• Ninninn

4 missfall.. Finns det hopp?

Lycka till till er som ska göra kub idag håller tummarna att de går bra!

• Ninninn

Ja ger upp bara att inse nu efter 8 MA att man e helt jävla misslyckad! Lika bra att lämna denna jorden! Är så jävla less
    Hela semestern åt helvete igen

• Ninninn

Läkarna gör INGENTING för dom har gjort allt som går! de enda vi kan göra är att åka utomlands och kolla uímmunförsvaret men vem sitter inne på 30000 kr bara så där!!!

fostret hade dött för en vecka sedan så de va väl ungefär då jag började ana att de gått åt helvete!!

8 st missfall är de normalt?!!!!! alla har lyckats här utan jag känns de som men ja vet att de finns några utav er som e kvar! de är okej när man efter 4 mf får medicin och de går vägen men efter 8 mf/ma å all medicin man kan ta då kanske de e lika bra att inse att jag aldrig kommer få barn!    

• Ninninn

Nu ska man behöva ta cytotec me på sin semester och ligga här å föda ut ett foster!! kul faktiskt

• Ninninn

Trombyl 75 mg, progesteron, prednisolon 15 mg och fragmin 5000E ingenting hjälper å de e ju ingen ide att försöka mer! slutar ju alltid så här. Tack snälla ni som bryr er tur ja har er

• Ninninn
    lod82 skrev 2012-06-26 20:37:52 följande:
    Ninnin: NEJ fy fan vad trist, hade verkligen hoppats...En fundering bara, har du tagit FSH- och AMH-värde, själv fick jag tillbaka svar på FSH som låg på 8,8, tycker att det är lite väl högt med tanke på min ålder (30). Har inte pratat med min läkare för hon har semester men är det inte så att för höga FSH- och låga AMH-värden ökar missfallsrisken? Men i vilket fall kan det ju vara värt att kolla upp...
    Va är de för prover?? läkarna säger ju att dom gjort allt dom kan så då har ja säkert tagit dom proverna! 2 st utredningar har gjorts + min nuvarande läkare har tagir massa prover me men ja e ju så himla friskt ingen brist på nått minsann!! 

Nu återstår de bara att åka till Aten men hur går man tillväga då någon som vet??

Cytotec behandlingen ska jag börja med i morgon men jag har inget hopp om att den ska fungera utan nästa onsdag har jag fått tid för skapning! och som vanligt när jag skrapas så tar de 3 månader innan mensen kommer tillbax så i september kan vi försöka igen om vi har tur!! de va de året de 2012 blev inte heller vårt år!   

• Ninninn

Jag vill bar försöka få it skiten även fast ja vet att de inte kommer hjälpa med Cytotec! Men ja är ändå uppsatt på skrapning nästa onsdag så de kvittar

• Ninninn

Miss boring: ja har skrivit i den tråden precis! Dom sitter inne med så mycket kunskap där! Tur de. Ja e så nervös över att de ändå inte ska gå vägen om man varit där! Vill ju så gärna ha barn ser inget liv utan

• Ninninn

De blev inte många timmar sömn i natt och nu har jag precis tagit cytotec tabletterna! Har hunnit fundera mycket i natt och de enda som kommer är tårar och ett stort misslyckande! Vi är barnlösa! Jag har kommit fram till att ja inte orkar mer mitt psyke tar död på mig! Så de känns inte som om de e någon ide att försöka mer vi försöker ju förgäves. Ja vill inte leva ett liv utan barn och ja vill inte heller adoptera så va fan är detta för liv. 4 år och 8 missfall! Men de e ju väldigt kul att gratta alla runt omkring mig som fått både ett å två barn nu efter att vi började! Ett falskt leende sätter man på läpparna och gratulerar sen går man hem å lipar resten av dagen sen går de en månad så berättar bästa person att dom e gravida!!

• Ninninn
    Den lilla M skrev 2012-06-27 08:52:11 följande:
    Ninninn jag vet inte vad jag ska skriva. Mitt hjärta värker för dig och tårarna rullar ner för mina kinder när jag läser vad som hänt dig. Jag vet ju hur frustrerad och trött på livet jag var efter 4st MF, så kan inte ens försöka förstå hur du mår nu.

Jag tycker du ska försöka samla ihop pengar till grekland eller london om du kan.

Sen undrar jag har du varit upp till Ludmilla Ondrasek i Sundsvall för att kolla efter BV och andra infektioner?

FSH och AMH bör dem ha kollat på dig, det gjorde dem på mig under min första grundutredning. Men har dem inte det se till att kolla dem på en gång. 

FSH = sv.wikipedia.org/wiki/Follikelstimulerande_ho...

AMH = 
    en.wikipedia.org/wiki/Anti-M%C3%BCllerian_hor...

Jag kommer att fortsätta hålla min tummar för dig och jag skickar över lite extra styrka och energi. För jag vet att det kan behövas just nu. Stor kram

Tack alla ni för era värmande ord de behövs verkligen för nu e jag så nere känner inte för nått! jag hade ju Ureaplasma som Peny hjälpte mig med sen har jag även kollat BV men de hade jag inte!
    hymafr skrev 2012-06-27 08:58:16 följande:

Vad tråkigt!Gråter
    Lider verkligen med er. Vet hur jobbigt det är.

Läste i din presentation att du provat Prednisolon.
    Vet att det finns de som behövt ta så mycket som 15mg per dag i 15 månader innan de lyckats bli gravida.     
    Jag var ordinerad 10 mg pred nu men jag har tagit 15 mg och de hjälpte inte, kanske man skulle vågat ta ännu högre dos.
    M I M M I skrev 2012-06-27 09:02:45 följande:
    Förstår hur du känner Ninni, skickar en hel hög med kramar till dig. Har du fått någon samtalskontakt? Jag har börjat gå hos en psykoterapeut, får betala själv, men jag hoppas att det ska hjälpa.

Vad tänker ni kring andra alternativa vägar om barn? Ägg eller embryodination, familjehem...

Kram
    Jag vet inte vad vi ska göra nu faktiskt men de lutar väl åt Aten samtidigt som jag önskar att jag hade 300000 kr på banken för då hade jag åkt till Indien direkt och skaffat en surrogat mamma!

Detta har verkligen tagit på vårt förhållande känns som om vi lever som vänner ibland, har bara sex när de e ägglossning och då förstår ni ju...... detta tar knäcken på oss, vi har varit hos psykolog men ja tyckte inte de hjälpte men ja kanske får ge de en ny chans!  

Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?