Inlägg från: Kattflickan |Visa alla inlägg
  • Kattflickan

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Maria: Jag ska åka skridskor idag, om jag bara får upp sambon nån gång Det är klarblå himmel, strålande sol och bara några minusgrader!

DubbelA: Jag vet att för vissa har de på RPC gått direkt på IVF, men det kanske beror på vilket fel man har?

Nu ska jag gå och sjunga för sambon för att se om det hjälper att få upp honom, schlager brukar bita

Millan 

• Kattflickan

DubbelA: Jag har inte börjat med sprutorna än och jag sprayar fortfarande. När jag börjar med sprutorna så ska jag halvera dosen av spray, men fortsätta med den så länge jag tar sprutorna. 

De som kör korta metoden tar aldrig någon spray utan går direkt på hormonsprutorna.

Jo, mensvärken är borta och blödningen normal! 

Millan 

• Kattflickan

Mum: Min syster fick en liten blödning som sen upphörde när hon var gravid via IVF. Den graviditeten gick bra. Hoppas det är så för dig.

Pingla: Jag har inte känt av sprayen så mycket, är idag på spraydag 12 tror jag.

Millan 

• Kattflickan

Kiyona: Lycka till med operationen, förstår att ni lägger bebisverkstaden lite på is! 

NICU: Det är jobbigt att vara illamående. Hoppas det blir bättre vid din resa. För mig blev mitt illamående bättre när jag fick semester, för då kunde jag småäta hela tiden.

Är hemma en kortis, ska iväg och träna men glömde sprayen hemma så jag fick åka hem en vända. Prick kl åtta varje morgon och kväll tar jag den.

Millan 

• Kattflickan

Har du fått ditt bagage nu Maria?

Jag sitter också och deppar för vårt sista barn skulle ha fötts ungefär nu. Vårt första barn skulle nästan vara ett år ( i början av mars).

Det känns så tungt att tiden bara går. Hoppas verkligen vi lyckas med Ivf en. Igår kände jag mig helt modlös, klart det inte kommer funka. Men jag tror hormonerna påverkar mig också.

• Kattflickan

Om man kör långa metoden är det sprayning i över två veckor också. Jag tror jag ska ta sprutor i minst 12 dagar. Imorgon har jag sprayat i 2 veckor, ska fortsätta i 10 dagar till. Huha! Är redan lite less på att komma ihåg sprayen.

• Kattflickan

Mum: Jättetråkigt! Jag hoppas verkligen på något av de frysta embryona! 

Millan 

• Kattflickan

Saftis: hoppas verkligen att det är en ofarlig blödning. När jag var gravid hade jag sköra slemhinnor, det kan orsaka blödningar. När ska du göra kub? Försök att inte oroa dig så mycket! Kram ! Millan

• Kattflickan

Jag hoppas att blödningen upphör! Har hört flera som haft blödningar under graviditeten utan att det var någon fara. Om det fortsätter kanske du kan få tid på gynakuten för att göra ett ul?

• Kattflickan

Skönt att blödningen upphört Saftis! Jag hoppas verkligen det går bra på VUL!

Min blödning fortsätter. Jag fick ju mens i torsdags över en vecka sen. Och det kommer fortfarande lite blod, har dock läst att det kan bli så när man sprayar. Jag känner mig dock rätt anti mot att blöda efter min hemska 3-månaders blödning efter avbrytandet.

Jag har då tyvärr satt hela mitt liv på paus, känns rätt jobbigt. De senaste åren har vi inte kunnat boka in någon klätterresa för jag ska ju snart vara gravid... Dessutom har jag varit gravid på vår och sommar så då har vi inte kunnat åka iväg. Sen har jag slutat med koffeinhaltiga drycker, alkohol, försöker träna mer, äter extra mycket grönsaker och frukt. Nu är jag så sugen på att boka in någon resa, men måste anpassa mig till när vi ska göra ivf'en. 

MIllan

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet