Inlägg från: Jojjo77 |Visa alla inlägg
  • Jojjo77

Vi över 30 som längtar efter första barnet

DubbelAA - Lycka till!!!
    NICU - Usch vad jobbigt!!! Hoppas det lugnar sig snart.

• Jojjo77
    DubbelAA skrev 2012-02-07 19:54:10 följande:
    Hoppas hoppas det går bra! Jag håller tummarna!!

Ja jag får alltid utslag 2 dagar på ÄLtesterna o då har vi sexat på under dessa dagar, tyvärr har det ju inte hjälpt:( Men imogon är det dags för vår andra insemination. Hoppas så att det ska ta sig men jag känner tyvärr inte särskilt stort hopp:(
    Jooo, det kommer gå bra!!!!
  • Jojjo77
    Mumwannabe79 skrev 2012-02-07 18:58:14 följande:
    Tack! Det blev "bara" 3 embryon till frysen. Jobbig väntan är det nu..

Man får ofta utslag på ÄL-tester fler dygn, men vad jag förstår så lossar ägget inom två dygn efter att stegringen  av LH-hormonet börjat. 
    Vi fick inget vid första IVF:n... bara ett befruktat som sattes in. Så det kunde varit värre, tänk så...
  • Jojjo77
    DubbelAA - Vad jobbigt att det ska göra så ont! Men förstår att det var en rolig syn Nu tar det sig vännen!!!

Maria  - Förstår din frustration och hoppas, hoppas, hoppas att det snart fixar sig, med allt!

Mumwannabe - Det där med symptom kan gå upp och ner, var så för mig med, men jag plussade ju ändå. Det jobbiga med IVF är ju att man VET att man är befruktad och letar symptom värre än någonsin. Det kommer att gå bra ska du se!

Anwen - Hoppas att allt går bra!

Kattflickan - Skönt med mensen på G!

Masflickan - Kul att se dig här

EGO: Svagt utslag på ÄL-stickan igår, starkare idag, så nu kör vi varannan dag ett tag Hoppas att hormoner efter missfall och min akupunktur med tillhörande vitalitetsörter gör susen och får oss att hamna i mirakelgruppen som blir med barn i väntan på IVF/ICSI 2 Önska får man ju!
  • Jojjo77
    Saftmedbulle skrev 2012-02-09 16:34:03 följande:
    Ska hålla tummen för att ni hamnar i mirakelgruppen - konstigare saker har ju hänt ;) Kör hårt!
    Hahaha, tack
  • Jojjo77

Själv har jag vågat vägrat FB sen dag ett och tänker fortsätta skönt att slippa skvaller och liknande därifrån. Man kommer ju inte riktigt ifrån FB även om man inte har det, folk är duktiga på att informera en om vad man "missar" ändå.

• Jojjo77

Pingla - Vi ska köra IVF nr 2 i mars. Tyvärr är jag den enda som, i den här tråden, kört en gång tidigare. Visst är det så tjejer? Men hoppas att vi slipper, då vi sexat som galningar denna ÄL

• Jojjo77
    Mumwannabe79 skrev 2012-02-13 05:54:31 följande:
    Smiley har gjort ett misslyckat IVF och ska snart köra igång med nr 2 har jag läst på hennes blogg.
    Jag har nyss gjort första IVF:en, hoppas jag slipper fler men jag tror tyvärr det.
    Det kommer att gå!!!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet