• Anonym (adori)

Hon vill gora abort!!!!

Jag har en vanninna som ar gravid...hon ar i v 24..hon fick reda pa det ganska sent att hon var gravid redan  i vecka 13, och hon har sagt att hon vill inte ha en till unge ( hon har 2 barn innan), och den simpla  anledningen ar hon inte vill bli fet. Sa hon har bokat tid hos en abortklinik...hennes pojkvan ar helt forkrossad for han vill att hon behaller, dom har redan sett bebisen pa UL och hon vantar en pojke. Men hon har bestamt sig att hon inte vill ha det pga sin vikt. For mig ar det a slap in the face for hon vet att jag och min partner har kampat i flera ar och fa barn...men nu ar det inte mig det handlar om.

Jag tycker det ar helt sjukt. Ar det normalt att vilja gora abort pga sin utseendefixering?

• Svar på tråden Hon vill gora abort!!!!
  • Anonym (eja)

man får inte göra abort i v.24? maxgränser går vid 22 och tror inte hennes anledning blir godkänd faktiskt.

• LyckligtSlut

Går inte igenom om inte barnet är väldigt sjukt. Vore konstigt annars.

PMS året runt :(
  • Pyris

Jag tror inte hon kommer få göra en abort utav den anledning så sent faktiskt.
    Hon måste ha ett beslut från socialstyrelsen och om jag inte minns fel är det bara fram till vecka 22.

• Anonym (eja)
    Pyris skrev 2010-09-07 23:51:05 följande:

Jag tror inte hon kommer få göra en abort utav den anledning så sent faktiskt.
    Hon måste ha ett beslut från socialstyrelsen och om jag inte minns fel är det bara fram till vecka 22.

Precis. man får inte ens göra abort i v.24 även om något skulle vara fel.
  • Anonym (adori)

Vi bor i England...tror det ar tillatet har. Hon ar stenhard vid sitt beslut. Pojken ar helt frisk och allt...helt perfekt enligt UL...om det hade gatt till v 25 skulle han kanske haft chans att overleva. Hon kommer ta bort det pa torsdag...Gråter

• Anonym (eja)
    Anonym (adori) skrev 2010-09-07 23:52:52 följande:
    Vi bor i England...tror det ar tillatet har. Hon ar stenhard vid sitt beslut. Pojken ar helt frisk och allt...helt perfekt enligt UL...om det hade gatt till v 25 skulle han kanske haft chans att overleva. Hon kommer ta bort det pa torsdag...Gråter
    men det är ju helt sjukt, hon är medveten om att hon måste föda ut barnet?
  • LyckligtSlut
    Hertha skrev 2010-09-07 23:49:42 följande:
    I vilket land ska aborten ske?
    ja jo det kan ju vara i ett annat land. Det tänkte jag inte på.

Men TS, om din kompis gör abort så sent endast pga utseendefixering och mot hennes mans vilja, säg kanske hur du känner för henne då, att du tycker att det är egoistiskt. Jag känner för hennes man.

Förstår att du blir extra upprörd när ni inte har kunnat få barn, men samtidigt så är detta den andra familjens beslut. Om hon är okänslig mot dig när hon pratar om det, då är det väl mer personligt mot dig förstås.

Tycker att du ska försöka prata med henne, med tanke på hennes man särskilt. Vilket land är det TS?
    PMS året runt :(
  • Lindaa1990
    Anonym (eja) skrev 2010-09-07 23:48:41 följande:
    man får inte göra abort i v.24? maxgränser går vid 22 och tror inte hennes anledning blir godkänd faktiskt.
    v18 går gränsen , inte 22 !!!
  • Pyris
    Anonym (adori) skrev 2010-09-07 23:52:52 följande:
    Men hon måste ha ett särskilt tillstånd för det fortfarande och det kan liksom inte vara en giltilig anledning att hon inte vill bli fet, inte ens om det är i england.
Svar på tråden Hon vill gora abort!!!!