• Den lilla M

4 missfall.. Finns det hopp?

Barbaboo skrev 2012-02-27 19:42:25 följande:
    Skönt att ni känner igen er (ni vet vad jag menar)...

Kanske ska starta ny tråd för oss som är gravida efter upprepade missfall...?

Jag vill att denna tråd ska leva vidare såklart, men när alla sen blir gravida så kan man länka sig vidare så man fortsätter få stöttning i den nya processen.. Vad tror ni?
    det tycker jag låter som en bra idée!!
    bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • Den lilla M

TLC = tender lovin care.

man får extra mycket vård och omsorg under graviditeten. Vissa kliniker lägger in sina patienter under dem första 12veckorna under graviditeten. Man får ofta privat nummer till en läkare som man mer eller mindre kan nå dygnet runt, man ska aldrig behöva vänta mer än 24h på ett ultraljud mm. 

• Den lilla M

Kan det vara det här kanske?
    Kalcipos-D är ett läkemedel som innehåller kalcium och vitamin D. Medicinen används för att behandla brist på kalcium och vitamin D hos personer som inte får i sig tillräckligt av dessa ämnen genom mat och dryck.

• Den lilla M

Vilaa finns inte så mycket mer att skriva än vad tjejerna redan har skrivit. Men du ska veta att även jag håller mina tummar för dig och tänker på dig. Jag vet hur Död-jobbigt det är när man känner att man är på botten och inte tror att man ska orka ta sig upp igen, men det gör du och jag tror på dig! Stor kram

• Den lilla M

Vilaa vännen jag vet inte vad jag ska skriva. Jag hoppades så för eran skull att det skulle gå vägen den här gången. Jag hoppas verkligen att du kan återfå orken och fortsätta kämpa. Tycker du ska vända dig till Aten eller London om ni har råd och förhoppningsvis får ni mer hjälp därifrån än vad ni kan få i Sverige. Stor Kram

• Den lilla M

Vilaa: Jag vet inte hur standarden är i grekland på sjukvård då jag aldrig kom iväg dit ner. Men jag har bott i england och tyckte sjukvården var mycket bättre där.
    När jag kom till SöS första gången så undrade jag vad det var för sunkigt sjukhus jag hade kommit till. Jag har redan sagt till min BM att jag vägrar föda på SöS. Är det fullt överallt annars i Sthlm förutom där så åker jag hellre till Västerås eller Örebro. 

Sen angående cytotek så har jag fått det en gång, 2x dubbeldos, men jag reagerade inte på det alls.Väntade och väntade på att nått skulle ske men nej. Åh då sa dem på gyn när jag var tillbaka dit att det finns dem som inte reagerar på cytotek. Så då fick jag åka hem och avvakta i en vecka och sen skulle jag skrapas om inte blödningen satt igång av sig själv. Men på femte dagen så kom allt igång så jag slapp skrapas.

Kramar 

• Den lilla M

Vilaa: Har dem kollat så att allt har kommit ut? För vid alla mina MF  även det i vecka 10 så testade jag helt negativt inom 10dagar. Jag håller mina tummar så hårt för dig. Stor kram

• Den lilla M

Vilaa: Du får se till att din gyn kollar ordentligt när du är dit nästa vecka, för det låter nästan lite som att det skulle sitta nån liten rest kvar. Hur länge har du blödigt? 

Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?