Inlägg från: Jojjo77 |Visa alla inlägg
  • Jojjo77

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Pingla - Grattis! Kattflickan - Misströsta inte, få ägg är inte alltid dåligt och många ägg inte alltid bra. När vi fick ut tre ägg tog sig ett, mf, förvisso, men ändå, andra gången m 13 ägg så befruktades inget... Så antalet verkar ha noll betydelse. Håller alla tummar för att ni får ett fint guldägg.

• Jojjo77

Millan - Vilka underbara nyheter! Blir så glad! Nu går det vägen ska du se! Tack, vi trivs fantastiskt bra i huset, helt underbart. Vet inte varför jag inte bott här i hela mitt liv Mum - Åhhh, grattis! Här bara haglar trevligheterna in! Maria - Grattis till lyckat kub EGO: Jag njuter av ledighet och passar också på att umgås allt jag kan med min tvååriga systerdotter, fullt ös

• Jojjo77

Millan- Wow! Grattis till att ha blivit äkta makar Du kommer inte behöva ägget i frysen

• Jojjo77

Grattis till flickan Saftis! Stor kram till dig. Hoppas du snart.är på benen igen! Kraaam

• Jojjo77

Millan - Tack det är bara bra med mig. Har haft och har en skön sommar. Vi har nu börjat att prata om hur vi ska göra med en ev IVF-omgång till. Men, inte kommit fram till hur vi ska göra... Jag är på riktigt förvirrad. Det finns för tillfället inte något i mig som vill köra igång m en ny beh. Varför vet jag inte. Är väl troligtvis så livrädd för att det ska skita sig igen och då är det lättare att bara strunta i det. Jag hade hoppats att jag efter ledighet skulle veta hur jag ville ha det, men icke. Mitt i allt kaos i huvudet så känner jag att jag också tappar vad det handlar om. Vill jag ha barn? Ärligt. Jag vet inte. En ovanlig känsla för mig, då jag nästan alltid vet vad jag vill... Mannen stöttar så gott han kan. Han stödjer mig i vilket som. För honom har det aldrig varit viktigt att få barn. Så, ja, jag har inte så mycket att hämta där heller, på gott och ont. Vi avvaktar nog ett tag till, med att fatta ett beslut. Mitt velande säger mig att min kropp och hjärna inte är redo för en ny omgång. Har aldrig hört talas om hormonet. Intressant.

• Jojjo77
    NICU skrev 2012-08-02 20:10:28 följande:
    Jojjo... i sommar har jag träffat några par som gått igenom samma sak som dig och ännu mer. Ett av paren hade över 10 IVF bakom sig men fick en jättesöt liten bebis.
    Det andra paret hade också väldigt många IVF men har fortsatt trots missfall och trots misslyckade försök och nu är de föräldrar och lyckan är total.
    Samtidigt så tror jag att tankarna spökar när man tänker "vill jag verkligen ha barn" - eftersom man försöker och försöker men ingenting händer så tror jag att man tänker mer på det. Jag tänkte också så när jag kom upp i över 10 försök...  Jag tror att det är bra att fortsätta försöka men att inte gå in för det alltför hårt - att känna att "blir det så blir det"... samtidigt så är det ju mer trixigt när man gör det via behandling än "bara" har sex... Förstår dina förvirrade tankar! Stor kram!
    Tack för ditt inlägg. Jag måste säga att jag imponeras av dem som orkar gå igenom IVF efter IVF. Det vet jag med säkerhet att jag inte kommer att palla. De som vi har som erbjuds gratis, ja, kanske, men sen är det stopp, det bestämde vi oss för efter min första behandling.

Tror också att man ska försöka "lagom", kan bli galet annars, i skallen alltså

Kram
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet