Inlägg från: Capiche |Visa alla inlägg
  • Capiche

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

telgebo är du här ??? 

Kolla vad jag precis fick på på äl testet =)))))) har aldrig hänt tidigare wohoo....det är positivt , dags för sänghalmen!

Hoppas det inte är försent bara hihi 
    ~ Tredje försöket / ÄL 29/7 / BIM 11/8 ~
  • Capiche

Blev inget mys igår heller .....fullt utslag på äl testet och sambon fick för sig att han inte ville och han bryr sig inte om nå äl tester det blir bebis när det blir.
    Vad han inte förstår är att det inte alls är så lätt som han tror.
    Och han bryr sig nog kanske inte om det blir bebis nu eller om ett år.Men nu när vi bestämt att det ska bli bebis så är det sååååå svårt för mig att tänka på annat :(
    SÅ inget mys igår heller ...inte i förrgår ...sist var 31/7 så det är nog ganka kört denna månad.

• Capiche
    MissBoring skrev 2012-08-03 08:27:55 följande:
    Till nästa månad kanske du inte ska berätta för honom om äl testerna. Bara ta dom och när du får utslag så gör du en invit Flört kanske han säger så för att han får lite prestationsångest. Han lär inte va varken första eller sista mannen som får det isf..
    Ja nästa månad lär jag ju inte säga nått alls. Men det jobbiga är då om jag VET att jag har äl då och han inte vill just då och man vet chansen försvinner.
    Jo jag tror det sitter i presetationsångest, det har gått hur bra som helst fram till i förrgår då fick han någon salg block eller nått.
    plopp76 skrev 2012-08-03 08:30:12 följande:
    Men... vad trist... fast om det var glasklart test igår kl 23, då släpper ju inte ägget förrän under dagen/kvällen idag. Kanske att ni hinner få till det ändå?

Styrkekram!
    Tack va gullig du är.
    Han slutar jätte sent i kväll så han lär väl säkert vara för trött.
    Nåja det kommer ju fler månader men det känns jävligt tråkigt just nu.
    Saga09 skrev 2012-08-03 08:31:36 följande:
    Capiche: åh så jag känner igen mig i det du skriver.. min man är precis så  han blev mkt gladare och mer på när jag berättade att jag inte skulle ta några äl tester denna månad...
    Ja jag funderar på skit i testerna helt nästa månad men iom min äl verka diffa väldigt mycket månad till månad så är det så svårt veta när och känns som man bara kommer hålla på att missa hela tiden. :/
  • Capiche

sara09: Håller tummarna att du har en liten i magen som växer. :) Förstår ditt testande jag är precis likadan man vill ju veta så fort som möjligt! Tycker mig iaf se på tidigare test ett svagt streck så håller tummarna!

• Capiche
    plopp76 skrev 2012-08-03 09:00:29 följande:
    Så klart kommer det fler månader :) Och kanske kan du ta tester och inte säga nåt eller helt strunta i det och mysa lite så där lagom i tid iallafall.

Det är väl lite så, vi känner ju oxå en himla press och testar högt och lågt. Då kan man väl tänka sig att det blir lika för männen, inte alltid så himla lätt att bara prestera och göra det för att man måste. Usch, det där är ju verkligen en trist situation, men förståelig oxå!
    Ja jag får nog göra så att inget säga nästa månad alls. :)
  • Capiche
    Saga09 skrev 2012-08-03 09:14:11 följande:
    Capiche: ja man vill veta men är ju samtidigt lite rädd för det slutgiltiga resultatet.. Strecket syns bättre idag så jag vill ju så gärna tro men vågar inte hoppas riktigt :(
    Förstår. Men gud va spännande iaf :D
  • Capiche
    telgebo skrev 2012-08-03 09:27:24 följande:
    Suck någon som har lust att kolla på min kurva?
    Kikade, svårt att säga. Den går som upp och ner :/
     Hur lång cykel brukar du har ?
  • Capiche
    telgebo skrev 2012-08-03 09:34:51 följande:
    Men vad är det med din kille, kalle fötter kanske? Men kört behöver det inte vara för spermier lever ju 3 dagar iaf och hade du sex i tisdags så lever dom ju tills på fredag.

Alltså jag tror han får lite prestationsångest, han tycker ju lite det blir när det blir och känner säkert att jag vill ju nu inte sen liksom. Det är inte så bara att bli gravid! :/
    Får hoppas det räkte med 31/7 ...kanske att vi får till det i kväll...men det återstår ju och se.
    Har inga förhoppningar kar på denna månad känns det som.

telgebo skrev 2012-08-03 09:41:02 följande:
    Innan jag blev gravid så hade jag oftast 29 dagar. Nu vet jag inte alls hur det blir nu när jag slutat med p-piller men när jag åt dom så hade jag en cykel på 30-32 dagar.

Ok. Jadu, det ser inte ut som äl vart än. Testa grapefrukt juice nästa månad bara för att testa vad kroppen säger då ?

Jag är lite orolig ang min luteafas ändå. Du skrev tidigare att luteafasen är detsamma och jag säkert får min mens senare denna månad. Men iom jag aldrig i mitt liv haft en cykel längre än 31 dagar är jag ändå lite orolig att jag har för kort luteafasen denna månad om nu det inte visar sig att den kommer senare mensen.
    Blir intressant och se ...

• Capiche
    telgebo skrev 2012-08-03 10:26:00 följande:
    Capiche: Men du har ju chans till bebis om du har sex idag också så förför karln nu

Ja du detta med lutalfasen är vad som står på FF och jag vet att vi har pratat om det här i tråden tidigare att den oftast är konstant, men iomed att du hade ÄL senare i cykeln så borde det ju bli annorlunda att du har BIM senare, men jag kan inte lova nåt. Du kanske kan öppna en tråd om det.
    Jobbar till 20 i kväll :/ hmf!

Jag förstår om du blir knäpp av kurvan din telgebo. Man vill ju ha en fungerande cykel. :)
  • Capiche
    telgebo skrev 2012-08-03 10:37:27 följande:
    Du och jag Capiche, känner samma som du att det aldrig kommer gå.

Är så negativ idag blääää
    haha ja jag också, känner mig skit deppig idag. Fredag solen lyser här och jag känner bara blä åt allt!
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*