Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
evanor: usch vilka tråkiga kostnader som blev med allt nu
. vad tråkigt sån't är såpass nära jul och bebis ska ut o allt!! tur att det löste sig lite, men ändå..
oj imorgon är det bf, har du börjat känna något än?? så spännande o nära det är nu, inte konstigt att du har krämpor nu.
barbamamma: ja men klart, har man dåligt självförtroende från grunden så är det inte konstigt om man tvivlar på sig själv. men det har du alltså ingen anledning att göra, din Lia har gått jättebra, dina prov går bra så du ska se att det är ett yrke som passar dig perfekt
. det är väldigt bra av din lärare att vara så observant, hon kanske bara är sån som ser när inte allt fungerar 100 och det betyder ju att hon är bra på det jobb hon har också! så du var nog inte som en öppen bok, en annan person hade kanske inte sett det! bra att hon går vidare med detta till chefen så inte fler elever blir behandlade så här.
så perfekt att ni kan ha det gamla bordet i vardagsrummet som barnen kan använda till annat så inte dte nya blir förstört
.
det har gått bra för Dan..eller jag tror det iaf, man får ju aldrig veta något. sen kan ju Dan ofta tycka något går bra som en annan skulle tycka är dåligt osv så man vet inte. men det lär ju märkas framöver om det skulle vara något.
ja jag får nog skjuta på mina studier och försöka få jobb istället.det kommer till att bli så mycket med Noah och hans diagnos och jag får klump i magen bara jag tänker på att jag ska lyckas plugga också
. studier innebär ju mer än 40t/veckan och jag skulle behöva en utbildning eller ett jobb som man inte tar med sig hem. så planerna är att i vår försöka få praktik i en mindre butik och sen gå vidare med den där utbildningen som finns för handel/butik. som min handledare poängterar så är jag såpass ung att jag hinner jobba ett par år och sen plugga vidare till lärare iaf
. vi hade möte igår igen och det var så skönt för nu har jag en plan i huvudet som jag verkligen är nöjd med.
Ain: vilken fin ljuslykta! o rolig tradition de har
.
jättefin tårta, kan tänka mig att Miriam blev jätteglad
i förra veckan så hade jag nästan inga möten efter måndagen, tack o lov!! för jag hade aldrig orkat det. Noah strulade hemskt med sömnen så i fredags hade jag ex bara sovit i 2 timmar. hela veckan tog jag det jättelugnt, kroppen orkade ingenting. sen i lördags åkte jag o en vän till Gävle o vi shoppade o åt gott. men det märks så jäkla tydligt att min kropp är jättetrött. jag orkar inte alls så mycket som jag vill
. men det får vara som det är..känner mig inte deppig eller nå't sån't utan det är mest bara att min kropp är så trött och protesterar så fort jag vill göra det minsta. det känns tråkigt. sen har jag väl kanske gått t för hårt från början av dec o vill hinna med allt som jag missade förra året
. men det kommer säkert till att ta något år till tills jag återfår min forna energi vill jag tro.
tur att jag har min granne nu, i förra veckan bjöd hon in oss flera gånger o bjöd på middag så man slapp tänka på det när man hämtade ungarna. hon har blivit som en extramamma och det känns skönt att bli ompysslad
. förr hade jag nog inte kunnat ta emot så mycket hjälp om någon så ville göra det, men nu accepterar jag läget o känner mig tacksam
.
idag var det luciafirande. jag vann en mjuk fin luciakrona på FB så den fick vi igår. Noah var så glad över att ha den idag
. Noah sjöng knappt med på lucia, utan satt lite som ett frågetecken, och på det viset märks det väl att han är lite autistisk. men Linn skuttade mest omkring. hon fick syn på mig så hon vinkade och sa typ "hej mamma" och sa "titta, mamma" till fröknarna hela tiden så alla började småskratta
. sen blev det fika.och efter det ville Noah gå hem och han verkligen klättrade upp på mig och ville följa med hem. så jag fick sätta mig med honom i famnen och förklarade att jag skulle gå hem och sen kommer pappa efter jobbet o hämtar honom. usch skar lite i mammahjärtat då kan jag säga
. ha en riktigt trevlig jul med bebis som bästa julklapp kan jag tänka mig
, men hans låsning berodde nog mest för att han så gärna ville att vi skulle köpa glödlampor och vi fick gå lite omväg dit då det var så fullt med folk. var inte min tanke att dra med två ungar till affären mitt i julrusningen, men nu fick man inte så mycket till val...nåja, vi överlevde
. har Andreas fått nån kallelse än?? 
. barnen blev mest glada över julklapparna, Noah var dock lite mer intresserad av att öppna julklapparna än av själva innehållet
. känns jättetråkig att vara så krasslig hela tiden, som om något varit i kroppen hela december. nu är det halsen o bihålorna som är värst...
. 
.