NICU skrev 2012-08-02 20:10:28 följande:
Jojjo... i sommar har jag träffat några par som gått igenom samma sak som dig och ännu mer. Ett av paren hade över 10 IVF bakom sig men fick en jättesöt liten bebis.
Det andra paret hade också väldigt många IVF men har fortsatt trots missfall och trots misslyckade försök och nu är de föräldrar och lyckan är total.
Samtidigt så tror jag att tankarna spökar när man tänker "vill jag verkligen ha barn" - eftersom man försöker och försöker men ingenting händer så tror jag att man tänker mer på det. Jag tänkte också så när jag kom upp i över 10 försök... Jag tror att det är bra att fortsätta försöka men att inte gå in för det alltför hårt - att känna att "blir det så blir det"... samtidigt så är det ju mer trixigt när man gör det via behandling än "bara" har sex... Förstår dina förvirrade tankar! Stor kram!
Tack för ditt inlägg. Jag måste säga att jag imponeras av dem som orkar gå igenom IVF efter IVF. Det vet jag med säkerhet att jag inte kommer att palla. De som vi har som erbjuds gratis, ja, kanske, men sen är det stopp, det bestämde vi oss för efter min första behandling.
Tror också att man ska försöka "lagom", kan bli galet annars, i skallen alltså
Kram