Inlägg från: Capiche |Visa alla inlägg
  • Capiche

Jihoo!!! Kanske inte för sent än! 

Jag har trådiga slippriga äl sekret idag!!!  Har inte haft såna sen jag slutade med p piller så jag är helt till mig här hemma! haha ......Har sån brännande känsla i högra äggstocken så det är inte klok, nästan så jag måste ta panodil så ont det gör. Trodde ju det var kört denna månad men kanske inte iaf???
    Tog ett Äl test bara för att se om det verkligen kunde vara äl på G, hade hållt mig ca bara 1 timme och detta visade det

Tänkte hålla mig tills sent ikväll och ta ett till test bara för att se. Hoppas chansen finns att det blir positivt i kväll äl testet. 
    ~ Tredje försöket / ÄL 29/7 / BIM 11/8 ~ www.capiche.blogg.se ~
  • Capiche
    telgebo skrev 2012-08-01 18:30:27 följande:
    Åhh capiche det tar sig ditt ÄL test men inte riktigt positivt än. Tänk på att testa senast 20 ikväll, mellan 10.00-20.00 säger dom att Äl test ska tas och man ska gärna testa samma tid varje dag.

Min ÄL verkar inte komma alls, men det spelar ingen roll, vill bara få min mens nu så jag kan börja på en ny kurva. Har tankar på att köpa en stor packe ÄL stickor och testa men känns rätt så onödigt då jag inte ens försöker utan bara är nyfiken på om min kropp kommit igång men det visar ju FF tydligt att den inte har.
    Jag vet hoppas det blir positivt senare :) Kanske en chans iaf. 

Förstår att du vill börja ny kurva och se om det kommer igång. Nästa månad då jäkla ska väl kroppen stabilisera sig för dig. 

Kanske är grapcejuicen som satte igång mina äl sekret? För just nu är tappen hög,öppen,mjuk och jag kan bygga broar. :)  
  • Capiche
    telgebo skrev 2012-08-01 18:42:35 följande:
    Åhh capiche det låter ju helt lovande. Blir nyfiken vad ett digitalt ÄL test skulle visa nu.
    Mehnn telgebo säg inte så, då kanske jag måste gå ner och köpa ett. 
    Men jag bor på sån liten ort så vågar nog inte , då vet alla att vi försöker haha :) Men annars hade jag tusan gjort det! 
  • Capiche

Alltså. Jag funderade på en sak , om min ägglossning kommer vara närmsta dagarna nu. Och jag aldrig haft en cykel längre än 31 dagar. Då blir ju luteafasen jätte kort, det är ju inge bra? 
    Kanske ska testa progesteron krämen efter äl har vart iaf , den ska ju hjälpa så ägget fäster sen. Om det nu visar sig att jag har äl.

• Capiche
    telgebo skrev 2012-08-01 18:44:01 följande:
    Håller med, tycker inte att ett halvårs ätande av p-piller skulle påverka så jädra negativt men tydligen. Jag hade ju iofs problem med glesa ÄL innan jag blev gravid. Är nog min ålder som ställer till det
    Men tänk såhär gumman. 
    Det är ju bra du tempar nu och håller lite koll på kroppen om du sen vill skaffa barn i framtiden så vet du hur den fungerar och ser du att det inte verka vara äl så går du direkt till gyn och säger hjälp mig och kolla, vad kan vi göra.
    Men jag tror din äl kommer igång det tar bara lite tid efter p pillerna.  
  • Capiche
    telgebo skrev 2012-08-01 18:54:48 följande:
    Ähh Capiche låt inte fegheten hindra dig. Gå iväg och köp ett digitalt, på med solgalsögon och peruk nu
    haha. Dock stängt nu för 5 min sen. ;D 
    Men nästa månad då jäkla om det inte tar sig nu.

Måste ju vara sååå mycket enklare med en glad gubbe än hålla på med dessa test hela tiden som man inte vet om det riktigt är positivt el inte.
    telgebo skrev 2012-08-01 18:58:01 följande:
    Fick ingen hjäp innan jag fick dottern heller så knappst nu fattar inte. farmor fick sin andra när hon var 45 så hoppas hennes gener har ärvts till mig.
    Åhh hoppas du ärver hennes då :D 
    telgebo skrev 2012-08-01 18:56:28 följande:
    Men vad jag fatta så sker ÄL ALLTID 12-16 dagar FÖRE nästa mens så då borde ju BIM bli senare isf eller? Starta en tråd om det för nu blev jag väldigt väldigt nyfiken hur det funkar.
    Mjo. Men jag har aldrig haft en cykel längre än 31 dagar i typ hela mitt liv. Därför jag blev lite orolig nu. 
    För vi säger att ägget skulle släppa i morgon eller fredag.
    Iom jag är på dag 19 idag, 20 i morgon 21 på fredag så är det endast 10 dagars luteafas om det blir fredag. 
    Om nu inte mensen blir försenad (förhoppningvis inte kommer alls) 

• Capiche
    telgebo skrev 2012-08-01 19:13:24 följande:
    Du kan beställa Digitala ÄL test garanterat då kommer dom med posten.
    Jo stickor är skitsvåra att tyda tycker jag med för jag får aldrig nånsin starkare teststreck än kontrollstreck och då är det svårt. CB digitala är mycket lättare och komp med för att dubbelkolla liksom. När mina är lika starka på sticka visade CB positivt.

Jo hoppas jag ärver farmor

Har ställt din fundering i en tråd och väntar på svar från tjejen.
    ok, va kul hoppas hon svarar. 
    ~ Tredje försöket ~ www.capiche.blogg.se ~
  • Capiche
    telgebo skrev 2012-08-01 19:33:38 följande:
    Nyfiken på svaret capiche? ha ha
    Mjo! :D

Gud jag måste hämta lite mat snart, känner jag håller på hungra ihjäl :) 
    ~ Tredje försöket ~ www.capiche.blogg.se ~
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*