man är förstörd efter alla missfall..

Jag vill hur som helst meddela att mirakel sker!

Massa kramar till er alla Hjärta 
    Grattis! Håller tummarna att det går vägen denna gång!
  • Irmeline
    Saftmedbulle skrev 2012-04-19 18:57:08 följande:
    Ok, Maria... ska skriva lite ;)
    Var hos barnmorskan i tisdags och alla värden var bra. Fick veta att barnet är rhesus negativt, precis som jag, vilket var skönt. Om det varit positivt hade jag fått en spruta runt v. 30... Det var ju så i min andra graviditet, men då fick jag ju ringa Blodcentralen och avboka då det blev missfall...
    Ligger med mannen? Mmm, om jag orkar... kanske ikväll, för då firar vi faktiskt fyra år tillsammans...
    Skönt att allt var bra! :)

Tror du det kan ha spelat nån roll att barnet var positivt när det gällde missfallen, att det är mindre risk med negativt barn? Har hört att det är vanligare med mf bland mödrar som är negativa så det kanske påverkar? Är själv negativ så har funderat på det.

Sex? Jo, har faktiskt återinvigt sexlivet sen förlossningen, och det är precis som vanligt, förutom att tuttarna är off limits för tillfället, tills amningen är över..
  • Irmeline
    L Maria skrev 2012-05-23 18:47:39 följande:
    Om ni har lust får ni gärna hålla en tumme för mig imorgon, 7+0 och VUL - vi hoppas på ett pickande hjärta den här gången...
    Jag ska hålla mina stenhårt!!!
  • Irmeline

Tjena brudar! Var ett tag sen jag var inne nu, lite ont om datortid nu för tiden.
    Ville gratta Maria och önska lycka till, samma med gris! Hoppas det är er tur nu!

Håller även tummarna för er andra!!!

• Irmeline

Saftis: grattis till dottern, ett underverk efter allt slit! 30v och 1400g låter ju jättebra i sammanhanget, tur att du hann så långt.
    Jätteledsen att höra om det hemska, hoppas att de hittar vad de söker och att behandling kan komma igång. Tänker på er. Kramar

• Irmeline

Hej tjejer, var ett tag sen jag skrev nåt men kollar in då och då och följer er genom hopp och förtvivlan. Är glädjande att flera blivit gravida och det verkar klara sig, och till er som kämpar med Ivf:erna så håller jag några extra tummar. Ni är starka, ni kämpar, men jag förstår samtidigt att det känns jobbigt när folk säger det på det viset. Jag har ju förlorat båda mina föräldrar i cancer, och när det hände får man kommentarer som :det skulle jag aldrig klara, vad stark du är... Så vad ska man göra, lägga sig ned och dö??!! Man klarar det man måste, man har inget val. men det betyder inte att man är mindre beundransvärd för det.
    Tänker på er tjejer i tråden och hoppas det bästa för er! Tur att ni har varandra, Den här tråden var en stor tröst och stort stöd för mig när det var tungt. Ta hand om er.
    Kramar från Irmelie

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet