Inlägg från: Jojjo77 |Visa alla inlägg
  • Jojjo77

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Saftis - Hur är det idag? Avtagit? Blöder du mycket eller är det bara flytningar och har du ont? Tänker på er!!! Hjärta

• Jojjo77
    Aruba skrev 2012-02-18 09:50:36 följande:
    Ligger mycket i det du säger... Jag var hos akupunktör på infobesök och han ville starta med örter för att göra livmodern mer blodfylld och mottaglig. Blir bara tveksam till örter det är kraftfulla grejer och tänk om han INTE vet vad han gör? Akupunktur är en sak, men örter... Njae... Får fundera en stund till. Vi prickade ÄL perfekt denna gång, så jag hoppas, mot bättre vetande :)
    Jag går också på akupunktur, sen snart en och en halv månad tillbaka och jag blev påsåld örter på en gång. Köpte dem, men mest för att jag ska hålla mig pigg och akupunkturen i kombination med dem (?) så mår jag faktiskt bra. Men jag tänker också som du, tänk om hon inte alls vet vad hon gör? Jaja, kanske inte alls behandlingarna och örterna som hjälpt mig upp ur deppträsket, men hur som helst så är jag ju över ytan nu och då struntar jag egentligen i vad det beror på. Det jag vet är att akupunkturen ger mig enorm avkoppling och jag svävar alltid därifrån på moln, så då fortsätter jag Vi har ju också prickat ÄL denna månad, men jag måste tyvärr säga att jag inte har ngt hopp, men, men, den som lever får se. Håller tummarna för er!!!
  • Jojjo77
    Nemi76 skrev 2012-02-18 10:01:07 följande:
    Obs, sushi är OK att äta om man är gravid, även om man kanske ska byta ut tonfisken eftersom man inte bör äta färsk tonfisk (rå eller tillagad) mer än 1-2 ggr/år om man är gravid. Men laxen och allt det andra är OK att äta förutsatt att restaurangen följer lagar och regler som finns om livsmedelshantering

Ang att sköta sin kost så drog jag ner lite på Coca Cola i början men sen orkade jag inte tänka mer på det. Jag röker inte och jag dricker ytterst måttligt. Blev dessutom gravid på sommaren så det blev lite mer drinkar än vad det blir annars på året men jag fortsatte som vanligt tills jag plussat. Alltså, en mojito kan ha slunkit ner från ÄL till jag plussade, men eftersom embryot (eller heter det morula då?) inte får näring från mamman då så är det absolut inget jag oroar mig över. Så jag håller med Jojjo77 på den punkten

Men strunta inte i sushi för graviditens skull för bövelen!     
    Hahaha, vad bra gällande sushin! En gång sushi, alltid sushi
  • Jojjo77
    Aruba skrev 2012-02-18 12:25:18 följande:
    Jojjo, vad betalat du? Två besök per månad plus öret skulle kosta 1500 kr hos akupunktören jag var hos....
    Jag betalar 300 per gång och är där 1 till 1,5 timme. Örterna kostade 500 och räcker i 2 månader. Inte billigt, men ngt man får ta känner jag.
  • Jojjo77

Saftis - Ååå vad skönt att höra Tror stenhårt på att allt e bra m din bebbe! Aruba - Ja, det lät dyrt, men vet att det kan variera. Min är billig. Hon har lång läkarutbildning i Kina och har en förmåga att känna sig trygg. De tre första ggr gick jag tätt, mindre ön en gång i veckan emellan, sen en dryg vecka och nu ska jag gå om en v och då är det 3 v sen. Hon försöker inte få en att komma så ofta som möjligt uran har en plan.

• Jojjo77
    Aruba skrev 2012-02-19 13:06:16 följande:
    Vi är ju på utredning nu och kliniken vill sätta oss på IVF oavsett. Hur lång tid tar det egentligen? Alltså från start till införande? Vad händer? De har inte informerat då vi först vill se hur saker och ting ser ut, men som sagt, om det nte är nåt "fel" så gör de IVF iallafall, pga min ålder (39)
    Skönt att ni får sätta igång. Det varierar nog hur lång tid det tar, beroende på om du går privat eller via landsting. Inom landstinget ska du ju vara igång med en plan inom 3 månader, inkl själva utredningen och samtal. Efter det beror ju allt på när din mens kommer och hur det ser ut för dem i schemat.

Jag har vid första och även nu inför andra, fått flyttas fram p g a att min mens kommit när det inte passat dem. Jag har inte satts på p-piller, de gör det ibland just för att kunna styra när man ska börja blöda, men p g a att jag har proppar i familjen så ville de inte sätta mig på mer hormoner än vad sprutorna innehåller.

Längden för alltihop beror ju också på om du ska köra långa eller korta metoden. Du kommer att få all info när ni får komma på samtal. Lycka till!
  • Jojjo77

EGO: Äntligen lite sportlov. Det har varit efterlängtat ett tag nu. Känner att min energi har varit bortblåst länge och varje dag har varit en kamp. Att ta sig upp. Att gå till jobbet. Att vilja leva, faktiskt... Men, nu börjar det bli ljust igen och livet börjar återvända till kropp och sinne. Jag känner mig lycklig igen, på riktigt och det känns som om jag landat igen.

Det konstiga just nu är att jag känner mig likgiltig, totalt likgiltig till om vi får barn eller ej. Har inte känt så sen vi startade allt det här med att försöka och sen inledde IVF-en. Hela processen har ju snarast gjort mig till ett besatt freak av att bli gravid. Men nu? Nu är den känslan som bortblåst. Konstigt. Jättekonstigt. Är det bra eller dåligt? Är det en försvarsmekanism för att jag inte ska bli besviken när det inte tar sig? Jag vet inte, men måste säga att det faktiskt är en skön känsla.

Vi går mot vår och det är bara veckor kvar tills vi får flytta in i vårt  radhus. Planering kring flytt och inredning är i full gång och jag har mycket att se fram emot i vår, kanske det som gör att bebistankarna lättare glider åt sidan. Har också börjat att tänka att jag får njuta ännu mer av att älska mina syskonbarn om vi inte får egna barn och det är inte det sämsta! Det finns en massa människor i min närhet som jag kan ösa min kärlek över och just nu känns det riktigt, riktigt bra!

• Jojjo77

Kattflickan - Livet går ju upp och ner och jag förstår dig absolut. Blir ledsen av att höra att du tycker att det känns hopplöst. Men som du skriver, ni är villiga att göra allt och då kommer ni att få barn, tids nog. Håller alla tummar för att det går vägen för er och en stor kram så att du får energi! Hjärta

Jag känner nog att om vi inte lyckas, för självklart kommer vi att köra våra försök ändå, så blir det inga barn. Både jag och mannen är helt överens om att donationer och adoptioner är helt uteslutet. Jag har nog aldrig varit helt 100 på att jag vill ha barn, det är nu, det senaste 2 åren, då vi uttalat sa att vi skulle försöka, som gjort att jag blivit besatt av tanken. Visst vill jag ha barn och som sagt, det är en stor önskan, men nu känner jag att jag är tillbaka i mitt gamla jag, att blir det så blir det, om inte, jättetråkigt, men då kommer vi att ha ett bra liv ändå. MEN, idag är en bra dag, hahaha, imorgon kan jag vara en maniac igen Skämt åsido, vet inte var mina känslor kommer ifrån, det kanske helt enkelt är så att det är en självbevarelsedrift, då jag vet att jag har noll kontroll på IVF-situationen och allt kan hända. Men, jag flyter på i må-bra-känslan ett tag till hoppas jag.

EGO: Nu har det tecknats villaförsäkring och adressändrats och jag har hunnit med 1 timmes pilates och 1 timmes promenad i solen. Mer ledighet till folket!

• Jojjo77

Kaprifolen - Var inne på din presentationssida och oj vad jag känner igen mig i det du skriver! Tror att även jag saknar batterier... om inte annat så hittar jag för tillfället inga som passar. Men, konstigt nog har jag ingen panik, denna gång. Livet är märkligt... Kram på dig igen!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet