Inlägg från: kanske 4a |Visa alla inlägg
  • kanske 4a

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Pillan2012 skrev 2012-10-10 09:20:12 följande:

När jag får mina test! Lite tveksam till min super kurva dock, kan vara att jag har lite feber, i alla fall idag.. Men det är tok spännande, absolut!!! =D Aldrig haft sån här galen kurva förut!!

Ok spännande! Tittade igen på din kurva nu och du hade ju lite sen höjning efter äl kanske men annars klocken impdipp och sen höjning igen :) Det och dina symtom, jag tror på dig!!
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • kanske 4a
    Pillan2012 skrev 2012-10-10 12:52:16 följande:
    nej, vet 100% att äl var förra lördagen men men, som sagt ett positivt äl nu kan betyda både graviditet eller mens, är bara att vänta. har ordentlig mensvärk dock idag så ja... suck!

Men nej! Du skulle ju testa positivt nu juh :( Men än är det inte kört, kram {#emotions_dlg.flower}
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • kanske 4a
    Pillan2012 skrev 2012-10-11 08:30:16 följande:
    ja, i natt störtdök tempen, igen, och gravtestet kan jag inte säga vad visar. Jag ser ett streck, men det är med hökögon (a la Bjornis :) ) så det kan jag nästan räkna som spökstreck tror jag. BIM på lördag så testar då då om inte mensen kommer. Kan ev tänka mig att de 2 höga temperaturerna igår o förrgår beror på feberstegring, inget annat. Tycker att ett gravtest på äl+12 borde visa betydligt mera. Och som sagt, det superpositiva ältestet (alltså strecket mycket starkare än kontrollstrecket) kan ju tydligen lika väl betyda mens. Men ok, på lördag vet jag väl definitivt.
    Nä vad tråkigt, det såg ju så bra ut.

Jag fick superstarkt äl-test idag så vi kör några dagar till. Nu vill jag bli graviiiiiiiiid!!  
  • kanske 4a
    Kexet skrev 2012-10-15 08:47:12 följande:

Dagarna sniglar sig fram. Jag tycker inte min kruva går upp så mycket som den borde?  Varför gör den inte det? Tänker att jag ahr för lite hormon som behövs för att det ska kunna bli något, men det kanske är att överanalysera? Tungan ute

Åh vad jobbigt det är när man börjar tänka så, jag är likadan. När jag fick MF i juni fick jag ingen rejäl ökning efter äl och hade hela tiden på känn att något var fel. Nu vet jag ju inte om det var därför inte tempen gick upp, men det känns alltid bättre när man får en rejäl tempökning. Men jag vet inte vad det beror på.
  • kanske 4a
    gulahumlan skrev 2012-10-16 10:03:32 följande:
    BIM idag enligt FF, fick en liten blödning imorses :/ tänkte ändå ta ett test för säkrhetsskull eftersom jag blödde samma dag som jag plussade förra gången.. nu har det gått 3 timmar sen jag kissade senast, så när kan jag ta testet? måste jag vänta tills imorgon bitti eller kan jag ta det under dagen?

Antar att du redan har kissat vid det här laget, men jag hade tagit ett test nu om jag var du. På BIM borde det synas.
  • kanske 4a

är det bara jag som har problem med bim/chart-tråden. Varje gång jag försöker öppna den så hänger sig sidan. Försöker lägga till mig på BiM-listan.

• kanske 4a

Hm verkar som det gick till slut

• kanske 4a
    Kexet skrev 2012-10-18 20:07:06 följande:
    Tiden går sååå sakta. Jag blir gaaalen! Vill bara att det ska bli morgon så jag kan testa, visserligen alldeles för tidigt, men ändå. Fick ett svagt plus tidigare graviditeter på ÄL+8 så hoppas kan man ju alltid.

Hoppas också att tempen fortsätter ligga högt. Jag vill bara att tiden ska gå fortare så jag får veta!

www.fertilityfriend.com/home/3eabb9

Kul att vi ligger lika! jag ska också testa i morgon äl +8 :) har fått svagt svagt en gång då och en gång äl +9 så visst går det.
  • kanske 4a
    Kexet skrev 2012-10-19 08:52:31 följande:
    Jag har också fått positivt alla gånger jag varit gravid på ÄL+8, fast i dag var det neg. Tempen sjönk också så jag ställer in mig på att mensen kommer om ett par-tre dagar. Har en lutealfas på 10 dagar.
    Mitt var också neg men jag hade bara hållt mig tre timmar för jag var tvungen att kissa kl 3. Jag har fått svagt pos en gång äl +11 också, jag har en lutealfas på 12 dagar.  
  • kanske 4a
    Kexet skrev 2012-10-20 17:48:30 följande:
    Jäkla skit! Fick en minipytteblödning idag... Mensen är på g alltså. Som jag trodde. Det som gör mig extra ledsen är att jag bara är på ÄL+9 och har alltså en lutealfas p bara 8 dagar! Det funkar ju inte. Finns det något man kan ära för att rätta till detta?

Måste ändå säga att det är märkligt att tempen steg i morse till högre än någonsin tidigare i cykeln -> www.fertilityfriend.com/home/3eabb9. Borde den inte dippat om mensen nu börjat så smått?

nidationsblödning?
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*