• Minus75

4 missfall.. Finns det hopp?

Vilaa skrev 2012-04-04 15:31:22 följande:
    Tyvärr gick det inte denna gång heller. Var i vecka 9 nu och fostret dött sedan v 5-6. Fanns inte ens något foster. Bara en svart fläck, som daterades till 5+2. Slutade utvecklas exakt samtidigt som jag började blöda alltså... Ångrar att jag gick så länge och avvaktade, känner mig lurad, tom, och så trött...

Har nästan ingen ork kvar, i snart 3 år har vi kämpat.

Har tagit tabletter och hoppas det ska komma ut själv för det var så lite där inne sa gynekologen, har aldrig tagit det förut utan bara skrapats så hoppas det ska gå bra, har ju läst skräckhistorier liksom men vi bor nära sjukhuset så det ska väll gå det här med, som allt annat. Känner mig sjukt avstängd, orkar inte ta in att det sket sig igen.
    Tänk att jag varit gravid 7 gånger... helt sjukt. Helt sjukt att det inte gick nu heller. Kanske dags att ta in att det aldrig kommer gå.     
    Ånej! Jag beklagar så djupt att du måste gå igenom detta igen! Jag höll också tummarna för att det skulle gå vägen för er denna gång, jag är verkligen ledsen.
    Skickar de största kramarna!
  • Minus75

Hej tjejer! Det var ett tag sedan nu. Jag är i samma stadie som flera av er: Bitter och sur över att hela världen spottar ut ungar till höger och vänster. Själv får man mens efter mens och inget händer.

Har tyvärr inga uppmuntrande ord till er, men gratulerar såklart  Donum till graviditeten!

• Minus75
    Pimpinellan skrev 2012-05-17 22:33:59 följande:
    Jag tar en paus från denna grupp. Jag blir ju ändå sist kvar jämt år efter år så jag orkar inte längre.

Må väl!
    Jag förstår dig, det känns som om alla andra försvinner och man sitter kvar själv. Hoppas att det ordnar till sig för er också till slut.
    Stor Kram till dig!
  • Minus75

Jag är också kvar. Tyvärr med ytterligare ett mf i bagaget sedan sist. Förra veckan hann jag lagom plussa, kontakta LB och boka in olika tider för test mm, sen började jag störtblöda. Första graviditeten på elva månader (fick senaste MF mitten av juli förra året). Till råga på allt kom en vän och berättade att "de skulle börja försöka nu" för typ tre månader sedan och hon meddelade i veckan att nu är hon gravid....
    Plus att den sista kompisen i närmsta bekantskapskretsen som "bara" har ett barn, meddelade att tvåan väntas. Kul. Alla har två, vi har NOLL.

(37 år gammal, 2 MA, 3 MF, har inte sett något hjärta någon gång. Har utretts både på Sahlgrenska och hos Lennart och är med i LBs studie. Om det nu blir någon j-a graviditet att studera.... )
    Ursäkta mitt neggo-inlägg....

Jag är givetvis glad för er som har plussat och jag höll såklart tummarna för Ninnin idag. Grattis!!
    Min missunnsamhet gäller INTE folk i denna tråd. Ni (vi) är alla värda att få gå igenom en full graviditet!

Kram och tack för att ni finns!!

• Minus75
    CN83 skrev 2012-08-06 13:28:17 följande:
    Csillag: tack så hemskt mkt :) ja jag ska verkligen försöka o ta en dag i taget men jag tycker att det är svårt. Känner en sån inre stress även om jag försöker tänka på annat. Minsta lilla hugg eller mensvärks liknande smärta analyserar man ju i sönder.
    Vad gott att du gått över v12 :). Hoppas att du kan börja njuta lite nu då..
    L Maria: Nej jag har aldrig hunnit sett det då dom två första gångerna gick jag på en Mvc där man inte får Vul förrän v 17 och dom ville ej göra någon trots min oro. Tredje gången fick vi Vul i v7+4 som då visade ofostrig.
    Pratade med Dr LB i morses och ska till Vc och ta prover så fort som möjligt och fick tid för Vul mm den 18e. Det kändes bra att iaf få prover tagna som visar ifall alla mina värden är ok, det har jag ju aldrig tagit förut.
    Ja nu försöker jag hoppas även fast det inte är lätt. Tack för att ni finna iaf :)
    Grattis till plusset! Jag håller alla tummar jag bara kan för att det går vägen denna gång!
    Det är bra att man kan ringa till LB, även om man helst av allt skulle vilja kunna kolla på dag TVÅ om allt är bra!
    Det är säkert bäst att göra som andra har skrivit och ta en dag i sänder. Jag hoppas att det går bra för er nu!!

Ego: Sjätte missfallet igår. Väldigt tidigt, typ v5 (vem orkar räkna ordentligt innan det har gått längre tid...?  ). LB sa sist att det viktigaste är att man vågar försöka igen. Det värsta är ju att tiden rinner iväg, särskilt om man funderar på att adoptera, då får man ju inte vara hur gammal som helst heller.... :(
  • Minus75
    CN83 skrev 2012-08-07 08:15:23 följande:
    Minus75: Ja han är faktiskt jätte bra och jag värderar högt att ha direkt kontakt med en och samma läkare. Jag skulle ju dock nästan kunna tänka mej att ringa honom varje dag o be honom analysera mina symtom haha.
    Som Csillag skrev här ovan så känns det verkligen som att man har några veckors helvete framför sig.
    Jaja det får väl lösa sig.
    Gud vad tråkigt att du fått ett missfall till :(. Önskar att det inte blivit så för dig. Du går också hos LB? Har han kollat något ytterliggare på er?? Stor kram
    Ja, jag går hos LB, men vi har inte varit där sedan i november (efter min titthålsoperation) eftersom jag inte blev gravid förrän i början av juni. Då hann jag ju inte mer än att smsa honom innan jag fick mf och nu bemödade jag mig inte ens med att smsa eftersom jag inte vågade hoppas.

