Vi över 30 som längtar efter första barnet
Jojjo: Vad dum jag är, du har ju inte haft äggplock än! Men jag hoppas ändå att de blir befruktade, på onsdag
Jojjo: Vad dum jag är, du har ju inte haft äggplock än! Men jag hoppas ändå att de blir befruktade, på onsdag
Nässpray börjar man antingen med 7 dagar innan mens (vanligast tror jag) eller vid mensstart. Sen ska man spraya i minst 2 veckor och då ska det komma en mens efter 7-11 dagar, ungefär som vanligt alltså. Sen börjar man med sprutor som man tar i ca 10-14 dagar, lite olika tror jag.
Om man kör den korta metoden och inte sprayar så vet jag faktiskt inte när man börjar med sprutor? Jojjo vet!
Millan
Vi ska på VUL på måndag för att kolla hur många äggblåsor jag har på G.
Maria: Håller tummarna för att det tagit sig. Låter jättehärligt med Österrike.
Millan
Jobbigt jojjo att du mår så dåligt! Härda ut, snart över.
Mitt vul gick sisådär, jag vet ju att mitt AMH-värde tyder på att jag inte kommer få ut så många ägg. 5 stora och 1 liten blåsa såg de idag. Lite färre än jag hoppats. Det är rätt troligt att det inte blir nåt ägg tillbaka, försöker ställa in mig på det så jag inte ska bli så besviken. Det blir iallafall äggplock på fredag.
Lycka till med äggplock imorgon Jojjo!
Är ägglossningssprutan annorlunda att ta än de andra? Undrar om jag ska börja förbereda mig lite tidigare imorgon. Visst är det normalt att man bara tar ägglossningssprutan näst sista dan innan äggplock. Ingen annan spruta den kvällen? Känner mig nervös för att jag ska göra fel. Ska bli skönt på torsdag då jag inte behöver ta nån spruta. Hur dålig var du efter äggplocket? Jag är lite sugen på att träffa några tjejkompisar på kvällen men vet inte om jag kommer må tillräckligt bra för det.
Lycka till imorgon på läkarbesöket dubbelA! Men framförallt, ha det bra i Thailand!
Förresten, det var längesen man hörde av Sophie, som bor i Italien?
Grattis Jojjo! 13 ägg är jättebra! Ändrade ni protokollet på något sätt denna gång? Hoppas du slipper överstimulering.
Grattis dubbelA! Skönt att ni får gå vidare till Ivf och att ni slipper långa protokollet. Även om jag inte mått dåligt av sprayen så tar det tid. Om 1,5 h ska jag ta ägglossningssprutan, sista sprutan. Fast jag känner mig inte så spänd längre, jag har egentligen redan gett upp och börjat fundera över vad vi gör härnäst. Funderar på om det bästa vore äggdonation. Alternativet är att försöka själva med risken att barnet har Ds.
Anledningen till min pessimism är att jag vet hur viktigt det är vid PGD att få ut många ägg för att ha en chans, helst över 10 ägg, men inte ens då är det säkert att nåt är friskt. Jag får nog som bäst ut 5 ägg.
Hej, tack för all peppning, sitter nu på hotellet och ska göra äggplock igår.
Jojjo: bra tecken att de inte ringt! Jag tror det finns några ägg till dig imorgon.
Maria: bra nyheter att ni snart får komma till läkarna!
Nu ska här duschas!
Jättehemskt Jojjo! Du som fick ut så många ägg! Har läkarna nån vettig förklaring? Ta hand om dig, jag förstår hur jobbigt det här är för dig.
För mig gick det inte så bra. Bara 4 ägg. Äggplocket gick bra, gjorde inre ont alls, däremot gick jag gallanfall av citadon. Har opererat bort gallan tidigare. Fick kramplösamde. Det gjorde jävligt ont.
Så mina chanser är rätt små. Sköterskan försökte låta positiv iallafall.
Jag förstår Jojjo att ni är helt knäckta och behöver en paus! Är det inte mer troligt att det är kromosomfel hos spermierna då din man även har färre spermier?
Jag vägrar tro att det inte är meningen att ni ska få barn. Hoppas ni kan hitta någon bra lösning när ni fått vila upp er lite.
Idag är det verkligen en otursdag, skulle kunna tro att det är fredag den 13e. Efter lunch gick en tand sönder för mig, rejält och jag fick åka och laga den på en akuttid. I värsta fall kommer de behöva rotfylla den, nu är den provisoriskt lagad.
När ska turen vända? Kommer den att vända? Om det här ivf-försöket går åt skogen så lutar jag åt att ställa mig i kö för äggdonation direkt.
Jag ska försöka att tänka på annat i helgen. Så tomater och paprikor, börja städa i trädgården etc. Men först ska jag åka ner på stan och äta middag med tjejkompisarna, trots att min mun är bedövad.
Millan
Grattis Tedax! Ett solklart plus!