• Ninninn

4 missfall.. Finns det hopp?

Den lilla M skrev 2011-11-17 09:52:12 följande:
    Vi har sagt att om vi får två MF till så blir det till att åka till Indien och testa surrogat mamma och funkar inte det så får vi helt enkelt leva barnlösa.. inte kul men man måste kunna gå vidare. Vill inte fastna i det här träsket förevigt. Men det ska f*n mig gå vägen för oss nästa gång (jag måste tro på det själv för att orka vidare)..
    Har du kollat upp de här med surrogat mamma i Indien? finns de någon bra hemsida?
  • Ninninn
    Nikki GBG skrev 2011-11-17 10:10:30 följande:
    ja precis, det är dit jag har fått remiss! var du nöjd med deras utredning?? tog det lång tid??
    jag såg att göteborgs kvinnoklinik erbjuder landstings-finansierad utredning vilket jag uppfattar inte kostar ngt om man har remiss...
    Dom gjorde en vanlig utredning som man gör efter 3:e missfallet, dom tog massa blod rör på mig och några på min sambo men inget var fel! jag fick även glra en genom spolning av livmodern å de va bra me! jag är nöjd med utredningen hoppas du får en tid snart!

Ja minns att ja tyckte väntan va hemskt lång från att man fått remissen men 3 månader är ingenting så håll ut :) å ja fick vänta 2 månader innan ja fick tid 
  • Ninninn

Pimpinellan: Tror du att missfall kan bero på dåliga ägg?? kan man ha dåliga ägg som hela tiden blir befruktade och att de då slutar med mf? ja har frågat läkarna detta men dom säger hela tiden att om man hade haft dåliga ägg så hade dom aldrig blivit befruktade kan de stämma?! ja vet inte om ens läkarna vet själva ibland!

• Ninninn
    Pimpinellan skrev 2011-11-19 15:48:58 följande:
    Ja,för efter 40 t.e.x är det just dåliga ägg som orsakar de flesta missfallen. Som regel tidiga då. Men har man haft flera m.f efter 40 finns det självklart andra orsaker också som jag då tror kan medicineras mot. Är man rätt ung tror jag mer på andra orsaker. Dåliga ägg kan visst bli befruktade,jag har t.e.x haft minst två ägg som blivit befruktade,men dog inom två dygn så visst händer det. Och m.f som understiger 3 stycken beror ju nästan alltid på fel på fostret och då har det ju varit fel på ägget eller spermien eller de båda ihop. Svenska läkare vet så oförskämt lite om m.f och är så benägna att skylla på fel på fostren när andra länder ger medicner direkt och det oftast går vägen och då var det ju helt enkelt inte fel på fostren!
    Skulle IVF kunna hjälpa tro? har ställt den frågan många gånger till alla läkare men dom typ skrattar å säger att nä de skulle inte hjälpa men när man gör ivf så plockar dom ju ut dom allra bästa äggen!! ja tykcer att man får alldeles för lite hjälp när man har upprepade mf de enda dom e bra på här i sverige är att hjälpa folk som inte blir gravida genom ivf men inte oss med upprepade mf vi får typ söka oss utomlands för att få ett svar på skiten! fan ja blir så trött å bitter över detta
  • Ninninn
    Den lilla M skrev 2011-11-20 14:20:10 följande:
    i usa så gör man ju ivf tillsammans med medicinering när man fått upprepade mf. vi har tänk att testa det privat för vad har man att förlora?!?
    Varför ska vi behöva gå privat och betala för att göra ivf?! vi borde väl få de betalt av sjukvården som andra får, tycker de e katastrof, dom vill inte lägga dom pengarna på oss tydligen! vi har också tänk på att göra de men tänk om de är bortkastade pengar?! kanske bättre man lägger pengarna på en tripp till England eller Aten och kollar immunförsvaret! hade ja haft MASSOR med pengar på banken så hade man förmodligen inte suttit här nu barnlös! får hoppas vi vinner drömvisnten på lotto på onsdag :)
  • Ninninn

Låter inte som de är så positivt att ta progesteron Skrikandes ja ska börja med de i morgon hoppas inte ja känner så som ni gjort :)

• Ninninn

Fy FAN va livet suger kommer man någonsin få känna sig glad??!! Vissa gnäller över att de e så jobbigt att vara gravid de gör så ont sen finns de VI här som skulle göra precis vad som helst för att ha ont i 40 veckor hur i helvete kan folk me å klaga!!!!

En människa ska inte ens behöva gå igenom 1 mf men så finns de oss här som får hur många som helst å Stumpan som fått 10 st!

De har inte varait mycket positivt i mitt liv dom senasre 3 åren och de lär ju inte bli bättre för ja sitter här år ut å år in å är barnlös, var å varannan dag är de någon ny i bekantskapskretsen som är gravid å vipps kommer ungen ut 9 månader senare utan några som helst problem!!!!!!!! GAAAAAAAAAAA ja hatar att leva ibland vill bara försvinna!   

• Ninninn
    Den lilla M skrev 2011-12-02 09:46:04 följande:
    En stor kram till dig. jag vet precis hur det känns. det blir till o med jobbigt att umgås med alla bekanta för det är alltid nån som är gravid eller precis har fått barn. Åh just orkar jag inte riktigt med dem.. Önskar ibland att man kände nån som var i samma sits som man kunde fika med och bara prata om sånt här och veta att den andra förstår. För mina vänner jag har förstår inte alls vad jag och min partner går igenom. Men det är tur att FL finns. 
    Ja de e verkligen tur att vi har varandra här för de finns ingen annan som förstår! ja har tagit avstånd från så många vänner pga att dom fått barn de är alldeles för jobbigt att umgås å självklart ska ju dom få vara glada då vill dom inte ha bittra mig runt omkring sig!!

De värsta med allt är att man tyvärr inte kan se in i framtiden å få veta om vi kommer att förbli barnlösa eller inte man kommer aldrig få veta de! hur mycket mer ska man orka? ja har inget svar på den frågan!! när ska man ge upp biologiska barn å kanske istället adoptera?!!

Du har inte varit i Athen ännu va?   
  • Ninninn

Ursäkta mig för denna kanske lite äckliga å konstiga fråga men jag fick mensen igår och för 2 veckor sedan började jag med progesteron gelè och idag när ja gick på toa så låg de en stor klump med hård gelè i bindan!! ska de vara så? förstår ju att de borde komma ut på något sätt, under dessa veckor har de bara kommit ut små klumpar ibland men den här va jätte stor! förstår ju nu att man verkligen ska börja med progesteronet EFTER ägglossning för där lär ju inte simmarna komma in annars om de e stora klumpar i vägen :)

Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?