• Anonym (adori)

Hon vill gora abort!!!!

Jag har en vanninna som ar gravid...hon ar i v 24..hon fick reda pa det ganska sent att hon var gravid redan  i vecka 13, och hon har sagt att hon vill inte ha en till unge ( hon har 2 barn innan), och den simpla  anledningen ar hon inte vill bli fet. Sa hon har bokat tid hos en abortklinik...hennes pojkvan ar helt forkrossad for han vill att hon behaller, dom har redan sett bebisen pa UL och hon vantar en pojke. Men hon har bestamt sig att hon inte vill ha det pga sin vikt. For mig ar det a slap in the face for hon vet att jag och min partner har kampat i flera ar och fa barn...men nu ar det inte mig det handlar om.

Jag tycker det ar helt sjukt. Ar det normalt att vilja gora abort pga sin utseendefixering?

• Svar på tråden Hon vill gora abort!!!!
  • Lilla Jag
    Anonym (adori) skrev 2010-09-08 17:15:46 följande:
    Fick reda pa att hon har tagit bort det nu imorse...vill inte ga in pa detaljer, och jag vill inte ens veta vad dom gjorde med fostret...hon ringde mig och verka normal men nagot paverkad och stressad. Men knappast skakig. Pojkvannen har gjort slut med henne, han flyttade tillbaks hem till sin mamma och han kommer aldrig nansin forlata henne for vad hon gjorde med hans son. Det forstar jag till fullo.

Om hon kommer behova mitt stod vad fan ska jag saga till henne? Jag ar inte liiite ilsken pa hennes val...jag kommer saga manga dumma saker till henne kanner jag.
    Jag hade inte kunnat ge stöd till en sån vän... jag hade förmodligen inte ens kunnat fortsätta vara vän. Inte pga av aborten i säg, utan att hennes agerande och val talar om vad hon är för person...

Mycket skit händer i världen, och det är fel att blunda och gå med skygglappar... Men jag vet inte hur man ska kunna överleva annars.
  • Anonym

Jag hade aldrig gett mitt stöd till en sån känslokall människa. Hade det varit min vän som dödat ett barn i v 24 så hade hon inte varit min vän längre. men innan jag gjorde slut på vänskapen skulle hon få veta EXAKT hur vidrig jag tycker hon är.

• Anonym (Icke!)

Det är inte lagligt att göra abort i vecka 24 oavsett anledning.
    v. 22 är det absolut sista och då behöver du godkännande från socialen, (från vecka 18 fram till vecka 22)
    Så det är försent... Synd att det ska vara en sådan sjuklig utseendefixering att du inte vill ha barn pga din vikt.

• AnnaVe
    Anonym (Icke!) skrev 2010-09-08 17:35:29 följande:
    v. 22 är det absolut sista och då behöver du godkännande från socialen, (från vecka 18 fram till vecka 22)
    Så det är försent... Synd att det ska vara en sådan sjuklig utseendefixering att du inte vill ha barn pga din vikt.
    I england är det lagligt fram till v 24.

Men vad jag förstog på ts så var hennes vän i v 25 så frågan är om hon överhuvudtaget fått genomföra aborten.
  • Anonym
    Läs vat ts skrivit. Hon bor i England och hennes väninna har redan tagit bort barnet. och pojkvännen har dumpat henne för att hon dödat hans barn.
  • Reglementet

Jag funderar på, vem är pappan till de andra barnen?

Kan det vara så att det är mycket snack från den här pojkvännen, men ingen verkstad?

*Kommersiellt budskap*
  • beabus87
    Anonym skrev 2010-09-08 17:36:57 följande:
    Läs vat ts skrivit. Hon bor i England och hennes väninna har redan tagit bort barnet. och pojkvännen har dumpat henne för att hon dödat hans barn.
    Hemskt är vad det är!
  • Anonym (Mamma)
    Socialstyrelsen ska godkänna. Och i extrema fall kan avbrytande av havandeskap ske efter v 22.
    AnnaVe skrev 2010-09-08 17:36:17 följande:
    I england är det lagligt fram till v 24.

Men vad jag förstog på ts så var hennes vän i v 25 så frågan är om hon överhuvudtaget fått genomföra aborten.
    Enligt Ts så skedde det imorse.
  • Anonym (Loloo)
    beabus87 skrev 2010-09-08 17:38:39 följande:
    Hemskt är vad det är!
    Ja fullständigt vidrigt OCH hon kan ju fan inte vara frisk i huvudet och borde inte få ha dom barn hon redan har om hon är så satans kall.
  • Reglementet
    Anonym (Loloo) skrev 2010-09-08 17:40:01 följande:
    Ja fullständigt vidrigt OCH hon kan ju fan inte vara frisk i huvudet och borde inte få ha dom barn hon redan har om hon är så satans kall.
    Hur vet du hur hon är som förälder?
    *Kommersiellt budskap*
Svar på tråden Hon vill gora abort!!!!