• Ninninn

4 missfall.. Finns det hopp?

Ang D-vitamin! Jag tar både mitt val sport och vitakalk varje dag, va tror ni om en tablett d-vitamin också?? Är de dåligt att få i sig för mycket av de?

• Ninninn

Nu e man igång igen med verkstaden! fy känner inte alls för de, vill inte bli gravid samtidigt som de är de enda jag vill! vet ju tyvärr hur de kommer sluta, jag vet ju inget annat än att misslyckas!!

• Ninninn

Grattis Donum till plusset :) ska du få någon annan medicin av Lennart förutom trombyl/ placebo??

• Ninninn

Här har ni en till som är bitter å ledsen över att precis alla runt omkring mig är gravida! Nu är ju alla som började skaffa barn efter oss gravida med nr.2 å ja e inte ett dugg glad för dom bara ledsen å bitter över att ingen annan får mf förutom jag, hatar livet ibland vill bara lämna skiten å dö så illa känns de vissa dagar! Samtidigt som man måste försöka igen för gör man inte de så blir de ju inget alls!! Jag har inte många kompisar kvar av dom som va gravida efter mig jag stötte bort alla en har snällt tagit tillbaka mig som vänn nu men dom andra är borta, ja klarar inte av att se deras magar å lycka vill ju också så gärna få ett liten liv ja hade nöjt mig bara jag fick en men de kanske jag inte får!

• Ninninn
    Together90 skrev 2012-04-12 20:46:49 följande:
    Såg nu att jag skrev min blogg mitt i värsta ledsen perioden för denna tråd :( Ber om ursäkt..jag har kämpat och kämpar lika hårt som ni och efter mitt 4:e missfall så står jag här nu gravid för femte gången gravid med tvillingar vecka 15 ! Jag har fått hjälp med vissa mediciner för att få behålla graviditet och jag hoppas att detta är det vinnande konceptet för mig och kanske för er i framtiden också kram      
    ohmamma.blogg.se|| Min son Oliwer föddes 10/9-09 || MA v9 10/4-11 MF v5 15/6-11 MA v10 14/9-11

Grattis tvillingar va roligt för er! Men va galet de va ju precis du skrev att du fått mf igen.. Fattar ingenting tiden går så fort helt galet! Lyckan till
  • Ninninn

Ibland har ja lust att stämma sjukvården, tycker inte man får speciellt mycket hjälp men de e väl för att dom inte kan ett dugg om upprepade mf! De här med att ja hade ureaplasma borde inte de ingå i någon slags utredning??!! Här får man själv skicka mens prov till Aten och betala 2500 kr för de! Tycker de är tragiskt hur sjukvården fungerar..... Om de inte hade funnits så många kloka tjejer här som sökt sig utomlands så hade jag aldrig fått reda på detta och då hade jag fortfarande suttit här med infektionerna! Och har man ureaplasma så blir de ofta missfall! sen har ja förmodligen något fel på immunförsvaret men man kan ju alltid hoppas att de va infektionen som orsakat alla ma/mf Man borde höra av sig till tidningarna och berätta om detta helvete vi lever och hur sjukvården fungerar! Ingen som gjort de redan?? Funderar ibland på om man skulle börja blogga bara för att få ur sig all skit å bitterhet man bär omkring på sen även skriva så andra kan läsa som e i samma situation! Något som jag har läst mig till under dessa år är ju medicinen man kan få om man tjatar på läkare annars får man ju inget, om man skriver om de så kanske folk kan få hjälp tidigare å inte efter 3 mf.... Jaha bitter å ledsen är man dagligen å alla gravida runt omkring avskyr jag vill bara spy galla över dom men samtidigt är de ju inte deras felat jag inte kan få barn! Å min stackars sambo får inga barn för att min kropp är helt åt helvete eller va de nu e med den! Barn kan ja iallafall inte ge honom! En eloge till han att han fortfarande är kvar!!

• Ninninn
    Kärt barn har många namn skrev 2012-04-12 22:51:27 följande:
    Ja nu vet hon. Sa som det var... Tråden är något i stil med vi över 30 som försöker med första barnet... Ego: så nu har mannen o jag haft ett praktgräl! Han förstår inte min frustration o ledsamhet kring detta. Så nu var denna cirkusen igång igen. Jag surar på soffan o han uppe i sängen. Funderar allvarligt på separation. Orkar Inge mer. Varför vi? Varför denna prövning? Vad är meningen? O det känns inte ens som om en graviditet skulle ge mig glädjen tillbaka till livet längre.....

Vårt förhållande knakar också i fogarna pga detta, känns som vi lever helt olika liv ja e ledsen å han försöker peppa! Knappt vi har sex längre har vi de så är de när jag har ägglossning! Egentligen borde han väl stuckit för länge sen å skaffat sig en annan normal tjej som kunde ge han ett barn!
  • Ninninn

Här har mensen kommit IGEN :( fattar inte varför jag inte blir gravid längre! Förr räckte de att min kille typ tittade på mig så va ja gravid nu har vi sex 5 dagar i sträck innan å efter ägglossning kan ju liksom inte ligga mer!! Fy e så deppig nu ska man behöva vänta en hel månad till tiden bara går å går!! Har fått helt oregelbunden mens med de sista halv året va kan man göra åt de????? Blir de knas med ägglossningen me då???? Kanske ingen ide längre att göra ett till försök innan vi åker till Aten kanske lika bra att dra redan nu tiden rinner ju iväg å vem vet när jag får ett plus igen!! Vill inte gå till jobbet idag vill bara vara hemma å gråta.

• Ninninn

Jag har aldrig tempat va e de?? Jag testar med ägglossningenstest och dom gör utslag precis då jag räknat ut att ägglossningen ska ske så den e de nog inget fel på men mensen verkar lite konstig! Väntar på att min läkare ska ringa mig har inte pratat med henne sen i oktober känns inte som om hon bryr sig så mycket om mig faktiskt! Jaja bara att ta nya tag nästa månad! Tack för peppningarna

• Ninninn
    milja08 skrev 2012-04-17 11:41:36 följande:
    Hur pass oregelbunden är du? Hur lång är lutealfasen(tiden mellan ÄL och  mens)? Är den kortare än vanligt kan det göra det svårt att behålla en graviditet, då kan slemhinnan börja stötas ut(mens) innan ägget hunnit fästa, på mig blev den kortare av många ivf:er som ställde till det(under 10 dagar), (det brukar ta 7-10 dagar innan ägget fäster efter en befruktning) den kan bli oregelbunden också av att man blir äldre. Jag har också testat med ÄL stickor och har alltid ägglossning med dem, men för mig hjälpte det ju inte när lutealfasen var så kort, därför provade jag med progesteronsalvan och då blev min lutealfas längre. Tempat har jag också gjort, man tar sin temp varje morgon och fyller i den på fertilityfriends hemsida, den ska följa ett visst mönster om man har ägglossningar, det var så jag upptäckte att min lutealfas var för kort förra sommaren.

Om ägglossningstestet fungerade så hade jag ägglossning på torsdagen för 12 dagar sedan så då kanske den inte e så himla oregelbunden trotts allt 2 dagar för tidigt kom den denna gången och förra månaden kom mensen 5 dagar för tidigt! Jag har en progesteron kräm här hemma kanske ska börja smörja mig med den igen fram till plus för sen ska jag ta vanlig progesteron gelé. de kan ju inte skada!
Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?