• ceke

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Kiyona: Jag är rädd för att det nog är många som är precis sådär trötta Jag har också varit supertrött, men det börjar lätta lite. Eller så är det min oro som lättat lite kanske... Det va som en liten vändpunkt när vi fick se ett hjärta picka på VUL... Vet att det är 3-4 veckor kvar tills den riskabla tiden är över, men det va betryggande att se hjärtat funka i a f!

Och brösten... tja, mina ömmar fortfarande och växt har de också. hmmm. Nu får de ta o sluta växa, tycker jag

Gravid v 8+4
  • ceke

Gris: MIna är ömma lite överallt. Både bröstvårtorna och utanpå, både in och utsida, under och över Väldigt likt det jag känt innan mens tidigare också.

Kiyona: jag tror att man säger att hjärtat brukar börja slå 25 dagar efter befruktning, dvs efter ÄL. I a f överallt där jag läst..., så v 5+4 eller nåt sånt om jag inte räknar fel... men att det brukar kunna synas på VUL from v 6+ När olika maskiner kan se beror väl på hur känsliga de är, antar jag...

• ceke

Kiyona: Babyvarlden.se har en bra sida där man via deras förlossningsuträknare kan se vad som händer olika datum efter befruktningen

• ceke

Shelby: Jovisst!, bra idé! Eller så göra en medlemsgrupp av tråden Men då är det Mallanis som måste flytta den i s f

• ceke

Jojjo: Stor kram på dig! Va skönt att du har en sån lugn man som tar det bra. Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva som inte redan har blivit skrivet, men tänker på er. Skönt att du mår lite bättre idag. Och va bra att du "lurade" till er att få bli uppkollade redan nu, så ni fick veta. Nu går det att få hjälp och du ska se att det kommer gå bra!

• ceke

Kia: Åh, hoppas IVF:en går bra!! Lär va en jobbig tid, men samtidigt skönt att ni kommit igång Håller tummarna!

Essa: Jadu, som sagt.. de där kommentarerna på jobbet kommer jag aldrig mer ge mig in i... Tycker det låter vettigt att ni börjar köra på "går det så går det". Förhoppnignsvis så släpper den attityden även in tankar på andra saker. man blir ju helt knasig av att hela tiden tänka bebisverkstad! Och det verkar va en del i gravidlistan som kört på "lucky nr 10" så får hoppas på det även för er!

Gravid v 9+1, BF 12 dec
  • ceke
    SmoochiePoo skrev 2011-05-10 10:39:46 följande:
    Ska bege mig iväg till MVC nu och träffa läkaren är nervös så jag mår illa....usch...massor som far runt i skallen på mig...tänk om.... om det inte finns något där Obestämd usch usch usch....
    Det kommer gå bra ska du se, men förstår att du är nervös!!! Lycka till!
  • ceke

Polarlantis: va skönt att höra att kroppen din är på väg åt rätt håll och att du håller humöret uppe!

Kiyona: Styrkekramar. Håller tummarna för positivt besked på lördag.. Lider med dig!

• ceke

Saftis: Har läst någonstans att det är standard om modern är RH negativ, då det är större sannolikhet att fostret är RH positiv än negativ... Och har du tagit injektionen en gång så behöver du inte göra det fler gånger, så kanske inte så dumt att ta den i vilket fall som helst. Tror jag läste det i "vänta barn"-boken vi fick från bm på inskrivningssamtalet.

• ceke
    Polarlantis skrev 2011-05-13 08:58:59 följande:
    Kontrollfreakar är vi allihopa, allihopa, allihopa...kontrollfrreakar är vi allihopa. Jag med och du med...trallalla...sjung med! Skrattande
    Trallallallalla... Hihi.. sjunger med!

Du är bara för underbar du, Polarlantis! Vet ingen som får mig att skratta och le så vid inlägg som du!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet