• Minus75

4 missfall.. Finns det hopp?

lill111 skrev 2013-01-15 15:56:09 följande:
    Minus75: Jag självmedicinerade med Trombyl samtidigt som jag gick hos Lennart, allt känndes jättebra och jag trodde stenhårt att det skulle gå denna gång, var trygg och lugn hela vägen med Lennart, men hjälpte inte. Nu inför nästa graviditet kommer jag testa Fragmin, under vingarna av Dr Mattiessen som jag fått kontakt med, hoppas på en sådan behandling hjälper mig:) Tackar som frågar och lycka till med din graviditet:)
    Okej. Synd, som sagt, att det inte funkade. Om det skiter sig denna gång för oss, så kommer jag att försöka vara kvar hos LB och då se till att vi får ASA. För vår del har han som person betytt mycket eftersom han tar vår oro på allvar, till skillnad från de (12 olika!!  ) vi hade kontakt med i Göteborg.

Imorgon är det ultraljud (v 19+6), håll tummarna för att vi efter det kan "checka av" ytterligare en sak som ett steg på vägen!
  • Minus75

Det gick jättebra! Tack för tumhållingen!! :D 

Allt var finfint och den hade växt på pricken som den skulle så jag blev inte ens flyttad åt något håll!
    Den visade villigt upp allt som skulle mätas och när det var dags för de "söta fotona" blev den alldeles tokig, stod på huvudet och visade mest rumpa. Det blev med andra ord ingen gullig profilbild, men däremot en bild på ett väldigt skarpt ben och fot...  ;)

Visst hade det varit kul med en fin bild, men huvudsaken är ju att den mår bra!
    Jag har ju moderkakan högt upp och framtill, vilket gör att jag inte har känt några sparkar ännu så det var skönt att se att den var livlig och busig. Man kan dock ställa sig samma fråga som sambon gjorde: Hur i hela friden kan en bebis hålla på sådär i magen utan att du känner det?!   :)

För er som är intresserade: ett radioreportage  om och med Lennart B:  sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=5409283

• Minus75
    che71 skrev 2013-01-19 07:35:57 följande:
    svagt streck på teststickan imorse

ÄL+13 (eller 12 om man inte räknar själva ÄL dagen)

BIM-2

Hoppas det är sant!!!

Håller tummarna stenhårt!! Kram
  • Minus75
    che71 skrev 2013-01-18 08:05:37 följande:
    Åh va härligt Minus!!!! Du måste vara överlycklig nu!!!

Så skönt att allt var bra.

Jag lyssnade på det igår efter tips här på FL. Lennart verkar underbar. Synd att inte alla läkare man träffat vid missfallen är som han. Jag tror att jag träffat 12 olika läkare sammanlagt på gyn/KK de här 2½ åren i samband med graviditeter  o missfall---oändligt många VUL...det är för sorgligt egentligen.

Ingen som frågar hur man mår, bara gå hem o blöd ut o försök igen...har bara varit hemma från jobbet resten av veckan, inte tal om sjukskrivning (har ni andra blivit sjukskrivna efter missfall?)

...bara bita ihop o gråta hemma.

Jag tror inte folk förstår hur jobbigt det är, speciellt de som kanske aldrig drabbats själv eller möjligen 1 missfall o sen barn...

Jag minns nu sist en kollega som inte förstod att jag var så orolig, klart det skulle gå bra liksom, men det gjorde det inte...o vi här vet att inte ta något för givet...vi har lärt oss efter alla besvikelser.

Därför är det så underbart att du Minus75 har klarat det äntligen!!! Att det kan gå till slut.

När är det BF?

Själv är det bra. ÄL+12 idag..har inte testat än...känner som lätt illamående om kvällarna eller mer som ständigt hungrig....hoppas så!!!

Jadu, det är många som inte fattar att man är orolig, inte ens när man säger att man har haft sex missfall.... De personerna får man hålla sig borta från.

Gängen här i våra trådar är egentligen de enda som förstår. :/

BF är den 6/6 så nu är vi halvvägs. Känns overkligt samtidigt som jag försöker glädjas.

Nu håller jag tummarna för er att det funkar!
  • Minus75
    M I M M I skrev 2013-01-18 08:10:49 följande:
    Åh vad härligt!!! Grattis minus!! (borde ändra till plus nu va ?) kram
    Hihi, ja nu blir det ju lite missvisande! ;)
  • Minus75
    CN83 skrev 2013-01-23 20:52:07 följande:
    Förstår precis Barbaboo. Man blir ju ganska ärrad i själen och jag känner att min läkning kan nog inte heller börja på Allvar förrän vi har våran liten i famnen. 10v kvar på lördag och håller fortfarande tummarna för att detta ska gå vägen. Känner att det inte finns några garantier.
    Nej, gud nej. Garantierna finns ju inte nånstans. Det är bara att försöka tänka positivt, men det är ju inte så lätt.
    Men nu har du ju kort tid kvar så nu SKA det ju gå! :) 
  • Minus75
    che71 skrev 2013-01-24 09:30:50 följande:
    VUL inbokat hos läkaren som vi träffade på missfallsutredningen 18/2 (då är det v8+0)
    Är så nervös. Vill så himla mycket att detta ska funka!
    Tog första sprutan Fragmin igår kväll, aj va ont den gjorde...men hoppas det hjälper.
    Vet inte om jag vågar fortsätta med 1/4 tabl barnalbyl på eget bevåg...är så rädd att göra fel.
    Åh, vad bra med VUL inbokat. De kan inte kolla dig tidigare? Har du frågat någon läkare ang sprutorna/ albylen, eller är det självmedicinering? :)
    Oavsett: Jag håller tummarna! :D 
  • Minus75

Det är verkligen jättesvårt att veta vad som stämmer eller inte i denna djungel! 

Mamma77: Jag beklagar verkligen att du har varit tvungen att genomgå alla dessa hemskheter! :(  
    Hoppas att diffen mellan de olika gravtesterna beror på urinens koncentration eller  nåt liknande.

Håller alla tummar jag kan för att det ska gå vägen för er! 

• Minus75
    che71 skrev 2013-01-27 16:17:46 följande:
    Är det någon som har haft ont som vid äggstocken i tidig graviditet?
    Jag har detta idag, orkade inte promenera så fort innan idag för det spänner o drar, o magen är svullen, jobbigt att andas djupt på något sätt.
    Känns ungefär som några veckor efter missfallet i somras när de tror att en gulkroppscysta sprack.
    Men kan det hända när man är gravid också?
    Det är på höger sida, samma som i somras.
    Hela dagen idag inte innan i veckan.
    Är orolig. Läser om utomkveds...men då ska det väl vara olidlig smärta?!!
    I vilken vecka märker man om det blivit utomkveds?
    Svarar här också: Jag hade ont i vad jag antar är äggstockar/livmoder. Oftast bara på vänster sida och det hängde i till och från rätt länge. Kan inte komma på när det slutade, men det verkar ju inte ha varit något fel i alla fall eftersom jag fortfarande är gravid! :)  Jag vet att jag gjorde VUL hos Lennart i v 6 för att se så att det såg bra ut så långt (det är ju då man sätter in medicinen om allt ser bra ut) och då såg vi väl någon hinnsäck osv.

De borde ju kunna kika på dig också, särskilt när du nu är så orolig! Omhändertagandefaktor är enormt viktig i mina ögon!
    Kram!
Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?