• lavender

Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!

Jag gjorde moderkaksprov i måndags pga höga siffror på KUB:en.

Det var en nervös väntan innan provet och är en nu en minst lika nervös väntan på provsvar, så nu undrar jag om det finns fler därute så vi kan vänta och tillsammans?

• Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!
  • visvto

Väntan är så lång. Har väntat i 2 v nu på fvp. Hade 1:46  på kub, pga blodprovet. Så nästa måndag blir det fvp. Sen ännu mer väntan!

• Charlie40
    Solanna skrev 2014-05-09 05:12:36 följande:

Hoppar in här då jag var på KUB igår och fick 1:20 på trisomi 13.
    Det syntes att även läkaren vart lite överrumplad då ul såg perfekt ut så det var blodprovet som drog ner resultatet.
    Vi fick vänta två timmar sen hade dom en lucka för MKP så nu blir det en låååång helg innan dom ringer på måndag eller tisdag och meddelar resultatet.

Håller tummarna, jag gör mkp nästa vecka för andra gången. Fick göra avbrytande i v 16 i nov pga Trisomi 13. Fick 1:7 och blodprovet drog ner. Är 40 år. Så nu går vi direkt på mkp å struntar i kub. Jag vet vad du går igenom, styrkekram!
  • Solanna

Håller på att bli galen av den här väntan. Är det nån som vet om dom med T13

• Mino75

hej tänkte bara kika in o säga tack för era tankar o fina ord!! Var in igår o fick tabletten så i morron läggs jag in o då är de över. Känns sorgligt.. men samtidigt skönt att de snart är över o vi jab gp vidare, o den lille får komma till ro ;( Hoppas verkligen att de ska gå bra för er som väntar svar eller snart ska göra test!!

Kram på er!!

• Charlie40
    Mino75 skrev 2014-05-13 12:10:23 följande:

hej tänkte bara kika in o säga tack för era tankar o fina ord!! Var in igår o fick tabletten så i morron läggs jag in o då är de över. Känns sorgligt.. men samtidigt skönt att de snart är över o vi jab gp vidare, o den lille får komma till ro ;( Hoppas verkligen att de ska gå bra för er som väntar svar eller snart ska göra test!!

Kram på er!!

Stor Kram
  • maoliiin

Kram på er!!

Styrke kram! Vet precis vad du går igenom. Gick själv igenom samma sak i april förra året :( Stor stor styrkekram!
  • Solanna

Kram på er!!

Styrkekramar <3
  • Mino75

Tack snälla ni!!! Nu är de över.. så konstigt att de går så fort att känna sig vanlig igen.. fast tom liksom.. Försöker se de så positivt som möjligt .. Tack o lov gick de fort o smärtfritt.. så nu ska jag bara läka o så får vi se om vi gör ett nytt försök.. O gör vi de kommer jag tillbaka hit igen.. 

Lycka till nu alla ni som väntar!!

Kram kram

• Kattflickan

Mino: Skönt att det är över! Fundera över PGD även om ert genetiska fel inte var orsaken till detta avbrytande! Ta hand om er nu! Kram!

• videotapes

Hej! Vi hakar snart på bebisverkstad-tåget, och kommer då behöva göra ett moderkaksprov då jag har en ärftlig neurologisk sjukdom. Tyvärr hela 50% ärftlig, så mår redan dåligt över hur nervös jag kommer vara. Hoppas denna tråd kommer finnas kvar då! Tills dess kommer jag att följa er här inne och hålla tummar för goda resultat.

Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!