• ceke

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Styrkekramar till dig, Millan! Bra att du kom till sjukhuset igen dock, så du kan få nåt slut på allt trassel nu. 

• ceke

Jojjo: Oj, nu är det nära! Spännande!

Saftobulle: Hoppas du har rätt och att den lille väljer att klamra sig fast ordentligt! 

• ceke

Millan: Vilka fantastiska nyheter!!! Skrattande Grattis till remissen!!! Och va skönt att spermieprovet var bra också  

• ceke
    Jojjo77 skrev 2011-10-24 15:50:01 följande:
    ceke - vad fin du och magen är såg bilden på dig i andra tråden
    Tack  
  • ceke

Saftis: Trist att det inte ville sig den här månaden.

Maria: Hoppas du får ta de proverna och får dina svar!

Marsflickan: Klart vi satsar på att illamåendet är gravsymptom istället för förkylningssymptom!

Ego: Va söta ni är som går in och kollar bilden i andra tråden  Har gått upp 17 kg så här långt och börjar känna mig bra mycket rundare än jag önskar, så det värmer med alla fina kommentarer Tack för dem!

• ceke

Önskar dig ett stort lycka till, Jojjo! Tänk att det hela startar imorgon! Och vilken fantastisk för tidig julklapp det blir om allt går bra och det blir ett plus på stickan!

• ceke

DubbelA. Spännande att det snart kommer igång även för er! Och du... insemination har ju lyckats för andra, så klart det kan gå!!! Håller tummarna för att det är grejen för er

• ceke

Teatime: Jag hade jätteproblem med lågt blodtryck för några år sen! Fick en massa svimningskänslor, yrsel, det svartnade för ögonen etc. Ett helt fantastiskt tips som jag då fick av en vän som är läkare, och som faktiskt funkade väldigt bra, var att använda stödstrumpor!! På så sätt samlas inte blodet i ben och buk när man sitter/ligger, vilket gör att det hela i a f kändes väldigt mycket bättre för min del!

Apotekets personal kan hjälpa dig att prova ut rätt storlek! De är ju inte supersnygga, men nog så bra! och lika bra att vänja dig med stödstrumpor inför en förhoppningsvis snart stundande graviditet... för har du lågt blodtryck nu, så får du det nog definitivt under en grav också! Mitt lägsta under denna grav har varit 90/50... haha.. det är ju typ helt galet. BM va väldigt fascinerad över att jag då inte var helt yr eller avsvimmad! Själv kände jag mig då rätt pigg och hade precis promenerat 15 minuter för att ta mig till barnmorskemottagningen! 

• ceke
    Tedax skrev 2011-11-02 21:16:35 följande:
    Polarlantis: Underbara nyheter! {#emotions_dlg.flower} 

Ceke: Tack för tipset! Skönt att höra att du mår bra trots det låga blodtrycket. Tror att jag hade 100/70... Och det som ogravid... Får nog ta en sväng förbi apoteket. Glad
    100/70 är inte sååå lågt ju! Det är hyfsat normal ju. Jag har högt om jag har ett undertryck på 70!!! och brukar ligga mellan 100-120 i övertryck
  • ceke

Millan: Stämmer mycket bra på mig! Både morgontröttheten och frusenheten! Däremot är jag som ombytt beträffande bägge delarna nu som gravid... Antar dock att det återgår till det normala sen igen!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet