Minus75 skrev 2012-03-07 00:02:27 följande:
Men kan man inte få fortsätta hos honom även efter att man eventuellt har "misslyckas"? Han är ju inte enbart forskare, utan läkare också? Fast du kanske inte gillade honom?
Har du försökt att ringa och fråga honom om vad du fick? Om det var placebo kunde det ju vara idé att få testa trombyl, fast utanför studien?
Det jag känner är bra med Lennartgrejen är ändå det där med att vi bara ska vända oss till honom. Det kändes som om vi har slösat en massa tid på SU eftersom vi aldrig hade en och samma läkare två gånger. Alla hade olika teorier och olika sätt att bemöta oss. Fruktansvärt irriterande och slitsamt!
Så här var de! när vi va där och gjorde vul och fostret var dött då gick vi in och pratade med honom och då frågade vi om han kunde skicka remiss eller pratat med någon på Sahlgrenska utifall vi kunde får göra IVF varför kan inte vi få den hjälpen även fast man blir gravid vi står ju här utan barn! han skulle då ringa sin kollega på repro och höra av sig! detta var i mars förra året så ett år har gått nu! två månader efter att vi var hos honom så fick jag komma till en ny läkare på Östra hon är verkligen kanon av henne har jag nu fått massa medicin Trombyl, fragmin, prednisolon och progetseron nu har ju inte detta heller hjälpt tyvärr!
Jag hade för ca en månad sedan ett missat samtal från LB där han frågade hur de går för oss jag har inte ringt upp för jag tycker ett år är lite väl länge att vänta på att höra av sig på, vet inte om han någonsin ringde dom på repro och frågade om IVF.
Ja ska inte klanka ner på LB för han är bra men du får trå på dig när de gäller mediciner få honom att skriva ut progesteron, fragmin och trombyl han kan göra de om han vill men han vill nog få fram nått i sin studie men för mig var de meingslöst att slösa tid de är ju medicner vi med upprepade mf behöver och inte sockerpiller!
Får du tidiga mf eller sena?