• Den lilla M

4 missfall.. Finns det hopp?

Vi har sagt att om vi får två MF till så blir det till att åka till Indien och testa surrogat mamma och funkar inte det så får vi helt enkelt leva barnlösa.. inte kul men man måste kunna gå vidare. Vill inte fastna i det här träsket förevigt. Men det ska f*n mig gå vägen för oss nästa gång (jag måste tro på det själv för att orka vidare)..

bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • Den lilla M
    Ninninn skrev 2011-11-17 10:04:30 följande:
    Har du kollat upp de här med surrogat mamma i Indien? finns de någon bra hemsida?
    Har inte satt mig in till hundra vid det ännu då jag ännu hoppas på ett mirakel och tänker definitivt testa det dem rekommenderar på life clinic i Grekland först innan vi beger oss till Indien. Men det finns några sidor du kan kolla på om du kika runt lite:
    http://www.delhi-ivf.com/surogacy.html 

http://www.fertilitymiracles.com

http://www.medicaltourismco.com/medical-tourism/surrogate-mothers-in-india-costs-laws-medical-facilities-culture/ 

Kostnaden verkar ligga på ca $20.000-$35.000 
  • Den lilla M
    Ninninn skrev 2011-11-20 09:40:37 följande:
    Skulle IVF kunna hjälpa tro? har ställt den frågan många gånger till alla läkare men dom typ skrattar å säger att nä de skulle inte hjälpa men när man gör ivf så plockar dom ju ut dom allra bästa äggen!! ja tykcer att man får alldeles för lite hjälp när man har upprepade mf de enda dom e bra på här i sverige är att hjälpa folk som inte blir gravida genom ivf men inte oss med upprepade mf vi får typ söka oss utomlands för att få ett svar på skiten! fan ja blir så trött å bitter över detta
    i usa så gör man ju ivf tillsammans med medicinering när man fått upprepade mf. vi har tänk att testa det privat för vad har man att förlora?!?
  • Den lilla M
    Ninninn skrev 2011-11-20 14:41:28 följande:
    Varför ska vi behöva gå privat och betala för att göra ivf?! vi borde väl få de betalt av sjukvården som andra får, tycker de e katastrof, dom vill inte lägga dom pengarna på oss tydligen! vi har också tänk på att göra de men tänk om de är bortkastade pengar?! kanske bättre man lägger pengarna på en tripp till England eller Aten och kollar immunförsvaret! hade ja haft MASSOR med pengar på banken så hade man förmodligen inte suttit här nu barnlös! får hoppas vi vinner drömvisnten på lotto på onsdag :)
    nej vi har ju inte rätt till allmän ivf förens det har gått 12månader sen sista mf isf. Men jag vill köra privat iaf, tycker bättre om privat vård i allmänhet.
  • Den lilla M

Själv har jag fått levaxin som ska trycka ner mitt TSH lite till ,ligger på 2.25. Vill helst ha ner det till 1.0. Sen har jag till nästa graviditet fått fragmin och progesteron. Fick tyvärr inte pred då min gyn hittade två st koagulations värden som inte stämde och dem kan leda till MF. Så hon tror att detta är orsaken till mina MF och vill inte ge pred i onödan då det kan ge bieffekter på fostret (även om det är ovanligt!). Så nu är det bara att se till att bli gravid igen!

• Den lilla M
    lod82 skrev 2011-11-23 12:28:24 följande:
    lilla M: Får jag fråga vilken dosering du fick och vad du har för T4-värde? Själv har jag 2,3 i TSH och 17 i T4. Men min gynläkare vill absolut inte ge mig levaxin trots att jag förklarar de nya riktlinjerna...
    Hej, jag vet inte vilket värde jag hade i T4 jag frågade inte. Men får en svag dos , 25mg, levaxin som jag ska äta i en månad för att se hur mitt tsh beteer sig. Om det inte går ner på den här dosen så ska jag öka dosen. men tycker du ska försöka prata med en annan doktor då du borde få levaxin just ur fertilitetssynpunkt. Lycka till!!
  • Den lilla M

stumpan tänk på att man inte behöver må illa eller ha ont i brösten för att ha en lyckad graviditet! Håller tummarna för dig! kram

• Den lilla M

marieh: jag fortsätter att hålla tummarna för dig att allt ska gå vägen den här gången!! tycker verkligen verkligen att det är din tur nu! Kramar

• Den lilla M

najje: helt galet att du redan är i vecka 18.. tyckte precis att du plussade !! Är så glad för din skull att allt flyter på bra!! Kramar

• Den lilla M
    stumpan81 skrev 2011-11-28 13:56:24 följande:
    Håller tummarna Cissan!
    Jag är i gravid i v7+5, och är så orolig att det inte lever där inne! Ska be om ett VUL till veckan, men jag hatar att ligga där och kolla på skärmen och se att det är alldeles stilla. Vill inte vara med om det en gång till.
    Nej det där är den värsta känslan i världen.. Känner mig splittrad inför nästa graviditet (när den än kommer) då min gyn vill att jag kommer in vecka 6,8,10 och 12. Vet inte om det kommer att lugna mig eller om jag bara kommer att känna mig stressad pga att jag är orolig för att det inte ska finnas nå liv därinne.

Men Stumpan jag håller mina tummar så hårt så att dem blir blå för din skull och hoppas innerligt på ett litet blinkande hjärta därinne. Kram 
Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?