• 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Vi är några tjejjer som hängt ihop ett tag men många har nu lämnat tråden och jaa det har liksom blivit lite döttDrömmer så nu vill vi få in flera medlemmar i våran tråd som vi kan få lära känna

här snackas det om ALLT inte enbart bebisprat utan verkligen om allt mellan himmel och jord , familjen,barnen,relationer,väder och vind,fritid ja allt som man kan tänkas vilja dela med sig av

En viktig sak vill du hänga på så är du mer än gärna välkomen men här gäller det "ge och ta" alltså så skriver man inte enbart om sitt UTAN man ger alla andra oxå respons det är något man upplevt i många trådar att många bara skriver om sitt och vissa får massor av respons medans andra inte får så mycket som ett hej!! men är du med på det så HÄNG PÅ

välkommna in jag hoppas vi blir mååånga  som samlas här Solig

• Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
  • Xgirl83

Hm, nu har jag fått mjölkstockning... Men bröstet är bara ömt och rödflammigt än, det kanske inte blir värre. Jag har tagit en varm dusch och masserat nu i alla fall.

Sandra: Så spännande med visning redan på torsdag! Ja det vore ju bra om Dan kunde vara med. Tur att ni hade en till overall! Ja Andreas hade läst mer i tråden än jag gjorde och han sa att folk var hemska även efter de hade bildbevis på att han var död.

Pilea: Byllerkutta Förut när vi var på lekplatsen så pekade Selma på några män långt bort och sa "Där är massa pojkar. De har snopp. Blä! Man kan inte äta äta snopp, det är äckligt." Borde man bli orolig att hon säger sånt? Hm, kanske jag ska ta och googla lite på urinvägsinfektion, tack för tipset!

Barbamamman: Ok, ett till barn som var sådant, ja det är väl bara att ha tålamod. Men det var ju så skönt att det gick så bra nu innan alla ytterkläder ska på. Ja, Tradera är bra till mycket. Men det är bara typ Lindex och sånt som går att fynda där numera, alla märkeskläder typ Pop blir ju jättedyra! Men vi har knappt några loppisar och inga alls klädbytardagar så om man vill handla begagnat så blir det Tradera. Ja det är skillnad på pojk- och flickkläder. Och de måste ju kunna röra sig i ytterkläderna! Skönt att Abbe är sig själv igen.

Nu har Arvid bara bajsat litegrann i går kväll, annars inget på tre dagar. Men han fiser illa, hua! Vi måste få köpt katrinplommon imorgon, eller messmör fast det kanske är svårare att ge när man ammar.

Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • Glittrax

i´m back....

madde: men usch... har inte ord... så obehaligt, tänker på dig och förstår att det känns jobbigt

Pilea: haha, gud så kul det ordet lät! byllerkutta..*fniss* sitter här och upprepar ordet och det låter bara roligare och roligare... 

Skönt att allt var bra med max på bvc,såg kort på honom och han är sååå lik sina syskon!

Am zandra: ååh vilken tur att du hade en till overall på lager så där! ibland undrar man hur det kan växa så fort.. själv märker man det inte riktigt har jag märkt, ofta säger de på dagis hur de skenat iväg på längden..
    läste om Dans praktik, vad trist att han inte fick fortsätta, men får han göra nåt annat istället då?

Xgirl: men vilken jobbig natt, du ska inte läsa såna sidor...  jag var in på sidan men kom aldrig fram för det var väl överbelastat, kanske lika bra det.... usch!...
    jobbigt att selma kissar på sig, tänkte på uvi jag med då jag läste det, just för att hon kissat innan med, men kan ju bara vara nån trots med! men kanske bra att kolla upp det!

Ja idag var jag på inskrivning, är i v 14+0 idag... men kanske ändras efter ul, vi får se.

Jag mår ju fortfarande jätteilla så jag tackar inte ja till jobb längre...
    är ju timvikarie och svarar på sms om jobb som erbjuds, Barnmorskan sa innan jag sa nåt om sjukskrivning att det går aldrig igenom på heltid, kanske på halvtid... kändes ju sådär... vet inte om hon läst mkt i tidningar eller om hon menade på att just här där vi bor går inte sjukskrivningar igenom för illamående under graviditet... Visst halvtid är ju inte illa, så man kanske skulle testa, men jag mår ju illa dygnet runt.... svårt! nån som blivit sjukskriven för illamående och det itne varit några problem?

Fick iallafall några tabletter lergigan comp och ska få prova, får väl hoppas det släpper nånting.. annars vet jag allvarligt inte vad jag ska göra... Jag menar det känns så fel att tacka nej till jobb, aksassedagarna tickar iväg och arbetsförmedlingen skulle nog inte gilla det...

• Ain

Xgirl: Miriam hade precis en sadan period da hon kissade pa sig, men det gick över. Det gör det säkert för Selma med. Det enda är att man helt enkelt far fraga varje timme, även om man inte tror att det behövs... (fast med M. var det sa att hon kunde kissa 5 minuter efter man fragat...).

vända sig: Miriam vände sig faktiskt nästan aldrig. Hon ville inte ligga pa magen helt enkelt. Därför kröp hon heller aldrig. Men hon är helt normal, och gick vid normal alder ocksa, sa sadär kan det vara med vissa barn

Idag har jag rensat ut lite i Miriams garderob. Jag lägger ned de kläder som blir försma längst ned, men sedan blir jag för lat för att rensa ur dem. Sa nu gjorde jag det äntligen. Vissa kläder är storlek 74, sa de kan typ Benjamin ha nu Tala om att dra ut pa tiden....
    Jag hittade ocksa ett par täckbyxor och jacka som passar Miriam! De köpte jag pa utförsäljning av Columbia (jobbade bredvid deras huvudkontor i CH, sa de hade utförsäljning av provkollektionen) innan Miriam föddes

• Xgirl83
    Glittrax: Men usch vad jobbigt att du fortfarande är så illamående! Ja det är ju lite svårt att bli sjukskriven för sånt som rör graviditeten, men nu finns det ju prejudikat där sådana som nekats sjukskrivning vunnit mot försäkringskassan så nu får de ju rätta sig lite efter det. Det är så sjukt när man inte klarar jobba men ändå inte får lov att bli sjukskriven?? Spännande med inskrivning!

Ain: Ja det är väl säkert ett bakslag bara, skönt att höra att det gick över snabbt med Miriam, då kanske det gör det med Selma också. Haha, skönt att få rensat bland kläder, bättre sent än aldrig! Det är ju så skönt att få rensa ut saker och göra sig av med det. Toppen att du hade ett vinterset liggande också!

Skönt att höra fler barn som aldrig direkt vände sig! Barn är väl helt enkelt så olika. Då ska jag sluta fundera över det. Han jollrar i alla fall lite annorlunda nu sedan ett par dagar tillbaka.

Jag har haft feber i natt, nu efter alvedon är det bättre med mest bara lite huvudvärk och ont i bröstet. Andreas valde att stanna hemma idag. Jag hade ju klarat det själv, men just lämning och hämtning på dagis hade varit jobbigt så det är skönt att slippa. Andreas är och lämnar Selma på dagis nu, och ska köpa med sig frukost hem.
  • 7 michelingodingar

glittrax:hoppas medicinen funkar nu!!

pilea:vad är det för skor du vill ha? har aldrig hört talasom dom!!

am zandra:ja alwin har 92 i stl lite stort är det men stl 86 är på tok för litet!! tänkte om du skulle sälja overallen men har du tänkt ha den till Linn så behöver du inte kolla

xgirl:ajaj din tur o få skiten nu skönt att din sambo är hemma o hjälper dig!!
    jag tänkte faktiskt sammasom pilea att hon kanske har en urinvägsinfektion som gör att hon kissar ner sig!!
    det är samma här ,finns inga lopisar direkt eller jo vi har en runt hörnet typ men där är det bara en massa grejjer!!
    inga klädbytardagar finns det heller,dom fixade en innan jul förra året men vet inte om det var så dåligt med folk för det har inte varit fler efter det sen!!
    jag köper aldrig pop på tradera,det är ju hutlöst vad folk är villiga o ge för begagnade plagg
    jag håller mig mest till lindex,kapaahl,HM ja såna märken som man är van vid
    tydligen så hade p.op fått dåligt betyg nu i tester som gjorts!!

vända sig ja det gör inte agathon heller,han gjorde det vid ett par tillfällen för några månader sen men nu ärdet tvärstopp,ligger han på rygg så vänder han sig till sidan o benen hamnar typ som dom ska för o ligga på mage medans överkroppen blir helt vriden o han blir skitförbannad för att han inte rer ut o vända sig tillbaka.
    Samma om han ligger på mage så vänder han sig till sidan men sen blir han liggandes så.

men han har blivit så gosig agathon nu lägger han sin kind eller pannan emot min kind och vill att man ska pussa o gosa på honom

igår fick jag hem min bärbara data gick ju sönder härom veckan och ooopppssss det var visst inte batteriet som det blivit kortslutning i som vi trodde utan självaste modekortet hade rasat herregud 4 mån gammal data o den rasar redan

igår äntligen blev det ett zumbapass,har ju inte kunnat vara med på 5 ggr nu!!

nääee dags o ta tag i skrivläxa nr 2 igen då men herregud nu ska man göra referat av en text som är enorm o göra ett referat påFoten i munnen suckar o stönar

• Xgirl83

www.lindex.com/se/Category/Category.aspx
    Billigt, det blev varsin windstopper till barnen tills i vår.

Barbamamman: Roligt att det äntligen blev Zumba! Oj, hade moderkortet rasat, men det gick på garantin väl?

Bara jag som skriver idag, jag har inget att göra nu när jag inte är helt bra. Ska ta mig en dusch nu snart i alla fall.

• 7 michelingodingar

xgirl:tack för länken ska genást in o kika där
    ja som tur var så gick det på garantin,vi brukar ta extra försäkring på våra grejjer då vi har sån jäkla otur med allting men denna gång tog vi ingen på min data,dumt kanske men tur garantin tog det!!

