Bostadsbidrag till studenter
Så de som behöver bidraget får det.
Du trodde väl inte på fullaste allvar att de delade ut bidrag bara om man säger att man tjänar för lite utan att de kollar upp det????
Varför anser du att de som egentligen bara har 2500 (okej det är 2600 som är bidragsdelen) att röra sig med inte har något behov av bostadsbidrag????
Nu kommer du antagligen gå i taket, men detär bara 80% av bidragsdelen som räknas med och man kan tjäna lite mer än 20.000 under året som student innan bidraget sänks. Man kan tjäna ungefär 57000 innan man inte blir beviljad någonting som student
Men det visste du säkert redan om, du som är så insatt i det här
Personligen skulle jag aldrig kunna bosätta mig i vare sig korridor eller delad lägenhet (om det inte är med en partner förstås). Jag behöver för mycket "egen plats" för att kunna funka normalt överhuvudtaget.
Jag skulle helt enkelt inte kunnat plugga alls om jag inte bodde själv. Men det är ju bara jag det, dessutom är jag ganska krävande och kräsen.
Dessutom är varken korridorer eller studentlägenheter speciellt billiga (de har nästan alltid samma eller högre hyra än om man skulle lyckas få tag på en genom vanliga bostadskön), inte här i sthlm iaf..