Inlägg från: Jojjo77 |Visa alla inlägg
  • Jojjo77

Vi över 30 som längtar efter första barnet

DubbelAA - Ja du har rätt, det går fort och det i kombination m ljuset blir nog bra. Det har ju varit en ovanligt tuff höst och vinter för oss i år... Du ska se att äggen nog växer som de ska, börjar kanske knaka i helgen Men skönt samtidigt, att det inte känns lika mkt, det ger mig lite tröst!Håller alla mina tummar för att det tar sig nu! Kram på dig Längtan30 - Låter långdraget och krångligt för er, hoppas allt löser sig. Eftersom det är donation ni behöver så är det kanske andra regler och längre kö, är tyvärr inte alls insatt i den biten. Maria - Hoppas du snart får ordning på infektionen.

• Jojjo77

Kattflickan - Tack, mår lite bättre men känner mig tyvärr inte som jag helt, är liksom inte riktigt glad, bara på ytan... Förstår helt ditt missmod, tror det är naturligt och ett sätt att ställa in sig på att inte bli helt knäckt om det inte går. Jag är precis likadan. Känner också dom du, man är så duktig på att göra allt rätt och så funkar det ändå inte... Som du säger, det är ju ofta ett fel från början, som man inte kan råda över. Du anar inte hur mycket jag hoppas att det går bra för er nu! Stor kram!

• Jojjo77
    Kaprifolen skrev 2012-02-03 08:43:15 följande:
    Kattflickan och Jojjo; känner med er när ni är så nere. Förstår att det måste kännas tungt och jag beundrar er (och alla andra i denna tråden) för att ni orkar kämpa så. För det gör ni ju, även om vissa dagar blir extra kämpiga. Kan inte göra mkt mer än att säga att jag tänker på er och att jag önskar att det blir er tur att lyckas nu!

Och jag vill att ni ska vara väck från IVF och förflyttade till gravidlistan när /om jag dyker upp på IVF-listan i början av sommaren, hör ni det  
    Hahaha, vi får väl se hur det blir med det Tack! Önskar också dig alla lycka!!!
  • Jojjo77
    NICU skrev 2012-02-03 15:19:25 följande:
    Tack Jojjo och Längtan, det ordnar sig säkert, men det känns som att man vill veta att allt är okay innan man börjar berätta för folk att man är gravid och att vänta till vecka 15 känns ju som en evighet?! :)

Nu kikar jag in här varje dag för att jag längtar tills någon av er alla fina prinsessor får skrika ut att ni är gravida! Jag vill se det NUUUUUUUUUUUU så snälla, hoppas att någon plussar snart! Hjärta
    Klart att man vill det! Och jag vet tiden går långsamt, hoppas de kan hjälpa dig på jobbet.

EGO: Vi tänkte ge oss på tappra försök att lyckas på egen hand nu, innan nästa IVF, och hoppas på att vi kan bli ett sånt där lyckligt par som blir gravida trots oddsen emot sig, haha. Har ÄL om en vecka och ska köra m stickor har vi bestämt. Tack och lov är min andra hälft mer positiv i sinnet till detta än jag, som redan målat fan på väggen OCH självklart redan tror att nästa IVF också kommer skita sig...Vet att jag är knäpp, men det är jag i ett nötskal när det kommer till stora känslomässiga saker. Hoppas på det bästa, men förvänta sig det värsta... Jaja, det blir ju trevligt med väldigt mycket sex under en kort period om inte annat ;-P
  • Jojjo77

DubbelAA - Tack för den fina presenten, vad rar du är Är så avis på er som ska åka iväg, så himla skönt! Du anar inte vad jag vill att det ska gå vägen för er nu, det är er tur nu! Visst är det jobbigt när det pluppar barn överallt, men ngn gång ska det väl ändå bli vår tur, alla här inne, vi förtjänar det. Kram DubbelAA och alla andra :-*

• Jojjo77

Maria - Usch, vad förbannad och ledsen jag blir när jag läser om det du varit med om! Håller med dig på alla punkter! Klart som f...n att ni ska utredas till varför det inte vill sig. Läkarna kan ju roa sig med att sätta namn på allt hit och dit, men nu handlar det ju om er, två människor som försöker bli gravida och då får de banne mig jobba utifrån det! Stor, stor kram och grattis, även om det känns ynkligt i sammanhanget, det förstår jag Hjärta

• Jojjo77
    Saftmedbulle skrev 2012-02-03 16:52:10 följande:
    v. 11, jodå... så det närmar sig. Så här långt har jag aldrig varit (hoppas och bävar...)
    Kommer att gå bra Hjärta
  • Jojjo77

Mumwannabe- Vilket resultat! Nu ska det ta sig! Tedax- Jag började må dåligt på min tredje sprutdag, med en fruktansvärd huvudvärk, svullen mage, igen hunger, ömma bröst och allmänt blä. Tyvärr höll det i sig de 11 dagar jag sprutade. Huvudvärken var det som var värst och gjorde att jag inte kunde jobba. Man vill ju heller inte ta tabletter när det odlas ägg i en... Hoppas alla andra slipper det, vet att det är väldigt indviduellt. Men ser pga hur det var sist, inte fram emot nästa gång...

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet