• Anonym (adori)

Hon vill gora abort!!!!

Jag har en vanninna som ar gravid...hon ar i v 24..hon fick reda pa det ganska sent att hon var gravid redan  i vecka 13, och hon har sagt att hon vill inte ha en till unge ( hon har 2 barn innan), och den simpla  anledningen ar hon inte vill bli fet. Sa hon har bokat tid hos en abortklinik...hennes pojkvan ar helt forkrossad for han vill att hon behaller, dom har redan sett bebisen pa UL och hon vantar en pojke. Men hon har bestamt sig att hon inte vill ha det pga sin vikt. For mig ar det a slap in the face for hon vet att jag och min partner har kampat i flera ar och fa barn...men nu ar det inte mig det handlar om.

Jag tycker det ar helt sjukt. Ar det normalt att vilja gora abort pga sin utseendefixering?

• Svar på tråden Hon vill gora abort!!!!
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-09-08 09:59:30 följande:
    Låter jävligt märkligt att kliniken skulle utföra en abort i v 24 pga de anledningar hon har uppgett. Har mycket svårt att tro på detta. Fri abort gäller som sagt bara till v 18 i Sverige.
    Som det står många gånger i tråden utspelar sig detta inte i Sverige, utan i Storbritannien.... där det är fri abort till v. 24.
  • Madridmamma

Man behöver ju inte direkt bli fet när man är gravid, det är inte sá svárt alls att hálla formen!

• Anonym

I England är det 70-80% chans att barnet överlever i v23-24, det är skyhögt! Det utförs ungefär 7500 aborter i England efter v18, och minst 50 barn överlever aborten årligen.

• Reglementet
    Anonym (adori) skrev 2010-09-08 00:02:46 följande:
    Ja, jag har sagt att det ar valdigt egoistikst och hon ar otroligt sjalvisk, skulle ha lite mera forstaende om hon var typ i borjan av graviditeten..hon vill borja plugga heltid och hon har 2 flickor som borjat dagis och hon kanner att hon inte pallar med allt...hennes pojkvan har hotat att gora slut om hon gor abort. Han alskar barnet redan sa mkt, och att hon kommer gora detta mot hans son, vet inte vad det gor mot honom, han ar sa ledsen...jaa..det kommer inte laka forhallandet om man sager sa.

Vi bor i England.
    Men då kan ju mannen vara hemma med barnet, och hon studera. Det är en bra lösning, har han sagt det till henne?
    *Kommersiellt budskap*
  • Anonym (Stört!)
    MeandHim skrev 2010-09-08 09:23:52 följande:
    Hon fick reda på det sent ?? V 13? Då kunde hon väl för fan gjort abort med en gång då istället för att vänta tills NU!?!? Blir vansinnig på såna människor!!!!!!!!!! Tycker dessutom synd om killen...
    Jag håller med, borde man inte redan då veta att man kommer gå upp i vikt (om det nu är den enda anledningen att inte vilja ha ett till barn) om man redan har två barn? Ska det behöva ta 11 veckor att komma på det? Ursäkta franskan men det är ju förjävligt! 
  • Lilly mama

Men varför väntade hon 11 veckor med att fatta sitt beslut? Hon låter helt knasig... Har hon hamnat i någon slags mental kris pga gravidideten?

• Anonym
    fruis skrev 2010-09-08 10:45:58 följande:
    För att få göra en abort i v 24 i England måste man få två läkare att intyga att på grund av psykiska eller fysiska skäl klarar kvinnan och/eller hennes tidigare barn inte av att genomgå en graviditet.
    www.mariestopes.org.uk/Womens_services/Aborti... 
    Ja precis, fri abort till v24, men annars med intyg - finns ingen gräns.
  • Bedan
    Madridmamma skrev 2010-09-08 10:07:09 följande:
    Man behöver ju inte direkt bli fet när man är gravid, det är inte sá svárt alls att hálla formen!
    En sån sak är väl iallafall högst individuell! Jag vet folk som inte svullat med som ändå gått upp en massa i vikt.
Svar på tråden Hon vill gora abort!!!!