Inlägg från: Jojjo77 |Visa alla inlägg
  • Jojjo77

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Kaprifolen skrev 2012-03-22 08:49:37 följande:
    Tack för svar Jojjo! Ska faktiskt undersöka lite om vi kan få komma dit.

Hur många besök gör man på kliniken när väl behandlingen satts igång, vet att ni berättat men har nog inte kopplat exakt hur det är. Vi har liiite längre till Örebro än till Gbg och om man ska berätta för sin chef vad som är på G kan det ju vara bra att veta hur mkt man kommer vara borta alt behöver jobba "hemifrån" (vi har familjen utanför Örebro och då kan man kanske jobba hemifrån hos dem om det är täta besök på sjukhuset som gäller)....
    Så lite så. Skönt att man kan vara behjälplig med något

Var lite olika för mig. Var på två VUL första IVF-en, bara ett den andra gången. Men fick åka in en gång till p g a att jag inte mådde hundra, men då tog de bara ett blodprov. Vet faktiskt inte hur de gör när man har långt att åka... Men som svar på frågan, kanske ett till två besök innan ÄP. Har du ÄP, t ex på måndagen så är det ju insättning, troligast, på onsdagen. Så, under ca 14 dagar så är det ju några besök som ska göras.
  • Jojjo77

Läser här och håller koll. Gläds med er som det går bra för och gråter med er som har motgångar. EGO: Här är alla tankar på barn långt borta. Mitt i rörig flytt, kaos på jobbet och en del jobbigt inom familjen. Är trött trött trött. Men det är vår och allt löser sig. Kram

• Jojjo77

DubbelAA - Här är man borta några dagar, ramlar in igen och möts av ett plus från dig Grattis underbara fina du! Mina ögon är tårfyllda, åååhhh, så glad jag blir för er skull! Wiiiieeee Har ingen dator just nu och kan då inte svara i min inbox, sorry. Kram på dig! EGO- Nu är vi på plats i vårt radhus, helt fantastiskt känns det, jag har kommit hem Har inte känt mig såhär lycklig sen jag och mannen gifte oss Flytten gick snabbt och smidigt, tack vare hjälp från vänner och familj. Vi har också hunnit måla en hel del och fixat lite golv. Resten ska vi ta oss än under påsk. Har också hunnit njuta med en latte i handen, på en stol i solen på vår gräsmatta! Livet känns underbart! Kram till er alla fantastiska tjejer och glad påsk!

• Jojjo77

Millan - Blir så ledsen att läsa vad ni behöver gå igenom. Livet är inte rättvist.. Låter klokt att ni ändå funderar på ngn form av donation, när ni känner så starkt att ni vill ha barn. Jag hoppas verkligen att det ska gå vägen för er. Själv har jag på ett konstigt sätt förlikat mig med tanken på att vi inte ska ha barn. Vill inte ens köra en till ivf och avbokade mitt möte m läkaren för att prata m läkaren om fortsättning... har liksom ingen lust. Men, sånt kan ju ändra sig, men just nu får allt vila. Hur snart sätter ni igång igen?

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet