• Ninninn

4 missfall.. Finns det hopp?

Den Den lilla M skrev 2012-02-06 13:29:30 följande:
    Tack för alla tummar. Var på vul idag och och såg ett litet pyre på ca 21mm med hjärtslag och rörelser. Kändes otroligt skönt, längsta graviditeten hittills iafGlad. Var 8+5 -> 8+6 idag enligt min gyn vilket stämmer exakt med mina egna beräkningar.
    Jaaaaa fasen va kul ja sa ju de :) nu jäklar är det eran tur.
  • Ninninn
    Den Den lilla M skrev 2012-02-06 13:29:30 följande:
    Tack för alla tummar. Var på vul idag och och såg ett litet pyre på ca 21mm med hjärtslag och rörelser. Kändes otroligt skönt, längsta graviditeten hittills iafGlad. Var 8+5 -> 8+6 idag enligt min gyn vilket stämmer exakt med mina egna beräkningar.
    Va har du sgjort för skillnad denna gången förutom och varit sjukskriven? fasen man kanske borde testa de nästa gång även fast de e pest å pina att gå hemma :) vet inte om min läkare är så pigg på att sjukskriva mig dock
  • Ninninn
    Den Den lilla M skrev 2012-02-07 09:06:01 följande:
    Ninninn: Ja det är flera skillnader den här gången dessa är:
    sjukskriven fram till vecka 16 med ordinerad sängvila, dvs jag rör mig mellan soffan, sängen, matbordet och toaletten men inte mer än så. Sk TLC metoden Tar fragmin dagligen från plus fram till två veckor efter förlossning Tar progisar från plus fram till vecka 12 (jag har dock prog brist) Började ta levaxin innan graviditeten och ska ta detta varje dag under hela gravidteten Sen så fick jag en dunderkur mot min dolda BV i Augusti efter MF nr 4. Tar två stycken omega 3 per dag totalt 2000mg
    Oj de va ju en skillnad men de fungerar ju så de e ju helt fantastiskt :) har du dåliga värden TSH? ja låg på 1,1 när ja var där senast och kollade å då sa dom att de va jätte bra! jag ska också ta pogesteron gele och fragmin nästa graviditet och även trombyl och prednisolon så ja hoppas att de ska hjälpa mig!
  • Ninninn
    lillis79 skrev 2012-02-07 14:26:58 följande:
    Jag har flera tidiga missfall och ett jobb med mycket tunga lyft och har dessutom diabetes typ 1. Jag har sagt att nästa gång jag plussar kommer jag inte kunna jobba kvar eftersom jag inte kommer ta de tunga lyften. Hur stor e risken att läkaren inte sjukskriver mig när jag har diabetes och 3 tidiga missfall i bagaget!?? För blir jag inte sjukskriven måste jag säga upp mig och då är det ju en karens på 45 arbetsdagar innan man får à-kassa ;(
    Jag jobbar i en fabrik och lyfter tunga säckar på 25 kilo och släpar omkring på pallar så ja tänker inte arbeta nästa graviditet min läkare måste bara sjukskriva mig. Tycker absolut du med ska bli de, byt läkare om hon nekar!
  • Ninninn

Här ligger jag i en sjukhus säng på östra å väntar å väntar på att få komma in på operation! Nu ska cellförändringarna förhoppningsvis bort!! Skulle hellre vilja vara hemma med min sambo så här på Alla hjärtans dag men istället så ligger jag här å väntar :(

• Ninninn

De gick bra i tisdags så nu hoppas jag att cellförändringarna är borta och att dom inte kommer tillbax! ett problem löst. Jag har idag börjat blöda lite men de ska visst vara normalt!

Tyvärr stämmer ju inte listan ovan längre 2 mf till ska de vara för min del totalt 7 st så himla tragiskt men de e bara att kämpa vidare, antingen blir de fler eller så går de vägen nästa gång, hoppas ju givetvis på de sista ja skrev :)

Ha en fortsatt trevlig fredags kväll! Skål på er :)   

• Ninninn

Är det någon här som opererat bort cellförändringar? Jag gjorde det i tisdags och sen i torsdags har jag blött ganska mycket! Vet inte om det ska vara så!

• Ninninn
    mia A skrev 2012-02-20 20:56:12 följande:
    Ninninn: Jag blödde mer när jag opererat bort cellförändringarna så jag åkte in för att kolla upp det och då skulle det inte blöda så mkt så de tryckte med ngt så det stannade, jag minns att jag tyckte han var hårdhänt men han var tvungen. Var på gynakuten på sahlgrenska då med min dotter som var typ 2 veckor gammal.

Så kolla upp det, tycker man ska kolla en gång för mkt än en gång för lite onödigt att blöda så mkt
    Ja de blöder väldigt mycket, läkarn sa att det kommer bli en skorpa som sedan efter ca 2 veckor ramlar av men med denna jäkla blödning så lär de aldrig kunna bli någon skorpa! jag får väl åka in i morron, hatar gyn akuten på sahlgrenska man är ju lite av en stammais där när dom känner igen mig då är det illla och senast sa dom men herre gud din stackare är du här nu igen!! JAPP här e jag! men de e väl bara att bita i de sura äpplet och gå dit!
  • Ninninn

Skulle så gärna vilja följa med er in i de nya tråden :( blir allt lite ledsen över att inte jag kan lyckas! men jag är givetvis glad för er skull men nu känns de som om vi inte är så många kvar här som inte är gravida eller fått barn!

• Ninninn

Oj vi va visst ett gäng som fortfarande var kvar här och är barnlösa! man känner sig lite ensam men vi e ju så många kvar här å vi måste kämpa på och peppa varandra

Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?