• Anonym (adori)

Hon vill gora abort!!!!

Jag har en vanninna som ar gravid...hon ar i v 24..hon fick reda pa det ganska sent att hon var gravid redan  i vecka 13, och hon har sagt att hon vill inte ha en till unge ( hon har 2 barn innan), och den simpla  anledningen ar hon inte vill bli fet. Sa hon har bokat tid hos en abortklinik...hennes pojkvan ar helt forkrossad for han vill att hon behaller, dom har redan sett bebisen pa UL och hon vantar en pojke. Men hon har bestamt sig att hon inte vill ha det pga sin vikt. For mig ar det a slap in the face for hon vet att jag och min partner har kampat i flera ar och fa barn...men nu ar det inte mig det handlar om.

Jag tycker det ar helt sjukt. Ar det normalt att vilja gora abort pga sin utseendefixering?

• Svar på tråden Hon vill gora abort!!!!
  • Lady Gaga

Jag är inte en abortmotståndare, men det här.... det här är fan mord.

I used to be Hikaru before I got run over.
  • Rosa socka

Nej men fy fan, vad ledsen jag blir!
    Jag är i vecka 24+1 och känner mitt lilla barn i skrivande stund som bökar på i magen, ett barn som kan överleva om hon föds nu!
    Man är inte rätt kopplad i huvudet om man för det första väljer att DÖDA ett BARN för att man inte vill bli tjock, hur i helvete kunde människan vänta så länge med att göra en abort? Visst är vecka 13 sent men vecka 24!? TJUGOFYRA!

Fy vad jag lider med barnets pappa, kan inte han prata med läkaren också? Någonting måste kunna göras.
    Hur kan hon vara så egoistisk?
    Nej det är verkligen inte normalt att vilja göra abort för att man blir fet.

❤ Oliver april -09 , Lillasyster BF 101227 ❤
  • Anonym

I England har man fri abort till v.24. Det är ju inte troligt att TS kompis kommer att få göra bort i v.25 alltså.
    Det stämmer också att två läkare måste ge sitt godkännande.

Jag tror inte att TS ljuger men hela historien luktar ök faktiskt. Jag tror inte att ts kompis varit helt ärlig. Kanske är barnet handikappat, då finns ingen tidsgräns för sen abort.

• MrBlueSky

Du har rätt ts, hennes val har inget med dig att göra och du kan inte bli stött av hur andra väljer att sköta sina liv och fertilitet, oavsett din egen position.

Jag tror inte heller att skälet hon sa till dig är det verkliga skälet, eller åtminstone inte hela sanningen.

Om det är fri abort där till vecka 24 så är det fri abort där till vecka 24. Vad spelar det för roll vilket skäl hon anger? Om det är mord när hennes skäl är att hon inte vill bli fet är det väl inte mindre mord om det verkliga skälet är t.ex. att hon blev våldtagen, att hon fått reda på att barnet är handikappat, eller vad som helst annat.

Tycker det är lustigt hur alla jagar upp sig, dömer ut på förhand (en människa vars livssituation, medicinska historia och psykiska hälsa ni inte alls känner till) och tar er rätten att kalla det "onormalt" osv. Enligt andra är det mord oavsett graviditetsvecka. Jag tror inte ni vet bättre än ts's väninna vad som är bäst för just henne och hennes familj, sen kan man tycka att det är hemskt att en sådan situation uppstått, men nu är det ju som det är, och det hjälper inte att ni förfasar er över det.

• Anonym (Apan)
    MrBlueSky skrev 2010-09-08 13:28:36 följande:
    Du har rätt ts, hennes val har inget med dig att göra och du kan inte bli stött av hur andra väljer att sköta sina liv och fertilitet, oavsett din egen position.

Jag tror inte heller att skälet hon sa till dig är det verkliga skälet, eller åtminstone inte hela sanningen.

Om det är fri abort där till vecka 24 så är det fri abort där till vecka 24. Vad spelar det för roll vilket skäl hon anger? Om det är mord när hennes skäl är att hon inte vill bli fet är det väl inte mindre mord om det verkliga skälet är t.ex. att hon blev våldtagen, att hon fått reda på att barnet är handikappat, eller vad som helst annat.

Tycker det är lustigt hur alla jagar upp sig, dömer ut på förhand (en människa vars livssituation, medicinska historia och psykiska hälsa ni inte alls känner till) och tar er rätten att kalla det "onormalt" osv. Enligt andra är det mord oavsett graviditetsvecka. Jag tror inte ni vet bättre än ts's väninna vad som är bäst för just henne och hennes familj, sen kan man tycka att det är hemskt att en sådan situation uppstått, men nu är det ju som det är, och det hjälper inte att ni förfasar er över det.
    Tror inte att folk upprör sig av själva aborten i sig, om den hade skett tidigare. Tror folk blir upprörda när det handlar om att hon fick reda på i v 13 att hon var gravid men i v 24 ska hon göra abort. Folk tycker det blir mord, inte för att det är en abort, utan för att hon ska ta bort ett barn som klarar sig utanför magen, ett barn som skulle kunna överleva utanför magen. Gör man en abort i t.ex. v 15 så kan inte det "barnet" överleva utanför magen. Därför blir folk uppjagade.

Sen vill ju inte heller pappan till barnet att hon ska ta bort det, vilket också är en punkt.
  • CloudBerry 1

Vilken nolla alltså.

På riktigt.

• CloudBerry 1
    Anonym (adori) skrev 2010-09-07 23:52:52 följande:
    Vi bor i England...tror det ar tillatet har. Hon ar stenhard vid sitt beslut. Pojken ar helt frisk och allt...helt perfekt enligt UL...om det hade gatt till v 25 skulle han kanske haft chans att overleva. Hon kommer ta bort det pa torsdag...Gråter
    Det borde klassas som mord eftersom barn i den veckan är livsdugliga.
  • Anonym (Stört!)
    Anonym (Apan) skrev 2010-09-08 13:39:09 följande:
    Tror inte att folk upprör sig av själva aborten i sig, om den hade skett tidigare. Tror folk blir upprörda när det handlar om att hon fick reda på i v 13 att hon var gravid men i v 24 ska hon göra abort. Folk tycker det blir mord, inte för att det är en abort, utan för att hon ska ta bort ett barn som klarar sig utanför magen, ett barn som skulle kunna överleva utanför magen. Gör man en abort i t.ex. v 15 så kan inte det "barnet" överleva utanför magen. Därför blir folk uppjagade.

Sen vill ju inte heller pappan till barnet att hon ska ta bort det, vilket också är en punkt.
    Precis.
  • 2tomtaro4troll

varör i hell*ete steriliserar man sig inte om man inte ska ha fler barn, om man är så övertygad om att man inte ska ha flera barn så man kan ta livet av ett barn i graviditetsvecka 24 utan problem?

jag ska inte ha fler barn- det enda jag väntar på nu är att jag ska läka efter förlossningen sen lägger jag mig direkt och steriliserar mig! för jag skulle absolut inte kunna ta livet av ett barn om jag upptäckte det sent!

André-0502, Leon-0709, Bella-0903, Bebis-1008
Svar på tråden Hon vill gora abort!!!!