• Hamyes

Hej

Fick en inbjudan av barbaramamman TACK

Är en 32 årig tjej med 4 barn 3 töser födda 05,06,08 och den sista en pojk som e född den 12 april i år Vet inte riktigt hur jag ska presentera mig Vissa vet vem jag är och så finns det några nya ansikten här inne Är det nått som ni vill veta så fråga gärna!

Är inne i en depression just nu men är på väg uppåt så om det är nått där så e jag till nytta lider av det sen 12 års åldern...

Ska försöka vara mer aktiv här inne och i denna tråd

Kram Anna-K

(¯`°?.¸ Ebba My Sally Hannes mina älskade barn¸.?°´¯)
  • Pilea

Somnade tidigt igår, redan kl.19 i soffan. Men sen blev jag väckt av Tyra som ville gå o lägga sig "Mamma du får sova i min säng istället" sa hon, lillpluttan. Sen somnade jag bredvid Tyra o R åkte o tränande. Vid 21 vaknade jag av Max så jag bytte säng o liggammade. Vaknade runt 02 av att det var en anings varmt, låg nämligen med kläderna på Klädde av mig o kröp ner igen, orkade inte ens borsta tänderna. Ja, så trött kan man vara ibland, hi hi! 

Hamyes:
    Välkommen hit!
    Kämpigt med depressioner!

Barbamammans...
    Såna här skor menar jag! Varmfodrade o mysiga!

http://www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx?CategoryId=35018&ProductId=264230&ArticleId=624943

Skoj med zumban o att du äntligen kunde komma iväg!
    Mindre kul med datorn, men skönt att det gick på försäkringen.

Åh, så där mysig börjar Max också bli Hjärta 

xgirl:
    Åh, fy för mjölkstockning, lider med dig! Du får väl köpa spc-flaks nu som barnläkaren tipsade om så slipper du skiten  

Tack för länken!

Ha ha, ja dom kan kläcka ur sig det mest roliga o konstiga saker ibland
    Har en kompis vars barn berättade för personalen på dagis att när han spelar TV-spel så dricker mamma vin Han får spela på fredagar o då kan det ju hända att man tar sig ett glas, men det lät ju som han har en alkoholiserad mamma så som han beskrev det  

Ja byllerkutta, det låter nästan lite snuskigt

Ain:
    Skönt att få rensat!
    Tycker jag rensar hela tiden, men ändå fylls det på direkt. Här om kvällen ringde en dagiskompis mamma o frågade om jag ville ha kläder i stl 80 så hon kom förbi o lämnade en full kasse. Jättesnällt, men nu har jag kassar lite var stans här hemma. Kläder som väntar på att få börja användas, kläder som ska säljas, kläder som ska skänkas osv osv.

Glittrax:
    Det var länge sen, jobbigt att illamåendet inte riktigt vill ge med sig. Hoppas tabletterna hjälper!
    Kul med inskrivning  

am zandra:
    Har du kommit på vad det var du skulle skriva än?  

I eftermiddag ska Alve till läkaren, årlig koll eftersom han föddes så tidigt. Han kommer följas upp fram till han blir 18år. Men idag blir det pappsen som åker med honom. Han ska vara där kl.15:30 så han får gå något tidigare från dagis idag så att dom hinner dit.
    Tänkte höra om dom kan åka o köpa skorna till åtminstone Alve efteråt. Måste ju nästan ha med honom så det blir rätt med stl. Känner att han måste ha ett par schyssta skor eftersom han går lite halvtaskigt efter benbrottet o han blir lätt trött.  

Alve 060129 Tyra 071019 Max 100410
  • 7 michelingodingar
    Hamyes skrev 2010-10-13 11:55:51 följande:
    Hej

Fick en inbjudan av barbaramamman TACK

Är en 32 årig tjej med 4 barn 3 töser födda 05,06,08 och den sista en pojk som e född den 12 april i år Vet inte riktigt hur jag ska presentera mig Vissa vet vem jag är och så finns det några nya ansikten här inne Är det nått som ni vill veta så fråga gärna!

Är inne i en depression just nu men är på väg uppåt så om det är nått där så e jag till nytta lider av det sen 12 års åldern...

Ska försöka vara mer aktiv här inne och i denna tråd

Kram Anna-K
    så lite så tänkte denna tråd skulle passa dig med välkommen hit!!

pilea;aha såna skor har jag inte sett förut eller jo modellen då men inte med gortex o fodrad o grewjjer men shit vad dyr!!

haha denna gång somna du ju inte med blött hår iaf

hmm awin går på koffein här just nu jag drack kaffe och så åt vi muffins men alwin drack mitt kaffe o kattskrället käka min muffinsObestämd sen var alwin så himla trött o gnällig så jag tänkte att han kunde få sova i min famn en stund men HA efter allt det kaffet han bälja i sig så är han pigg som en mört här nu

ska snart iväg till dagis,abbe har drop in fika på sin avd idag, freya hade det igår
Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)