• Barbaboo

4 missfall.. Finns det hopp?

Hopplöst känns det just nu. Står mitt i mitt 4:e missfall (varav 3 på mindre än ett år)..
    (Ofostrig, MA, MF & MF)

Vi har stor önskan att få fler barn och jag är 39 år nu.. Vår dotter är 9 <3

Månaderna går för varje missfall...

Finns det hopp? (har haft fragminsprutor & proggisar nu sista gången, utan resultat)..

Jag behöver PEPPNING, finns ni där ute, ni som lyckats till slut?

...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-12 11:07
    Feb -11, Jag lägger till ett MA som upptäcktes v 11, fostret dött v 6 =(

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-21 15:59
    Välkomna alla nya till denna tråd, den är "gammal" och lång tråd, men ack så viktig för alla oss... Hoppa gärna in här omm du känner för att prata av dig och finna hopp.

Jag är lycklig över att skriva att jag nu är gravid i v 18 och ska på RUL om en vecka. Denna graviditet har varit psykist väldigt jobbig, men än så hänger bebben i..

Nästa uppdatering hoppas jag skriva att jag fått en bebis, i slutet av juni -12

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-21 20:24
    Äntligen har jag fått mitt efterlängtade barn. Det finns hopp!

Det var inte kört, fastän jag trodde det många gånger. Jag tänkte många gånger "ja, det kanske fungerar för andra efter så många missfall, men det kommer inte fungera för mig."
    Men jag tänkte ännu oftare "jo, det ska gå!"

Min dotter kom till världen 25/6 och allt har gått jättebra, hon är snart 4 veckor gammal och jag är otroligt lycklig.

Jag hoppas att denna tråd lever vidare för hade det inte varit för denna tråd så hade jag aldrig orkat kämmpa. Vi är många som har delat sorg, förtvivlan, hopp och jäklar anamma - fortsätt gör det!

Jag kikar in här då och då, men in hjärta och tanke är jag med oftare
  • Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?
  • Haja

Tack för alla tummar! Allt var bra med bebisen, veckorna stämde och vi fick se ett pickande hjärta!

Men visst är det sjukt vilka saker man helt naturligt gör som missfallsdrabbad, som man som "normalgravid" aldrig skulle göra:

- Tar med mannen till en alldeles vanlig gynkontroll som extra stöd ifall det blir dåligt besked

- Undviker mascara inför gynkontroll ifall man måste gråta

- håller almanackan tom ett par dagar efter gynkontroll ifall man måste genomgå cytotecbehandling

Vilaa, en stor kram och en massa tumhållning till dig! Vi har haft turen att alltid bli gravida på första eller andra försöket. Å andra sidan är det tufft att inte få mer än ett par månaders andhämtningspaus mellan gångerna. Sedan förra årsskiftet har jag varit gravid sammanlagt 10 månader, och om allt går bra blir det 6 månader till. :( 21 månaders elefantgraviditet känns det som.

• Saftmedbulle
    Haja skrev 2014-03-13 18:02:34 följande:
    Tack för alla tummar! Allt var bra med bebisen, veckorna stämde och vi fick se ett pickande hjärta!

Men visst är det sjukt vilka saker man helt naturligt gör som missfallsdrabbad, som man som "normalgravid" aldrig skulle göra:

- Tar med mannen till en alldeles vanlig gynkontroll som extra stöd ifall det blir dåligt besked
    - Undviker mascara inför gynkontroll ifall man måste gråta
    - håller almanackan tom ett par dagar efter gynkontroll ifall man måste genomgå cytotecbehandling

Vilaa, en stor kram och en massa tumhållning till dig! Vi har haft turen att alltid bli gravida på första eller andra försöket. Å andra sidan är det tufft att inte få mer än ett par månaders andhämtningspaus mellan gångerna. Sedan förra årsskiftet har jag varit gravid sammanlagt 10 månader, och om allt går bra blir det 6 månader till. :( 21 månaders elefantgraviditet känns det som.
    Härligt!
    Kände absolut igen mig i de där missfallspunkterna...
  • arasall

Hej!

Jag är 36 år gammal och jag skrev i den här tråden i augusti, när jag fick mitt fjärde missfall (V6 (naturlig graviditet), v11 (naturlig graviditet), v6 (ivf, färskförsök, pga att vi efter andra missfallet inte blev gravida på 18 månader) och V8 (FET)).

Sedan vi började försöka för mer än fyra år sedan har jag haft fyra missfall, vi har utretts för varför vi inte får barn (utan resultat) samt en missfallsutredning efter tredje missfallet, där man inte heller hittade något. Den här hösten, efter missfallet, gjorde vi två till FET, utan att jag blev gravid.

Månaden efter, en ganska stressig månad (mycket på jobbet, inte så mycket sömn etc.) så blev jag gravid, naturligt. Jag är nu i v 22, och börjar så smått hoppas på att det kan fungera.

Jag ville bara säga att det kan finnas hopp. Jag kan inte hitta någon förklaring till varför det verkar gå bättre denna gång, jag tror bara det är slumpmässigt. Ett bra ägg, jag vet inte. Vi får hjälp i denna cykel (Boråsstudien), äter trombyl eller placebo. Men jag har ändå en känsla av att det inte är det som gör det. Jag tror att det bara var så att det gick den här gången.

Kram till er alla!

• Granada
    arasall skrev 2014-03-17 21:50:35 följande:
    Hej!
    Jag är 36 år gammal och jag skrev i den här tråden i augusti, när jag fick mitt fjärde missfall (V6 (naturlig graviditet), v11 (naturlig graviditet), v6 (ivf, färskförsök, pga att vi efter andra missfallet inte blev gravida på 18 månader) och V8 (FET)).

Sedan vi började försöka för mer än fyra år sedan har jag haft fyra missfall, vi har utretts för varför vi inte får barn (utan resultat) samt en missfallsutredning efter tredje missfallet, där man inte heller hittade något. Den här hösten, efter missfallet, gjorde vi två till FET, utan att jag blev gravid.

Månaden efter, en ganska stressig månad (mycket på jobbet, inte så mycket sömn etc.) så blev jag gravid, naturligt. Jag är nu i v 22, och börjar så smått hoppas på att det kan fungera.

Jag ville bara säga att det kan finnas hopp. Jag kan inte hitta någon förklaring till varför det verkar gå bättre denna gång, jag tror bara det är slumpmässigt. Ett bra ägg, jag vet inte. Vi får hjälp i denna cykel (Boråsstudien), äter trombyl eller placebo. Men jag har ändå en känsla av att det inte är det som gör det. Jag tror att det bara var så att det gick den här gången.

Kram till er alla!
    Tack för positivt input vecka 22 är bra, grattis Glad . Har den känslan med, att "slumpen" avgör om alla bitar faller pâ plats. Är inne pâ 4:e försöket och hoppas bli gravid snart och inga fler MA/MF please!!
  • che71
    Hej!

Kram till er alla!
    Grattis till graviditeten o v 22!!!Glad

Själv är jag nu i v 33 efter 6 missfall!!Drömmer
  • Singoallan
    Hej!

Kram till er alla!
    Grattis! Kommer ihåg dig från min gamla tråd! Känns underbart att det gått så bra för flera utav oss. Själv är jag i vecka 37 och hoppas att lilleman snart vill kika ut! Glad
  • Saftmedbulle
    Hej!

Kram till er alla!
    Underbart!
  • CN83

Gud vad roligt för er allihop =) Gott med positiv energi i tråden och hopp för alla er som försöker.
    Haja: Förstår precis vad du menar med förberedelserna. Min gubbe fick vara med på alla vul/ul orkade inte hålla mig uppe själv pga all skräckblandad nervositet. Kände mig gråtfärdig och illamående vid nästan varje besök fram till ca vecka 25. efter det började det sakta avta men var absolut inte borta ens på förlossningen.

• Haja

Mardrömmen fortsätter. Idag i v. 16 konstaterades att fostret hade dött. Förra veckan slog hjärtat så fint, nu var allt bara stilla. I övermorgon ska jag in på min tredje cytotecbehandling och troligtvis min fjärde skrapning.

Fyra sena missfall varav tre inom ett år, hur överlever man sånt?!

Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?