Jag ska dock ringa honom efter semestern och boka in en tid för att prata lite om vad han har tagit för prover och höra lite vad vi kan göra framöver.  Han var väldigt förtroendeingivande så jag har stora förhoppningar om att i alla fall MÅ lite bättre när vi har pratat med honom igen.

Just nu ska jag försöka njuta av den sista veckan på semestern och försöka ignorera det pågående mf så gott det går. Sen ringer jag LB igen.

Ha det så gott nu, jag håller fortfarande tummarna!! Kram!
  • Minus75
    CN83 skrev 2012-08-08 15:29:19 följande:
    Minus75: ja jag har samma upplevelse som dig att man känner sig lugnare när man pratat med honom. Ja det måste du göra, ringa honom alltså. Vad för mediciner har ni testat?? Vi har inte hunnit testa något än så det känns ju som man har några kort kvar i rockärmen;). Ska ni vara med i hans studie?

Rae: B50-komplex låter mkt intressant. Vet du hur det fungerar i kroppen?? Finns det några komplikationer med att ta det??
    Vi har inte heller hunnit testa några mediciner, så NÅT måste han ju kunna ge och inte bara säga "Försök igen"? Vi ska vara med i hans studie om vi nu får behålla något så pass länge att vi hinner få en tid... Närå, jag är inte alls bitter. Inte alls... ;)

Ang B50: Jag har alltid tagit B-kombin på somrarna för att motverka myggbett. Det är nåt mamma sa när vi var små, så jag brukar käka det under somrarna och jag har ju trots allt blivit gravid nu två gånger på tre månader efter att ha haft torka sedan juli förra året. Så NÅN påverkan kan det säkert ha.

Jag måste kolla upp B50 också!  Hur mycket tar ni?
  • Minus75
    CN83 skrev 2012-08-11 11:40:15 följande:
    Jaha då va det igång igen, hann inte gå mer än en v innan ljusrosa/bruna flytningarna satte igång. Nu e det väl mf på gång igen.. E så trött på detta, vad ska vi göra nu då??!! Detta är så fruktansvärt tärande detta känner jag. Hoppas att det isf kommer igång fort så man slipper vänta på att det ska vara över.
    Kommer man någonsin få sitt barn??!!
    Ånej!! Jag hoppas verkligen, verkligen att det bara är falskt alarm! Håller tummarna så hårt jag bara kan!

(Ego: Jag är ca en vecka efter mf / mens och därmed en vecka kvar till ÄL. Jag har dock mått skitkonstigt de senaste veckorna, mått illa, nästan som bakfull, så jag funderar på om allt verkligen står rätt till.... Jag tror inte att jag är gravid eftersom jag blödde en hel del, ungefär som vanlig mens, så det är nog något annat knepigt. Lite trist att vara sån när man inte är gravid. Vore jag gravid skulle jag "gladeligen" må illa konstant om jag bara får behålla det. )
  • Minus75
    Pimpinellan skrev 2012-08-20 15:40:46 följande:
    Gravtestet självklart negativt och ja,det blir FET! Glad På torsdag om han överlever vilket 20% inte gör och vi brukar ju drabbas av det mesta som går. Hem ska han ändå och begravas  med sina syskon här hemma vid vår minneslund... Ringde min privata b.m och hon tyckte också klinikens inställning till glada gubbar var märklig,självklart kan de visa 2 dar!

Har väldiga äl-känningar denna gång,lika starkt som för tre cykler sen och jag brukar inte ha äl-smärta mer än nån gång per år så jag tackar munkpepparn för det! Tidig och tydlig äl får jag av den. Återstår medicinfrågan,men jag hinner ju få svar innan to. Har ju Innohep hemma. Ska sluta med kaffet också och tar e-vitamin,sen kan jag inget mer göra. Hemmaförsök också förstås,man vet ju aldrig! Flört

Tack snälla ni,man kan alltid räkna med ert stöd och er erfarenhet!! Solig 
    Jag håller tummarna för att det lyckas nu!
    Ang ÄL två dagar i rad, så visar CBs digitala ALLTID två dagar i rad och har gjort så för mig i över två år. Och jag har blivit gravid så det är ingen skum ÄL bara för att man får pos två dagar i rad. Sen att jag aldrig får behålla det är en annan sak, men ÄL-testet är som en klocka -varje gång!
    Bra att det gick vägen så här långt ändå!
  • Minus75

Jag är också kvar, om  än inte särskilt aktiv. Jag måste fokusera lite på annat så jag inte begraver mig i "vill ha barn", för då går jag under. Har även mycket på jobbet och måste då aktivt se till att göra saker som jag mår bra av på fritiden, då går FL-tiden ner.

(har försökt i fyra år och har ju fått sammanlagt 4 mf och två MA, så det verkar ju inte som att jag kommer att kunna lämna denna tråden i brådrasket....)

Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?