• Barbaboo

4 missfall.. Finns det hopp?

Hopplöst känns det just nu. Står mitt i mitt 4:e missfall (varav 3 på mindre än ett år)..
    (Ofostrig, MA, MF & MF)

Vi har stor önskan att få fler barn och jag är 39 år nu.. Vår dotter är 9 <3

Månaderna går för varje missfall...

Finns det hopp? (har haft fragminsprutor & proggisar nu sista gången, utan resultat)..

Jag behöver PEPPNING, finns ni där ute, ni som lyckats till slut?

...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-12 11:07
    Feb -11, Jag lägger till ett MA som upptäcktes v 11, fostret dött v 6 =(

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-21 15:59
    Välkomna alla nya till denna tråd, den är "gammal" och lång tråd, men ack så viktig för alla oss... Hoppa gärna in här omm du känner för att prata av dig och finna hopp.

Jag är lycklig över att skriva att jag nu är gravid i v 18 och ska på RUL om en vecka. Denna graviditet har varit psykist väldigt jobbig, men än så hänger bebben i..

Nästa uppdatering hoppas jag skriva att jag fått en bebis, i slutet av juni -12

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-21 20:24
    Äntligen har jag fått mitt efterlängtade barn. Det finns hopp!

Det var inte kört, fastän jag trodde det många gånger. Jag tänkte många gånger "ja, det kanske fungerar för andra efter så många missfall, men det kommer inte fungera för mig."
    Men jag tänkte ännu oftare "jo, det ska gå!"

Min dotter kom till världen 25/6 och allt har gått jättebra, hon är snart 4 veckor gammal och jag är otroligt lycklig.

Jag hoppas att denna tråd lever vidare för hade det inte varit för denna tråd så hade jag aldrig orkat kämmpa. Vi är många som har delat sorg, förtvivlan, hopp och jäklar anamma - fortsätt gör det!

Jag kikar in här då och då, men in hjärta och tanke är jag med oftare
  • Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?
  • Barbaboo

Hannnnah - Underbart att läsa.
    Jag är tokladdad inför försök nr 5.

Fick hem en bunt med ÄL stickor och Gravid-tester från testlagret idag,
    så snart ska jag börja testa lite :))

• sushikatten
    Hannnas skrev 2010-09-22 17:53:46 följande:
    Har bara läst TS

Visst finns det hopp.... jag fick 4 mf innan jag blev gravid med sonen... medicinerades med trombyl under hans graviditet...

bloggade lite lätt om det idag brunnegard.blogspot.com/

Hannnah : Var inne på bloggen jätte kul skrivet och roligt med människor som du ! Härligt at tman vågar vara sig själv;)))
  • Hannnas

Tack tjejjer!!

Jag känner att kan jag bara ge EN människa hopp, att våga fortsätta att inte sluta tro och faktiskt känna att det helvete man faktiskt går igenom en dag kommer vara det bästa som hänt... då har jag lyckats med nåt

För det går!! Kan man få missfall kan man få barn som en läkare sa till en vän till mig som även hon drabbats av upprepade mf.

Ge aldrig aldrig upp!!

Pussar o Kramar till alla er som kämpar och jag lovar... det är värt det! 

.?:*¨¨*:?. www.brunnegard.blogspot.com/ .?:*¨¨*:?.
  • Satchel

Härligt att läsa om de som lyckas till slut

Är det nån som vet hur länge efter MF som man har tillräckligt hög hCG-nivå för att testa positivt på grav test?
    Jag har hört allt från två veckor till två månader....men vilket stämmer? 

• Buster
    Satchel skrev 2010-09-24 18:57:24 följande:
    Härligt att läsa om de som lyckas till slut

Är det nån som vet hur länge efter MF som man har tillräckligt hög hCG-nivå för att testa positivt på grav test?
    Jag har hört allt från två veckor till två månader....men vilket stämmer? 
    Det är olika, antar att det beror på hur hög hcg man har när missfallet kommer och det beror ju dels på hur långt gången graviditeten var. Vid mina tidiga mf där jag bara fått svaga plus har testen varit negativa efter bara några dagar.
  • ninos

Har bara skummat lite i tråden men jag hade 7 års verkstad, 1 mf och 2 ma innan sonen kom. Fick då Innohep och progesteron vagiatorer och det gick ju vägen. Samma sak när dottern bakades, dvs inohep och progesteron och nu är hon snart ett halvår. Jag trodde aldrig att det skulle gå vägen men det gjorde det ju två gånger Skrattande

• Barbaboo

Härligt att läsa det ni skriver om tjejer, jag behöver er som fanken nu!!
    Jag har min ÄL nu, (direkt efter MF utan mens imellan) och vi har haft lite verkstad här hemma :))

Jag har dock inga större förväntningar att det ska ta sig denna gång, min ÄL var inte som den brukade och jag märkte det enbart av ÄL stickor.. blev förvånad själv när det visade på att ÄL var på gång eftersom jag inte känt så mycket, brukar veta när jag har ÄL annars.. Så då tänker jag att kanske ägget inte var så bra denna gång..

Ja Ja, om 14 dgr vet vi :)

Kram till er alla som kämpar - och som har kämpat - och som kommer att få kämpa!

• Annica P

Lycka till marieh, håller tummarna!

Ingen ÄL än här, hade en konstig blödning förra veckan 1 vecka efter att missfallblödningen slutat, så vi får se när kroppen kommer igång. Beundrar dina positiva inlägg.

Har i alla fall startat tempmätningar varje dag så känns det som att man gör något i alla fall.

• Barbaboo

Å Tack AnnicaP!!
     Tänk om det stabiliserar sig för dig snart så vi kan räkna dagar tillsammans :))

Nu måste jag gå igenom alla inlägg igen känner jag, det är så många som peppar och som gått före mig i djungeln och jag måste nog göra en lista över allt jag kan hjälpa mig själv med..

Känner att nu när det är tekniskt möjligt att det skulle kunna bli ett plus om ett par veckor så lär jag förbereda mediciner och mängden av medicinen jag ska ta...

Läkaren har FORTFARANDE inte ringt upp efter missfallet.. Mycket märkligt eftersom jag tycker det borde ingå uppföljningar på varje graviditet nu när man har gjort en missfallsutredning och när de skrivit ut mediciner till en.. Ja ja, jag kanske har fel.. 

Jag tutar och kör ändå!

Tjingeling

Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?