• ceke

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Irmeline skrev 2011-06-19 22:03:06 följande:
    Tack för all support, känns lite bättre idag! Tempen gick upp 0,1 grad.

Ceke: Coverline på 36,4, legat kring 36,9 och 37,0 de senaste 5 dagarna, gått gradvis uppåt var först på 36,8 i ett antlt dagar, sen 36,9 i några dagar sen 37,0. Droppade sedan till 36,7 (från 37,0). Halvvägs till coverline så såg rätt dramatiskt ut. Idag 36,8, sä känner mig lite lugnare.

Testet var superstarkt idag, så det ser ju positivt ut, men det är inget säkert tecken vid MA heller. Ska ta digitalt på tis. Obs att teststrecket är det till vänster!!

Hoppas hoppas hoppas..

Då förstår jag att det såg rätt neggo ut, men det är nog inte så ovanligt att tempen gör sådana där skutt även om allt är bra. Men det är ju skitjobbigt att se, för orolig blir man ju! Skönt att tempen gick upp lite igen och att testet såg så fint och starkt ut!

Hehe... Cool-lugn vet jag inte riktigt om jag varit hela graviditeten.. ganska långt ifrån med några blödningar etc... men efter NUPP:en har jag nog vågat hoppats och nu känns det bra. Bara det inte blir fler blödningar och sånt strul! Nu väntar jag med spänning på om jag ska få känna den lille där inne snart! DET om nåt skulle kännas lugnande  
  • ceke
    upnorth skrev 2011-06-20 20:08:54 följande:
    får även killar vara med?
    min man Kekke har hängt här så absolut för mig! Välkommen Det va nog faktiskt skitbra för vår del att han hängde här och fick ta del av att många av oss har samma tankar och funderingar, rädslor och oro kring bebisverkstaden! 
  • ceke
    Sophy80 skrev 2011-06-22 15:31:11 följande:
    Ja, vart e den där funktionen som gör att man kan radera/skriva om sina gamla inlägg? ;)

Kaliumsulfat har jag nu lyckats översätta "Potassio solfo" till. Men det står "Potassio solfoguaiacolato". Guaifenesin heter på fikonspråk Glycerol Guaiacolate. Det måste väl betyda att i mitt fall är substansen guaiacolate löst i kaliumsulfat - vadnudetär - medan det i vanliga fall är löst i alkohol. Alltså same shit. Eller???
    Nja.. skulle nog absolut inte säga att kaliumsulfat och alkohol är samma sak... personligen skulle jag inte våga mixtra med sånt där själv... men det är jag det! :-9
  • ceke

Marsflickan: Nog är det där ett plus allt! GRATTIS!!!! Skrattande Helt underbar trend i tråden nu, måste jag säga!

MissOlsson: Välkommen till en superhärlig tråd! Kul att ni startar bebisverkstan! Och du... oror dig inte för folsyran. Det viktiga är ju att du börjar med det nu ju Många käkar det inte alls och för de flesta går det bra ändå.. men det skulle inte jag våga chansa på, så lika bra att knapra Det går för övrigt jättebra att bara ta multivitamintabletter, då även de innehåller rätt mängd folsyra. 

• ceke

Marsflickan: Vilken härlig syn Och vilken midsommarpresent !

• ceke
    Marsflickan80 skrev 2011-06-23 21:53:46 följande:
    Tack så jättemycket! Undrar när man börjar förstå det. Vi har ännu inte smält det
    Jag håller tummarna jättehårt för alla er här, det gör jag verkligen!
    Hehe.. jag går in i v 17 på måndag och har fortfarande nog inte riktigt fattat det hela Så på BB kanske?! Har fått för mig att jag kanske kommer fatta när jag börjar känna bebisen.. men vi får väl se

Passar på att sprida gravidbaciller jag med!  
  • ceke

Tittar bara in en snabbis innan jag ska data kudden... Men Lycka till imorrn Irmelie! Tummar hålls garanterat!

• ceke
    Nemi76 skrev 2011-06-29 09:29:21 följande:

Han brukar mest komma med kommentarer som "När ska ni skaffa barn? Är det inte dags för er snart? Nu är det allt på hög tid att ni också skaffar barn." osv. Och just nu är jag lite extra känslig också så nu vill jag bara be honom hålla käften

Väntar btw fortfarande på mensen som absolut lär komma idag

Vi fick väldigt många sådana kommentarer, speciellt efter att vi förra sommaren både gifte oss och köpte ett stort hus. Vi tröttnade på kommentarerna och valde tillslut att berätta att vi försökte... Då slutade alla kommentarere! Hur skönt som helst! Sen hade jag en massa trassel med blödningar, ev endometrios, cysta etc som jag också var öppen med, så då blev det tvärttyst på kommentarsfronten.

Först ville vi inte berätta att vi försökte för att slippa pressen från andra. men när vi väl valde att berätta, så var det just pressen från andra som försvann! För oss var det klart bästa valet! Innan det fick Kekke höra "har du bara lösa skott i bössan", och så fick vi såklart de där vanliga om att vi måste börja fylla ut huset etc...

Efter att vi väl berättat var de bara de som vi ändå anförtror oss åt som vågade fråga lite försiktitgt hur det gick för oss etc  
  • ceke
    Polarlantis skrev 2011-06-30 08:19:32 följande:

Tack för bacillerna! Fånig som jag är så andas jag ordentligt här nu! Drömmer

EGO: Jag vill också stå på listan, SUCK vad jag är trött på att vänta när jag inte ens vet vad jag väntar på! inga provsvar ännu från skrapningen, inget ÄL utslag på stickan (testar inte så hysteriskt iof...) men däremot var det NEG på gravtestet igår mitt på dagen och det tar jag som en bra sak! Humöret är i stil med ilsken ragata...ush, fy och GNÄLL!

Grattis till neg på gravtestet ju!!!! Då är ni nog snart på banan igen ska du se  

Irmelie: Åh, förstår att VUL:et gav fler frågor än svar! Hoppas hoppas hoppas att det bara var några dagar för tidigt för att se ordentligt!Låter i a f hoppingivande att hon trodde sig se hjärtat. Håller mina tummar och tår för att allt är som det ska! Kram! 
  • ceke
    Nemi76 skrev 2011-06-30 12:29:20 följande:

Med risk för att spamma tråden: Tempen gick ju ner innan blödningen igår men nu har den gått upp igen. Någon som blir klok på min kurva?

www.fertilityfriend.com/home/3315bf

Hmmm... om du brukar ha en lutealfas på 10-12 dagar och du bara fick en liten blödning och att tempen dippade så där för att sen skjuta i höjden igen, så skulle nog jag ta och förbruka ett gravtest

Lycka till! 
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet