• ceke

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Nemi76 skrev 2011-06-08 10:57:18 följande:

Nu går jag väl händelserna lite i förväg, men Nupp och Kub-tester osv...det står på hemsidan för Västra Götalandsregionen att sådana tester görs om kvinnan är över 35 men var går gränsen? Ska man vara över 35 när man är gravid eller vaddå? Jag kommer ju (förhoppningsvis) att bli gravid innan jag är 35 men jag fyller ju 35 i oktober....och skulle nog gärna vilja göra test...

Prata med din bm om det då och be om det. Om du inte får det av landstinget, går det jättebra att göra det privat. Det gjorde vi och jag är 31... Allt går att göra, bara man är villig att betala för det, om inte landstinget vill göra det!

Bm gav oss även råd om vart vi skulle vända oss för att göra det privat då även vårt landsting har 35 som gräns. Det kostade 1600 kr, men för oss var det värt det. 
  • ceke
    Polarlantis skrev 2011-06-08 22:00:19 följande:

Jag är så OSMART!!!!

Tog ett gravtest idag... I fredags tog jag ett som var det första som var svagare...i går fick jag veta att hcg halverats...och nu var gravtestet lika starkt som innan igen...och jag VET ju att dom inte är alls nogräknade när det är så mkt gravhormoner och jag VET ju att det håller på att gå ner enl blodprov...så jag trodde liksom det skulle synas men icke...så det där microskopiska hoppet som aldrig försvinner fick ju sig en liten dos nu...scuk! Tur det snart är fredag och provtagning!

Åh vilken nervpress!!! Tur att det är fredag imorgon! Jag förstår helt och fullt att du tog ett till gravtest... jag hade nog inte kunnat låta bli att ta minst ett per dag i din sits, så tycker du varit ståndaktig nog att väntat så här långt!!!
    Håller tummar och tår imorgon för att det är en ny grav som busar med dig!! 
  • ceke

Zaila: Stort Grattis!!!

Millan: Hålller tummarna att det bara är en tillfälllig svacka!!  

• ceke

Irmelie: Åhh nej, det där är absolut inget spökstreck!!! Stort GRATTIS! Va kul!

Vilken underbar plustråd det är här i tråden nu!!! Passar på att sprida fler gravidbaciller!!!  

• ceke

Irmelie: Behöver ni ngn chaufför på möhippan? Du kan ju skylla på att du måste upp tidigt dagen efter så att du lika gärna kan köra... Chaufförtricket brukar ju kunna gå hem

Annars så finns det alkoholfria drycker på systemet som ser ut som alkoholhaltiga flaskor. T.ex. Carl Jung från systemet. God också! Även alkoholfri öl finns och folk brukar ju inte stirra på hur många % det står på flaskorna.... Det är väl mitt bästa tips!

När det gällre mannen din. Berätta I a f Kekke hade blivit jättebesviken om jag vetat och inte han... 

• ceke
    Zalia skrev 2011-06-10 13:02:42 följande:
    Trodde väl aldrig jag skulle sakna systemet, men har inte lyckats hitta alkoholfritt vin här hittils... Alkoholfritt öl däremot finns, men det står 0% med stoooora bokstäver på dem (eller så är det bara jag som tycker att de är stora!)
    Det kanske är olika utbud i olika butiker... kolla i en annan butik!
  • ceke

Kiyona: det ser ju ut som att det är tillstymmelse till ett streck, så hoppas hoppas att det blir starkare!!!

• ceke

Här är en till som tänker på dig, Polarlantis. Det kommer gå bra ska du se! KRAM

• ceke

Polarlantis: Va skönt att det är över och hoppas din kropp repar sig snart! Och du... det är friskt att sörja, va ledsen och orkeslös i din situation. Låt dig gråta, va arg, ledsen och ta det lugnt. Det här är ju nåt som du alltid kommer bära med dig, men snart är du uppe på banan och tänker framåt igen!

STOR STOR KRAM på dig! 

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet