• Den lilla M

4 missfall.. Finns det hopp?

idag har jag fått reda på att jag är rh- och har inte fått nån spruta vid något av mina 4mf.. suck undrar om jag bildat antikroppar. alla MF var ju innan vecka 10 så jag vet inte hur stor risken är... urk ännu en sak att tänka på!

bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • Den lilla M

det stod i min födelsejournal, dem kollade det då min mamma också är rh -. Jag ska fråga min gyn ang vilken vecka som man borde ha fått spruta. Men har läst att dem röda blodkropparna inte börjar bildas innan vecka 10 men har även läst att vissa får det tidigare än så. Själv har ju alla mina MF varit innan vecka 10. Men känner mig ändå orolig.

Är det nån som vet vilken blodgrupp som är starkast. det vill säga vilken blodgrupp får oftast barnet om om mamman är tex AB+ och pappan B rh- osv.

I vårat förhållande är jag A rh- och min man AB rh+ 

• Den lilla M

marieh: tänker på dig och skickar lite extra styrka och tålamod till dig.. jag vet precis hur det är (tyvärr!!). Håller tummarna för dig. Kram

Cissan 11: Om jag inte blir gravid den här cykeln så ska jag göra en spolning den 10e november och hoppas på ett plus på stickan som stannar kvar efter det  

• Den lilla M
    Vilaa skrev 2011-10-31 19:02:52 följande:
    Vad är rh-negativ för något?
    Man saknar rehsus-genen i blodet, dem flesta har den och då är det inget problem. Men jag som saknar den kan då bilda antikroppar mot mitt barnblod om dem är rh pos. Min partner är RH pos så risken är ganska stor att vårat barn blir det. Det är därför man får en spruta under graviditeten om man är rh negativ och barnet är rh pos.
  • Den lilla M

Ett stort grattis Marieh!!! Jag har tänkt på dig hela dagen och hållit mina tummar hårt!!

• Den lilla M
    marieh: vilken vecka är du i nu? Du ska veta att jag verkligen håller tummarna för dig hoppas så innerligt att det är din tur den här gången. Eller vet du.. vi bestämmer att det är din tur den här gången då de så!! Kram på dig!!

Najje: jag läste en kort lite artikel igår och tänkte på dig! Det var en ivf klinik i USA som höll på med forskning/undersökning hos kvinnor som hade fått upprepade MF. Där man återinförde 2 eller 3 ägg just pga att man ville få flerbarns graviditetes eftersom dem tror att sk flerbörd minskar risken för mf hos kvinnor som haft upprepade MF pga att kroppen med automatik producerar mer hormoner när det är tvillingar/trillingar.
  • Den lilla M
    Najje79 skrev 2011-11-02 19:16:18 följande:
    Vad intressant, jag har också tänkt på det så och tycker det låter väldigt logiskt. Vart stod den artikeln?
    Jag kommer inte exakt ihåg men tror att det var en länk på babyandbump eller whenmybaby (båda amerikanska sidor a la familjeliv stuk). Så kanske inte dem mest betrodda källorna men jag tror ändå att det ligger nått i det hela.
  • Den lilla M

marieh: En stor kram till dig fylld med lite extra glädje, energi och styrka, å så håller vi alla tummarna för att det kommer en liten bebis om ca 7månader till dig!! 

• Den lilla M

Till mig så har min svenska gyn sagt att hon kommer att skjukskriva mig dem 12 första veckorna och så ska jag ta det väldigt lugnt. Dvs ingen tränning, inte bära matkassar, inga promenader med mina dragande hundar osv. Tydligen hade hon läst nån studie från Norge där man bäddade ner dem med upprepade MF i skjukhussängen dem första 12veckorna och det hade visat på riktigt goda resultat. Så om det funkar för mig vet jag inte men det är värt att testa iaf.

Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?