• ceke

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Hej tjejer!

Maria: tidigare gick det att köpa en kräm som heter ProgesterAll via nätet, men den är indragen nu då de kommit på att den funkar som ett läkemedel. det är natruligt progesteron i den... Jag köpte två och har använt en ena nu under första trimestern (som slutar imorgon!!) och har en helt oöppnad hemma. Är du intresserad av den så tror jag nog att jag kan sälja vidare den till dig...

http://www.hormoni.se/progesteronkram_progesterall.php 

• ceke
    DubbelAA skrev 2011-05-29 16:33:57 följande:

Grattis till er tjejer på Mors Dag! Tycker att vi oxå är värda lite blommor så som vi kämpar!{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}

Det är ni absolut! {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}
  • ceke
    DubbelAA skrev 2011-05-29 20:39:30 följande:
    Jamen du med förstås:)
    Hihi tack! Min käre Kekke uppvaktade mig som blivande mamma idag med ett halskedja med en barnvagns-berlock. Trodde aldrig han hade en tanke på mors dag och speciellt inte innan vi ens fått en liten plutt

Imorrn går vi in i andra trimestern och på onsdag ska vi på NUPP-ultraljud. Hoppas så att allt ser bra ut då! 
  • ceke
    L Maria skrev 2011-05-29 22:12:30 följande:
    Intressant - använde du den den månaden du blev gravid eller har du använt den tidigare också...?
    Jag ska höra mig för med läkaren på fredag, vad de säger och tror, så kan jag återkomma om den...?
    Självklart. ingen panik Inboxa mig om du vill köpa den. Antagligen kommer nog läkaren fnysa åt just krämen, men det märks..

Jag började faktiskt använda den efter att jag plussat, när jag hade spottings där i början. Hade tänkt prova den cykeln efter för att motverka mina spottings mellan ÄL och BIM, men hann aldrig Hur som har jag smörjt nu under första trimestern, men tänkte sluta med den imorrn. Man ska inte behöva smörja längre än till v 9, men i bruksanvisningen står det minst till v 12, så har fortsatt. <går in i v 13 imorrn och nu ska ju moderkakan ha tagit över progestrontillverkning och all näringstillförsel, så nu ska det va helt lugnt att sluta. Hoppas jag! 
  • ceke

Åh vA mycket spännande som händer i tråden!

Polarlantis: Hoppas hoppas hoppas att det är nåt som växer och frodas där inne och att hcg ökar massor till nästa vecka! Klart som korvspad att du hoppas ju!!! Håller tummar och tår! Va underbart om det tog sig så snart igen!

Saftis och Millan: Spännande spännande! Håller tummar och tår även för er! Nu jäklar ska ni se att det blir en pluskavalkad i tråden

Passar på att sprida lite gravidbaciller också på en gång!

Imorrn bitti får ni gärna hålla tummar och tår för oss också... ska på CUB kl 09.00! Nervöst nervöst men har ändå blivit lugnare och lugnare de sista dagarna, men längtar tills vi är där och att det då ser fiiiiint ut med ett livs levande, piggt och välmående litet foster där inne i mig!! 

• ceke
    Kaprifolen skrev 2011-05-31 20:04:03 följande:
    Shit, jag fattar inte varför jag tvekar Jo, kankse för att man är rädd för att resultatet ska li ett fett minus... I den bästa av världar så hade man ju velat att ngn bedömde ens "symptom" och sedan sa "det är lugnt, du är gravid så nu kan du testa"  Skrattande Ibland blir man bara så trött på sig själv....
    Åhh... såg nu att även du går i testartankar! Tummhållningar!!
  • ceke

millan: va fantastiskt!!! stort GRATTIS! ego: tusen tack för alla lyckoönskningar! det gick toppen! vi har en liten akrobat som tränar på upphopp och armviftningar där inne! fick risken 1:20000 på KUBen så det gick också bra . känns sagolikt!!! nu börjar det nog smälta in att det ser ut att bli en liten bebis till lucia!!! ett mirakel

• ceke

tack alla för alla fina grattis och kommentarer Den här dan är en väldigt bra dag!!! Nu ska jag njuta

• ceke
    Polarlantis skrev 2011-06-06 11:17:16 följande:

Kasten mellan hopp och förtvivlan är många hela tiden, vet varken ut eller in!

Så glad för BM svar i fredags, att det bara måste vara ny graviditet...och på dagen på fredagen kom en liiiten brun blödning i stil med tioöring :( ÅNGEST! På lördagen började brösten växa...och igår fick jag en liiiiten blödning till! ÅNGEST!!!!!!!!!!!!!!!!! Har ont från och till, blir värre när jag rört på mig...antar att det är kört igen...SUCK! Imorgon så ska jag ju in på ny koll men har inte ngn förhoppning kvar...det enda som verkar vara positivt är att brösten började bli fastare och större...Vågar inte ta ngt hemmatest nu...väntar till dommedagen imorgon...FY FAN FÖR DET HÄR!!!

Pepp Pepp Pepp! Det ÄR vanligt med spottings i början, så förhoppningsvis är det bara nåt sånt!! Håller stenhårt tummar och tår för dig imorgon!!!
  • ceke
    Polarlantis skrev 2011-06-07 20:10:52 följande:
    Tack för alla kramar! Kramar tillbaka till er som misströstar!
    Kan inte ens föreställa mig den mardröm ni går igenom just nu när ni slits mellan hopp och förtvivlan. Hoppas på ett mirakel på fredag! KRAM
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet